מסעדת משלי לפונטיין בפריז – Les Fables de Lafontaine

מנה טיפוסית במסעדה – חומרי גלם איכותיים, הכנה מדויקת ועיצוב שתורם לחוויה הכוללת
אוכל מעולה, שירות קצת לחוץ – כי המקום לחוץ ומצומצם, והחוויה הכוללת חיובית. זה הנמשל מארוחתנו במסעדת משלי לפונטיין בפריז

לא בדקנו למה בדיוק נקראת המסעדה על שם ממשיל המשלים הצרפתי המפורסם ז'אן דה לפונטיין, אבל הנה משל שלו הקשור לאוכל, שהזכיר לי את המסעדה בה ביקרנו ואכלנו בפריז: השועל והחסידה – "יום אחד שועל חביב הזמין לסעודה את חברתו החביבה, גברת חסידה. אז בקלות רבה נערכה הארוחה בלא הכנות רבות, בכלל ללא טרחה. דייסה צחה, דלילה ומדולדלת יצק שועל ערום ישר לתוך צלחת. אבל מקור ארוך לחסידה אומללה- וכיצד תוכל כאן לאכול בנחת? אז השועל, הו לץ בן לץ, את כל כלה במו פיו הארוך לבדו חיסלה. לנקום נקם רצתה החסידה ,ביקשה את השועל – יבוא נא לסעודה. "בעונג רב" – ענה לה השועל- "לידידים כמוך לא אסרב בכלל…" ובשעה היעודה בא לביתה של חסידה. את סבר הפנים שיבח הוא עד מאוד וכן מצא שהתפריט באמת ראוי לשמו. ותאבון?! שועל זאת לא יחסר .מיד נמשך אל ריח הבשר, אשר נתח לנתחים- הוי כמה מר – הושם בכלי שיש לו פתח צר! מקור החסידה נכנס בו ונבר ,אך לא חוטמו של שועלנו היקר …הוא בקיבה ריקה אז אל ביתו חזר .זנבו קיפל, אוזניו היו שמוטות כמו שיטו בו כל התרנגולות. הו רמאים, למענכם כתבתי זאת, עתה חכו לסעודה כזאת וגם לדוגמתה" (מתוך מאגר משלי לה פונטיין באתר Wix).

למה קוראים למסעדה בשמה, איני יודע, ולמה במקום כה צר כמו הכלי של החסידה, גם כן לא ביררתי. למזלנו, המקום הצר והצפוף לא בא לביטוי שלילי בצרות לב בארוחה. המנות ראויות בכמות ונדיבות מאוד באיכות. השף מהדי קראמנה  (Mehdi Karamane) עושה עבודה ראויה לציון במטבח שבמרתף, ומלצרית חביבה אחת אחראית לעלות ולרדת כל הזמן כדי להביא את המנות לשלושת חבריה המלצרים שמגישים לשולחנות. בשבילה אני מקווה שהם עושים סבב, וכל יום חבר אחר בצוות נושא בעונש של עלייה וירידה במדרגות הפתלתלות והצרות. בגלל המקום הצר התמונות ממאגר המסעדה.

התפריט כאן קצר ומהודק ועיקרו דגים ומאכלי ים. מתוכו בחרנו לפתיחה מרק שמפיניון עם רביולי עדינים ממולאים בשרימפס וג'ינג'ר – מנה חלומית, וסלט קלמרי פרוסים דקיק עם מחית אפונה מדהימה, גרגרי תירס ורימון בתיבול קאג'ון – ההוכחה שקלמרי לא חייבים להיות צמיג רזרבי.

עיקריות: דג סיבס מעולה עם כרישה צעירה צלויה ורוטב עשבי תיבול, ובוריד (Bourride) בתוך כלי קרמיקה בצורת חלוק אבן גדול, או לחם שהוציאו את תוכנו. מקבלים נתחי דגים לבנים מצוינים, ירקות קצוצים לקוביות זעירות, וקנקן מרק דגים עם שום וזעפרן – אם תרצו, בוייאבס טעים מאוד להרכבה.

בקינוחים: המדהים – כדור מרנג דקיק ופציח, שבתוכו סלט פירות טרופיים, מחמצי פפאיה וסורבה היביסקוס. הקינוח השני מיוחד לא פחות, המדגים מה אפשר לעשות מתפוח. המנה נקראת תפוח בטקסטורות: פלחים מטוגנים בשתי צורות, רסק, מוס גבינה לבנה, טוויל של ג'ינג'ר, וסורבה תפוח גרני.

עבור שתי ארוחות תפריט (52 אירו לסועד – מנה ראשונה, מנה עיקרית, קינוח), קנקן יין שהכיל שתי כוסות יין לבן – Côtes d'Auxerre Domaine Grand Roche 2015, וקנקן מים מוגזים, שילמנו 128 אירו. לא זול, אבל נהנינו מאוד מהארוחה כאן, וההליכה במשך עשר דקות לתחנת מטרו Invalides (תכלס התחנה הקרובה היא Tour-Maubourg, גם השועל עשה טעויות) עשתה לנו טוב וסייעה בהורדת האוכל. האוכל מעולה, השירות קצת לחוץ – כי המקום לחוץ ומצומצם, והחוויה הכוללת חיובית. השועל חזר לביתו בקיבה ריקה – אנחנו לא.

Restaurant LES FABLES DE LA FONTAINE, 131 rue Saint Dominique 75007 Paris, Réservation : 01 44 18 37 55, Mail: [email protected], tous les jours de 12h00 à 14h30, 19h00 à 22h30. Moyens de paiements: Visa, American Express, MasterCard

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר