מינה טומיי –  מטבחי אסיה נפגשים בחיפה

התפריט של מינה טומיי מפגיש את מטבחי הודו, וייטנאם, קוריאה יפן ותאילנד
התפריט של מינה טומיי מפגיש את מטבחי הודו, וייטנאם, קוריאה יפן ותאילנד, כשהקונספט מבוסס על מנות שמיועדות לחלוקה ואכילה משותפת

 

למרות שנשמע כאילו מינה טומיי הוא שם של אישה שנתנה השראה למסעדה אותה מוביל השף משה בדישי, מסתבר כי הפירוש הוא "הכל שקוף" ביפנית. אז נכון, מדובר במסעדה אסייתית, אך כפי שאומרים אנשי המסעדה: מינה טומי אינה רק מסעדה, אלא מקום בילוי שמספק חוויה של "קפיצה קטנה למזרח הרחוק".

מינה טומי אינה רק מסעדה, אלא מקום בילוי שמספק חוויה של "קפיצה קטנה למזרח הרחוק"
מינה טומי אינה רק מסעדה, אלא מקום בילוי שמספק חוויה של "קפיצה קטנה למזרח הרחוק". צילום מהאתר

נדיר שבחיפה מסעדות נשארות שוות לאורך זמן. מינה טומיי היא אחת מהן, מסעדת מטבחים אסייתיים שלא שוקטת על שמריה ומחדשת לעיתים קרובות את התפריט, ועדיין שומרת על מנות מנצחות ועל אחידות שירות ובטעמים.

הודו או וייטנאם? יפן או תאילנד? לא קל להחליט, אבל כדאי לנסות לפחות מנה מכל מטבח
הודו או וייטנאם? יפן או תאילנד? לא קל להחליט, אבל כדאי לנסות לפחות מנה מכל מטבח. צילום איילת קרבצקי

מילה טובה על השירות לפני האוכל. מאוד מאוד חשוב שהמלצרים יהיו בקיאים בתפריט, ובמינה טומיי ניכר כי הצוות מתודרך היטב, עד לפרט האחרון, ויכול לתת מענה מהיר וקשוב. התפריט של מינה טומיי מפגיש את מטבחי הודו, וייטנאם, קוריאה יפן ותאילנד, כשהקונספט מבוסס על מנות שמיועדות לחלוקה ואכילה משותפת (sharing). אז הודו או וייטנאם? יפן או תאילנד? לא קל להחליט, אבל כדאי לנסות לפחות מנה מכל מטבח.

מנה הודית מצוינת כאן היא בומביי באטר צ'יקן
מנה הודית מצוינת כאן היא בומביי באטר צ'יקן. צילום איילת קרבצקי

הסושי של מינה טומיי עשוי היטב – גם במשלוחים. האורז מהודק היטב, חומרי הגלם טריים ככל שאפשר. הסושי בהחלט טעים, וניתן לזלול ממנו עד שאין מקום. מנה הודית מצוינת כאן היא בומביי באטר צ'יקן – שיפודי עוף ביוגורט וקשיו ושלל תבלינים הודיים, המנה נאכלה עד תום ולא נשאר ממנה זכר. מנת הגה גה קארי הייתה פחות מוצלחת, וזאת בגלל ריבוי המרכיבים – אווז צלוי, מנגו וקרפ תבלינים, שמשום מה לא התחברו בפה.

כל סושי נעשה ביד אמונה, טעים טעים
כל סושי נעשה ביד אמונה, טעים טעים. צילום מהאתר

טרטר סלמון היה מצוין – עשוי נכון, מונח על בצק חמים של באן עם רוטב נעים וטעים לחך. גם זו מנה מנצחת. מהמטבח היפני באה עוד מנה טעימה: שרימפס טומיי – מעין סושי אבל בלי אורז. אצה קריספית במילוי שרימפס, אבוקדו, אספרגוס, רוטב צנונית ויוזו, יאמי באמת. מהסושי נטעמו אלו המכילים סלמון סקין – שריטה שלי לחומר הגלם הזה. כל סושי נעשה ביד אמונה, טעים טעים. קוקטייל של מוחיטו ליווה את הארוחה, ובסיומה נטרפה מנת קינוח נהדרת של חתיכות מרנג, קצפת ופירות. ממש נשיקה אסייתית לשמה.

קוקטייל של מוחיטו ליווה את הארוחה
קוקטייל של מוחיטו ליווה את הארוחה. צילום איילת קרבצקי

מינה טומיי שומרת על מקומה – וטוב שכך. החל מצוות קשוב, כלי הגשה יפים, ואוכל טעים ולא מתיימר להיות מה שהוא לא. כדאי לעקוב אחרי התפריט המשתנה מדי פעם, ועדיין שומר על רמה גבוהה של איכות וטעם. גם המחירים שם לא בשמיים (ראו תפריטים ומחירים), ומאוד שימח אותי לראות מסעדה מלאה. מינה טומיי במרכז קסטרא בחיפה, זה מקום שכיף ליהנות בו מכל ביס.

 

מינה טומיי, מרכז קסטרא, דרך משה פלימן 8 חיפה, 1-700-504-506

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר