מסעדת ביילסאן בעכו – מור ולבונה

ביילסאן - המסעדה מרווחת השירות מצוין והמנות די גדולות
המסעדה מרווחת והשירות מצוין. גם השירותים נקיים מאוד, והמחירים אינם בשמיים. אפשר בהחלט להרכיב ארוחה משביעה ממבחר המנות שבתפריט

ביילסאן הינו פרח לבן בעל ריח משכר ובעל סגולות רפואיות, ומשמש להפקת מור ובשמים. הבעלים יוסף טנטורי רוקח דברים טעימים במטבח המסעדה בעלת השם הפרחוני, הממוקמת ברחוב ראשי בעכו, בבניין שהיה פעם בנק מלווה וחיסכון – הכי אותנטי שיש. אביו של יוסף הוא הבעלים של מסעדת חומוס ידועה בעכו בשם 'כף החומוס', ואילו יוסף ויתר על החומוס. המסעדה מוגדרת באתר rest כאיטלקית וב-2eat כערבית, אז בואו נעשה סדר ונאמר כי טנטורי בן ה- 23 הלך עם הטבח שלו שף מארן פארס לכיוון המזרח התיכון עם טוויסט.

המסעדה ממוקמת בבניין שהיה פעם בנק מלווה וחיסכון - הכי אותנטי שיש
המסעדה ממוקמת בבניין שהיה פעם בנק מלווה וחיסכון – הכי אותנטי שיש. צילום איילת קרבצקי

נכנסת למסעדה ונפלת לתוך ארמון הפחה: רצפה מעוטרת במוטיבים מזרחיים, משרביות – אותן מחיצות  מזרחיות המאפשרות לראות ולא להיראות, ספות וכיסאות נוחים לישיבה. התפריט מורכב ממאכלי המזרח עם טאץ' עכשווי, וכולל מגוון רחב של אפשרויות, החל מארוחות בוקר, דרך כריכים, סלטים חמים או קרים, מנות עיקריות  וקינוחים. בקרוב יפתח הגג, ואפשר יהיה לשבת שם ולהתענג עם נרגילה, משקה ובריזה של הים.

שיש ברק הן כופתאות בשר קטנות מבושלות ביוגורט חם
שיש ברק הן כופתאות בשר קטנות מבושלות ביוגורט חם. צילום איילת קרבצקי

גם אני בחרתי לפתוח בנרגילה עם תערובת הבית, תענוג גדול. תוך כדי ענני וניל הגיע סלט השף, שהכיל רצועות סינטה מוקפצות עם שלל ירקות ובתיבול עדין. מנה גדולה ומשביעה, רק חבל שהלחמניות היו קנויות. דווקא התחשק לי לקבל פיתה מתובלנת כדי לנגב את הרוטב של הסלט. שיש ברק הן כופתאות בשר קטנות מבושלות ביוגורט חם, שהוגשו בצלחת שחורה שהדגישה את הניגודיות עם המנה הלבנה בה שחו להן הכופתאות הקטנות. יש לי אהבה גדולה למאכל הזה, ושמחתי בכל ביס וביס.

שרימפס ברוטב קוקוס וצ'ילי שנגמרו מהר מדי
שרימפס ברוטב קוקוס וצ'ילי שנגמרו מהר מדי. צילום איילת קרבצקי

מהיבשה עברתי לים, ועל הדרך שתיתי בעונג רב מיץ של תפוח וגזר סחוט במקום. צלחת שרימפס ברוטב קוקוס וצ'ילי שנגמרו מהר מדי, וקוביות טונה צרובות עם קרם בטטה היו טובות. המנות די גדולות וכבר לא היה לי מקום לקינוח, אבל בחרתי בעוגת אלפחורס וקפה לסיום הארוחה, ועוד ראש נרגילה.

עוגת אלפחורס וקפה לסיום הארוחה
עוגת אלפחורס וקפה לסיום הארוחה. צילום איילת קרבצקי

המסעדה מרווחת והשירות מצוין. גם השירותים נקיים מאוד, והמחירים אינם בשמיים. אפשר בהחלט להרכיב ארוחה משביעה ממבחר המנות שבתפריט. גם לילדים יש מה לאכול, ואפשר לשבת על המרפסת בחוץ ולנשנש משהו תוך כדי שמצעד הצבעים של עכו עובר מול העיניים. אני מחכה לביקור הבא שלי במקום.

 

ביילסאן, בן עמי 19 עכו, 04-8550959

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר