"מונבטים" – לחמי בריאות מהצומח עשויים משילובי קינואה, כוסמת, קטניות, דגנים ללא גלוטן, ירקות ופירות

אין צורך בהפשרה מוקדמת. לפני הגשה יש לחמם את המוצר ומוצע לאכול עם ממרח
המוטו בפיתוח המוצרים היה להציע מוצר טבעי איכותי נקי מכימיקלים. לכן כל חומרי הגלם הם אורגניים, ותהליכי ההשריה וההנבטה של חומרי הגלם מתבצעים במים מטוהרים בלבד

'מונבטים' היא סדרת לחמי בריאות מהצומח, העשויה משילובים של קינואה, כוסמת, קטניות, דגנים ללא גלוטן, ירקות ופירות. כל חומרי הגלם אורגניים ועברו תהליכי הנבטה (הזרעים). כאשר הסדרה כוללת מגוון של 15 טעמים העשויים משילובים של חומרי הגלם או מחומר גלם אחד: קינואה, כוסמת וסלק; כוסמת, תמר ותפוח עץ;  קינואה, תמר ותפוח עץ; עדשים צהובות ודוחן; עדשים ירוקות, דוחן, שעועית מש; עדשים כתומות ודוחן; כוסמת, בננה, עדשים כתומות וגזר; עדשים ירוקות; קינואה, כוסמת ובטטה; עדשים צהובות ובטטה; עדשים כתומות, סלק; שעועית מש; כוסמת, דלעת, תאנים וקינואה; כוסמת. לשמור במקפיא עד השימוש. אין צורך בהפשרה מוקדמת. לפני הגשה יש לחמם את המוצר ומוצע לאכול עם ממרח כמו טחינה, שמן זית, שמן קוקוס, גבינה, אבוקדו, פסטו, ממרח עגבניות, לבנה, קוטג'.

מפתח המוצרים הוא בעז אוליברו, אשר בגלל מחלת מעיים (קוליטיס), חיפש תחליף איכותי, בריא ומזין ללחם ללא גלוטן, כפי שהמליצה לו הנטורופתית שטיפלה בו. בהמלצתה החל בעז לצרוך לחם מקינואה מונבטת שעזר לו להשקיט את התסמינים של המחלה, אך לצערו המפעל שייצר את המוצר הפסיק לייצרו. בלית ברירה החליט בעז להיכנס למטבח ולנסות לייצר בעצמו – ומשם נולדו המוצרים תוך "ניסוי וטעייה", וזהו גם שמה של החברה שהקים.

הסדרה כוללת מגוון של 15 טעמים העשויים משילובים של חומרי הגלם או מחומר גלם אחד
הסדרה כוללת מגוון של 15 טעמים העשויים משילובים של חומרי הגלם או מחומר גלם אחד. צילום אפרת בלוססקי

המוצרים עשויים מחומרי גלם אורגניים מהצומח, בהם קינואה, כוסמת, עדשים כתומות, שעועית מש, דוחן, בטטה, תאנים, סלק, עדשים צהובות, גזר, תמר, תפוח עץ ובננה, והמוצרים מתובלים במעט מלח הימלאיה טהור. המוצרים אינם מכילים קמחים מכל סוג שהוא, תוספות של סוכר או ממתיקים אחרים, לא מכילים שמנים ושומנים, חומרים משמרים, חומרי טעם וריח, שמרים.

הייצור מתבצע בעבודת יד, תוך מינימום עיבוד, וכולל השריה או הנבטה של חומרי הגלם (קטניות, כוסמת, קינואה, דוחן) במים מטוהרים (בהליך של אוסמוזה הפוכה ושימוש בנורת UV לשמירה על סטריליות המוצר); טחינה עדינה של חומרי הגלם וערבובם לפי השילובים השונים של מתכוני המוצרים; ואפייה קצרה בתנור (בתבניות עגולות המעצבות את המוצר) בחום נמוך לשם התמצקות ושמירה על סטריליות. לאחר מכן המוצרים מוכנסים למקפיא, וכך גם נמכרים. לחברה יש רישיון יצרן מטעם משרד הבריאות, רישיון תוצרת אורגנית מטעם חברת "אגריאור", ותו תקן איכות ובטיחות במזון ISO 22000 מטעם חברת IQC.

בעז אוליברו אומר: "החזון בפיתוח סדרת 'מונבטים' היה להוציא לשוק מוצרים שיספקו פתרון לתחליף ללחם, אשר לא יכילו גלוטן בבסיסם, יהיו בריאים ומזינים, עשויים מרכיבים טבעיים אורגניים וטהורים בלבד, וללא מרכיבים מן החי. המוצרים מיועדים לכל אחד שחשוב לו להכניס לגוף מזון טבעי, בריא ומזין. כמו כן הם מספקים מענה איכותי ומזין לחולי צליאק, לרגישים לגלוטן, לטבעונים ולצמחונים."

המחיר 28 ₪ לאריזה המכילה 4 יחידות (לפחות 300 גרם). להשיג בבתי טבע ובחנויות מובחרות ברחבי הארץ. אפשר להזמין משלוח הביתה בשיווק ישיר  ב-  04-6904704. פרטים על מיקום החנויות ומתכונים באתר. המוצרים כשרים למהדרין בהשגחת הרבנות הראשית אור עקיבא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר