"מילון התיאבון" – ערכה חדשה לילדים ללימוד אכילה נכונה

"מילון התיאבון" מושק על רקע מגפת ההשמנה והעלייה בהפרעות אכילה בילדים. מגיל צעיר ילדים בעידן השפע מתרחקים מהחיבור וההקשבה לגוף ולתחושותיו
הדיאטנית יעל חן-רבי פיתחה ערכה חווייתית, מאוירת וצבעונית, לזיהוי תחושות רעב ושובע ולהקניית הרגלי אכילה נכונים לכל המשפחה

"מילון התיאבון" היא ערכה המנגישה לילדים ערכי תזונה בריאה, ומקנה הרגלי אכילה נכונה. זאת באמצעות שיח פתוח בין הורה לילד שמותאם לגיל הילד, משחק ושימוש בסולם רעב ושובע מיוחד לילדים.הערכה פותחה על ידי יעל חן-רביע – תזונאית קלינית לילדים, בשיתוף פסיכולוגית התפתחותית ומפתחת תכנים חינוכיים. הערכה עוסקת בהרגלי אכילה בריאים, כגון אכילה שאינה מתוך רעב פיזיולוגי, אכילה 'כשמתחשק', אכילת יתר ותחושות רעב ושובע. לדברי יעל חן-רביע, "אם אתם רוצים להחזיר לילדים את החיבור הטבעי והבריא לתחושות הגוף, לחדול מהעיסוק במראה חיצוני ובמושגי רזון והשמנה, להעביר לילדים בצורה ראויה וחיובית מסרים של אכילה בריאה ולפתח אצל כל בני המשפחה מודעות לאיכות וכמות המזון – 'מילון התיאבון' הוא עבורכם".

הערכה מתאימה לגילאי גן חובה ובית הספר היסודי (5-10) וקיבלה את המלצת מכון אדלר
הערכה מתאימה לגילאי גן חובה ובית הספר היסודי (5-10) וקיבלה את המלצת מכון אדלר. צילום סטודיו כותרת

"העיסוק המוגזם שלנו כמבוגרים בדיאטות שונות ומשונות והעיסוק במשקל הגוף מחלחל לילדינו שאופן שאינו מיטיב עמם, ומילון התיאבון נותן מענה להתייחסות ממקום של התבוננות פנימית לעומת התעסקות חיצונית", היא אומרת. "אני מאמינה בערך המניעתי של 'מילון התיאבון' בהקשר לתזונת המשפחה ובחרתי לשלב את נושא האכילה במצבים בהם אוכלים לאו דווקא מתוך תחושת רעב. אימהות שחוו על בשרתן כילדות או נשים מבוגרות התמודדות עם הנושא ורוצות להעביר לילדיהן מסרים חיוביים, מוצאות ערך רב ברעיון ובתכנים של מילון התיאבון ואני שמחה על כך".

המילון מיועד להורים וילדים, וכן לאנשי מקצוע, דיאטנים ומטפלים בתחום האכילה הנכונה לילדים. הערכה מתאימה לגילאי גן חובה ובית הספר היסודי (5-10) וקיבלה את המלצת מכון אדלר. בהמשך תושק פעילות של 'מועדון מילון התיאבון', שתכלול הדרכות להורים ופעילויות חווייתיות להורים וילדים בנושא בכל הארץ.

המחיר 49 שקלים לערכת עבודה הכוללת מגנטים (לא כולל דמי משלוח). למידע ורכישה

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר