מסעדת הבית בעולש – קצת טוסקנה בעמק חפר

מאיה דן, הבית בעולש: "עד גיל 30 תגיעי לירח"
מאיה דן ומשפחתה הפכו לול תרנגולות בעמק חפר לגלריית ריהוט ואביזרים עתיקים ומסעדה חלבית כשרה ומקום לאירועים לעד 250 איש

האמת, שמעתם פעם על מושב עולש בעמק חפר? אני לא שמעתי על המושב עד שהזדמן לי להגיע לכאן פעמיים תוך תקופה קצרה, וזאת בעקבות אוכל – מה שהופך את הסיפור למעניין. בפעם הראשונה הגעתי לבאלרמי – – השף רמי קונסטנטינובסקי שמארח עד 14 סועדים בביתו יחד עם רעייתו סיון סביב שולחן שמקיף את עמדת העבודה שלו, ומספק שירותי קייטרינג עד ל-200 אנשים באתרי הלקוחות. בפעם השנייה הגעתי ל"הבית בעולש" הסמוך לביתם של רמי וסיון. כאן סדרי הגודל שונים לגמרי. מאיה דן, היזמית הצעירה של המסעדה (בת 31 בסך הכל), הסבה את מה שהיה בעבר לול תרנגולות ובהמשך בית העם של המושב, לבית בסגנון טוסקני שהפך למסעדה חלבית כשרה וגלריה לפריטי אספנות וכלי בית. כאן יש 90 מקומות במסעדה, ויחד עם החצר הגדולה ניתן לקיים בבית בעולש ארוחות ואירועים עד ל- 250 איש.

המקום החל כגלריה לריהוט של משפחתה של מאיה, שאספה מרחבי אירופה רהיטים, מנורות ופריטים אחרים
המקום החל כגלריה לריהוט של משפחתה של מאיה, שאספה מרחבי אירופה רהיטים, מנורות ופריטים אחרים

המקום החל בכלל כגלריה לריהוט של משפחתה של מאיה, שאספה מרחבי אירופה רהיטים, מנורות ופריטים אחרים מעיזבונות ומפירוק אחוזות וטירות עתיקות. מאיה אמרה שבמקום כזה חייבים גם אוכל, ומה שהתחיל כבית קפה קטן הפך למסעדה גדולה – אמרה ועשתה. בהחלט מעורר הערכה. למאיה יש תואר ראשון במדעי ההתנהגות והיא הייתה בדרך ללימודי פסיכולוגיה קלינית כשהחלה להפוך חלום למציאות. בלי הרבה ידע אך עם הרבה אומץ היא החלה ללמוד אצל חברים בעלי מסעדה.

אנטיפסטי שהוגש חמים – ירקות קלויים בתנור אבן בליווי גבינת בייבי מוצרלה
אנטיפסטי שהוגש חמים – ירקות קלויים בתנור אבן בליווי גבינת בייבי מוצרלה

את המטבח מנהל שף אסף דוד מנתניה – העיר הגדולה הסמוכה, והוא האחראי על התפריט האיטלקי-חלבי הכשר. גם השף הצעיר הזכיר לי את שף רמי קונסטנטינובסקי השכן במושב. אני לא יודע מה יש אצל החבר'ה הצעירים האלה שבגיל צעיר הספיקו כל כך הרבה: לימודים (אסף למד בבית ספר לבישול שפעל בנתניה), צבא, מסעדות ברחבי הארץ, ושנתיים עבודה במסעדות בשוויצריה (משם הביא גם את הריזוטו שלו השונה מעט מריזוטו איטלקי קלאסי).

 

סלט פטריות חמות מצוין – פורטבלו ושמפיניון מוקפצות על מצע כרוב, עגבניות שרי, גזר, מלפפון, עלי בייבי וחסה, ברוטב ויניגרט וחרדל
סלט פטריות חמות מצוין – פורטבלו ושמפיניון מוקפצות על מצע כרוב, עגבניות שרי, גזר, מלפפון, עלי בייבי וחסה, ברוטב ויניגרט

הבית בעולש פועל כבר שלוש שנים, ומאיה אומרת שהלקוחות מגיעים מרחבי הארץ. בערב ביקורנו ראינו בין השאר שולחן גדול של נשים שהגיעו יחד מהשומרון לערב טעים ורגוע מחיתולים ומתחים, שולחן אחר של חברים ממקום עבודה שהגיעו לערב של בירה ופיצות, ושולחן של משפחה בין-דורית שהגיעה ארוחת ערב משותפת. מאיה והשף אסף דוד מודעים לכך שמקום גדול שכזה דורש תפריט העונה לכל הטעמים והדרישות, ובתוך התפריט בנוסח איטליה-טוסקנה  (ראו התפריט והמחירים) יש מנות טבעוניות רבות, מנות ללא סוכר וללא גלוטן.

ניוקי סלק במילוי גבינות ופיסטוק בשמנת, סילאן ושקדים קלויים
ניוקי סלק במילוי גבינות ופיסטוק בשמנת, סילאן ושקדים קלויים

מגישים כאן החל מארוחות בוקר, דרך פיצות בתנור אבן, פסטה תוצרת בית, דגים טריים, סלטים וקינוחים. בין המנות שהגיעו לשולחן: פטה סלמון מעושן – מוגש לצד בריוש בליוויי קוביות סלק וקונפי בצל; אנטיפסטי שהוגש חמים – ירקות קלויים בתנור אבן בליווי גבינת בייבי מוצרלה; סלט פטריות חמות מצוין – פורטבלו ושמפיניון מוקפצות על מצע כרוב, עגבניות שרי, גזר, מלפפון, עלי בייבי וחסה, ברוטב ויניגרט וחרדל; ריזוטו בתיבול זעפרן בתוספת פטריות, סלק, צ'ילי גרוס ופרמז'ן; רביולי עגבניות, ארטישוק וריקוטה בקרם שמנת, רוקפור, פרמז'ן, מוצרלה ותרד עם קרעי פרמז'ן מעל; ניוקי סלק במילוי גבינות ופיסטוק בשמנת, סילאן ושקדים קלויים; פילה סלמון נורווגי טעים מאוד – ברוטב שמנת חרדל על ריזוטו מילאנז.

מאיה דן, הבית בעולש: "עד גיל 30 תגיעי לירח"
מאיה דן, הבית בעולש: "עד גיל 30 תגיעי לירח"

כנראה שכאשר מאיה הייתה ילדה היא קראה בעתידות של מסטיק בזוקה את המשפט "עד גיל 30 תגיעי לירח". היא מודה כי כשיצאה לדרך עם הרעיון להוסיף בית קפה קטן לגלריית העתיקות של המשפחה, היא לא האמינה שזה מה שיקרה לה. אבל כשפוגשים אותה בבית בעולש, אותו היא מנהלת בתנופה ובחביבות רבה, מבינים כי יש אנשים שלא רק חולמים אלא עושים. ולמאיה יש בהחלט עוד חלומות. מי שהייתה בדרך ללימודי פסיכולוגיה קלינית, עדיין חושבת שהיא תלמד, וגם חולמת על מוזיקה. היא הופיעה בבית בעולש כבר מספר פעמים עם הרכב הרוק שלה, אבל לא רוק כסאח, היא אומרת. ברור; אחרי הכל אנחנו במושב קטן ורגוע בעמק חפר.

מסעדת "הבית בעולש", סמטת הבית, מושב עולש, 09-7932822, כשר בהשגחת הרבנות עמק חפר, ראשון  19:00-23:00, שני עד חמישי 09:00-23:00, שישי 08:30-15:00, מוצ"ש 20:30-23:00

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר