מסעדת נג'מה – כמו שעון שוויצרי בחיפה

השף אסיל שריף בוגר טופ שף דובאי לקח את הטעמים של נצרת והגליל יחד עם קצת מבית אימא, והביא אותם למסעדת נג'מה בחיפה

נג'מה היא מסעדה חדשה בנוף הקולינריה החיפאי שמתפתח בצעדי ענק, הממוקמת ישר מול הים הכחול של חיפה בבת גלים. השף אסיל שריף, בוגר טופ שף דובאי, לקח את הטעמים של נצרת והגליל יחד עם קצת מבית אימא, והביא אותם לחיפה. הוא צבע אותם בצבעים אחרים, שילב אותם במאכלים אחרים, ויצר פיוז'ן מדויק להפליא של מזרח מערב ומה שבאמצע, וכל הטוב הזה מובא בתפריט לא גדול אבל מאוד מאוד מוקפד.

צילום איילת קרבצקי

הטאץ' של אסיל ניכר בכל מנה, הצילחות המדהים, הטעמים שעל פניו נראים מוזרים אבל משתלבים מעולה, חומרי הגלם הטריים והשימוש בטכניקות מודרניות. כל אלה מייצרים בפה בוסט של טעמים מופלאים, שנשארים גם אחרי הארוחה.

צילום איילת קרבצקי

המסעדה גדולה ומרווחת, ומחולקת לשלושה חלקים: מרפסת ממוזגת מול הים הכחול; חלל ענק שבמרכזו שולחן אבירים גבוה וארוך הצופה לעבר המטבח הפתוח וסביבו ממוקמים תאים מרופדים; וקומה שלישית לאלו שמחפשים אינטימיות.

צילום איילת קרבצקי

יש כאן גם חדר יין שמכיל מבחר לא קטן של יינות ישראלים, כמו שאטו גולן, רמת הגולן-ירדן, המערה, ועוד מספר יינות פרמיום מיושנים. תמצאו כאן גם יינות ישראליים ויבוא במחיר לא רע לבקבוק או כוס, וגם קוקטיילים ואלכוהול משובח.

צילום איילת קרבצקי

התפריט מחולק למנות קטנות, בינוניות, ים, יבשה, ומנות גדולות שאפשר לחלוק בהן. פתחנו בברוט של ירדן, מבעבע עדין – 45 ₪ לכוס. על השולחן עלו פוקצ'ה לוהטת יחד עם זיתים ברכז רימונים, לבנה ירוקה ומחמרה טורקית (מטבל אדום ופיקנטי עשוי פלפלים קלויים ומיובשים) – 29 ₪.

צילום איילת קרבצקי

אחר כך הגיעה טבולה פריקי (חיטה ירוקה שנקצרה לפני שהבשילה) עם רימונים, קציפת טחינה ופרחי כובע הנזיר – 42 ₪, מנה ענקית וטעימה.

צילום איילת קרבצקי

לשלב הביניים בחרנו שתי מנות קלילות: קרפצ'ו בקר שישב על טוסט בריוש שעליו גורדה אבן יוגורט מיובש (שנקליש) – 69 ש"ח; וסשימי סלמון עם ירקות כבושים ומספר רטבים שהתמזגו זה בזה לציור רב גוונים – 53 ₪. שתי המנות מצוינות. הבשר היה דק במידה, והשנקליש הוסיף לו מידת חמיצות מעודנת. הצלחת של הסלמון דרשה לחם לניגוב שלל הטעמים שנקוו מהירקות הכבושים והרטבים.

צילום איילת קרבצקי

מכיוון שישבנו ליד הים הכחול, מה יותר מתבקש אם לא לקחת שתי מנות מן הים? אז הזמנו מנת קלמרי צרוב, שהייתה מתובלת בעדינות רבה בתבלינים מזרחיים – 89 ₪, ומנת שרימפס ג'מבו שנצלו בתנור ג'וספר המדמה צלייה על גחלים, והגיעו עם חמאת עגבניות מתחת לשיפוד – 84 ₪. בואו נגיד שאם היינו לבד, היינו גם מנגבות את הצלחות עם עוד לחם…

האמת שלא היה לנו כבר מקום לבשר, אז ביקשנו קינוח  בהמלצת המלצר, וכאן המקום לציין שהשירות מצוין ויעיל להפליא. בודקים תו ירוק, והמלצרים עם מסיכות.

צילום איילת קרבצקי

מנת הקינוח הייתה חגיגה של מזרח ומערב. על קרם מלבי הונחה עוגת בסבוסה מסולת לא מתוקה בכלל, שזה שוס. מעל קנל של גלידת מרווה ומרנג פיסטוק דקיק – לא נשאר כלום בצלחת, ותבינו לבד – 45 ₪.

המסעדה נקייה, לשירותים הנקיים מאוד עולים במעלית. ברקע מוזיקה נעימה. לחובבי המוזיקה הערבית הקלאסית יש שם רפרטואר לא רע – מכורה לזה, אז אני משוחדת. היין מוגש בכוסות מתאימות, הצילחות מעניין, יש מרווח זמן נעים בין מנה למנה. באמת הכול מתוקתק כמו שעון שוויצרי בחיפה.

נג'מההעלייה השנייה 96 חיפה, 04-6161606

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר