מיכל אקרמן מונתה למנהלת יקב תבור – סוף סוף מינוי מקצועי

הכורמים של יקב תבור עבדו כל השנה קשה מאוד על פי הוראות נוקשות של אגרונומית היקב מיכל אקרמן. צילום אלון גונן
הגיע הזמן שאנשים שבאים מתעשיית היין יתחילו לשנות דברים ולקחת אחריות על כל הענף. מיכל אקרמן ונועם יעקובי וכמובן יינני היקב אריה נשר ואור נדבך הולכים לעשות את זה בגדול

מיכל אקרמן, האגרונומית של יקב תבור (קראו ראיון מעניין איתה מ- 2013), מונתה למנהלת יקב תבור במקום אורן סלע, בן משפחות מייסדי היקב שניהל את היקב מאז הקמתו בשנת 1999. כחלק משינויים שעורכת קוקה קולה ישראל (החברה המרכזית למשקאות) שרכשה את היקב ב- 2005, מונה נועם יעקובי  – לשעבר מנכ"ל יקב רקנאטי שפרש בסוף מרץ 2019 לאחר ניהול היקב במשך יותר מ- 13 שנים, לתפקיד מנהל תחום היין בחטיבת  IBBLS של תאגיד קוקה קולה ישראל, ויהיה אחראי לכל נושא היבוא, היצוא ויינות תבור.

צילום מדף הפייסבוק
מיכל אקרמן – המנהלת החדשה של יקב תבור. צילום מדף הפייסבוק

מינוי מיכל אקרמן למנהלת היקב הוא החלטה מקצועית ראשונה של נועם, שמבין שיקב שמייצר מיליוני בקבוקי יין בשנה וצופה המשך גידול הייצור – לצריכה מקומית ויצוא, צריך מנהל הכיר מקצועי מתוך התעשייה. אני בטוח שהוא רואה בדיוק מה קורה מסביב ביקבים הגדולים לאחר שהם מינו מנכ"לים ללא ידע מינימלי בתחום. מיכל אקרמן פועלת בענף מזה כ- 18 שנים, ומשמשת כאגרונומית של יקב תבור, כשבאחריותה כ- 2500 דונם בכל רחבי הארץ. אקרמן מובילה ביד רמה את כל נושא החקלאות האקולוגית של היקב, ובשנים האחרונות הידע שהיא צברה עובר ליקבים אחרים, המבינים כי חייבים לשנות תפיסה על מנת לשמור על הטרואר ולדעת לעשות שימוש נכון בכלים שהטבע העניק לנו.

בחקלאות ביודינמית שמטרתה לשפר את איכות היין בלי  לפגוע בטבע, תפקיד אגרונום ביקב גדול הוא סופר-אחראי, כשעליו לתת ליינן את חומרי הגלם הטובים ביותר על מנת לייצר את היין הטוב ביותר על פי החלטותיו היינניות. העבודה מול חקלאים מסובכת ולא פשוטה, ולא פעם יש קונפליקט בנושאים כמה להשקות, כמה לרסס, כמה לדלל. צריך להיות חזקים ונוקשים על מנת לקבל את אמונם של החקלאים, אבל הכי חשוב זה להיות מקצוענים מולם.

נועם יעקובי מנכ"ל יקב רקנאטי (משמאל) וקובי ארביב היינן הראשי עם גיבורי הטעימה. צילום דוד סילברמן dpsimages
נועם יעקובי כשהיה מנכ"ל יקב רקנאטי (משמאל) וקובי ארביב היינן הראשי של רקנאטי. צילום דוד סילברמן dpsimages

המהפכה שעבר יקב תבור בשנים האחרונות, נראית רק עכשיו על מדפי היין. יינות איכות מאוזנים, מורכבים ונגישים. משמעות מינוי מיכל אקרמן לתפקיד הניהולי הבכיר, היא קפיצת דרך נוספת של תבור, שמבין כי הכיוון של היקב יחד עם נועם יעקובי, בוגר משפחת שקד ומי שעבד בצמוד עם אורי שקד המצטיין בתפישה ניהולית יוצאת דופן ויוצאת מהכלל, יצעידו את יקב תבור לעידן חדש. הגיע הזמן שאנשים שבאים מתעשיית היין יתחילו לשנות דברים ולקחת אחריות על כל הענף. מיכל אקרמן ונועם יעקובי, וכמובן יינני היקב אריה נשר ואור נדבך, הולכים לעשות את זה בגדול.

משמאל לימין: אורן סלע, מיכל אקרמן, הייננים אריה נשר ואור נדבך. צילום מאתר היקב
משמאל לימין: אורן סלע, מיכל אקרמן, הייננים אריה נשר ואור נדבך. צילום מאתר היקב

קשה לדמיין את יקב תבור בלי אורן סלע, בלי החיוך ובעיקר בלי התשוקה והמקצוענות ליין ישראלי משובח, אורן סלע פורש בשלב זה מתפקיד מנכ"ל היקב, ויוצא קצת לנוח, קצת לעשות לביתו ולחשב מסלול מחדש. אורן הוא חלק ממשפחת יקב תבור שהוקם בשנת 1999 עלי ידי ארבע משפחות כורמים מכפר תבור. על היקב עברו שנים לא פשוטות עד שצירפו כשותפים את החברה המרכזית למשקאות. אורן הבין כי היקב צריך גב כלכלי וגב שיווקי על מנת להתפתח ולחולל מהפכה. ואכן המהפכה נעשתה, וכפי שכבר ציינתי, יחד עם מיכל אקרמן היקב נמצא בפסגה.

מערכת אכול ושאטו ואני באופן אישי מאחלים לאורן סלע להמשיך ליהנות מיין טוב וכמובן ליהנות בחופשה שהוא ראוי לה. 

תגובה אחת

  1. "אורן סלע פורש בשלב זה מתפקיד מנכ"ל היקב, ויוצא קצת לנוח, קצת לעשות לביתו ולחשב מסלול מחדש"

    לא הבנתי, מה זאת אומרת "לעשות לביתו"?
    עד עכשיו הוא התנדב, או עבד במשכורת רעב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר