מתחם Merkaza (מרכזא) בנוף הגליל – בעצירה אחת אוכל מצוין במחיר הוגן וכול הקניות

מתחם האוכלKAZA FOOD כולל 7 מטבחים פתוחים לקהל שהם בעצם 7 מסעדות שונות המציעות לסועדים אוכל מרחבי העולם. צילום ניסים לוי
בשנת 2014 פתחה משפחת חמוד סניף גדול וחדש של הרשת באזור התעשייה של נוף הגליל (בעבר נצרת עלית). המודל שמוביל את המשפחה בבניית מתחמי הקניות הוא זה של חנות כלבו גדולה ומרווחת בדוגמת KaDeWe הגרמנית או מרקס אנד ספנסר מאנגליה

אנחנו מגיעים די הרבה פעמים לאזור עמק יזרעאל או עוברים בו בדרך צפונה, אבל את מתחם Merkaza (מרכזא) המרשים במיוחד שהקימה משפחת חמוד מירכא, לא הכרנו.

בשנת 2014 פתחה משפחת חמוד סניף גדול וחדש של הרשת באזור התעשייה של נוף הגליל (בעבר נצרת עלית). המודל שמוביל את המשפחה בבניית מתחמי הקניות, מספר השף הראשי של הרשת עומרי קיזל, הוא זה של חנות כלבו גדולה ומרווחת בדוגמת  KaDeWe הגרמנית או מרקס אנד ספנסר מאנגליה; חנות כלבו שכל סניף שלה כולל מספר קומות ומחזיק ביגוד, כלי בית, מזון ועוד. הרעיון הוא לתת ללקוחות חווית קניה כוללת במקום אחד – One Stop Shop, ובנוסף  מחירים אטרקטיביים יותר מאשר בשוק. את המקום מנהל אבי המשפחה בעזרת ארבעת ילדיו.

שף ראשי עומרי קיזל. צילום ניסים לוי

כשנכנסים לחניון המכוניות המצוחצח, יש הרגשה שהגענו למקום מאוד שונה ממה שאנחנו מורגלים אליו – חניון גדול ומרווח. לאחר החנייה מגיעים המבקרים במעליות זכוכית למתחם הקניות המפואר.

מתחילים באולם ענק של מוצרים לילדים, המותאמים לעונת הקיץ, כולל כל מה שאתם יכולים לחשוב עליו, וגם דברים עליהם לא חשבתם.

ממשיכים בהליכה למתחם כלי בית ועיצוב. האמת – לא ראיתי מתחם דומה בארץ. אינסוף מדפים מסודרים במדויק, המציעים מגוון אינסופי של כלי בית למטבח הביתי וגם למטבח המקצועי יותר. ההליכה בשדרות רחבות ונוחות, באווירה נעימה.

מגוון כלי בית במחירים נוחים. צילום ניסים לוי
סט כלים שמלכת אנגליה הייתה שמחה לשתות בו את התה שלה. צילום ניסים לוי

מגיעים אל מתחם האוכל. על הקיר כתוב KAZA FOOD – מדובר במתחם גדול הכולל 7 מטבחים פתוחים לקהל, שהם בעצם 7 מסעדות שונות המציעות לסועדים אוכל מרחבי העולם: מטבח איטלקי, יפני, דרוזי, טורקי, ערבי גלילי, דיינר אמריקאי, וגם פטיסרי צרפתית. מטבחים בוהקים מניקיון, בהם הכול מוכן לעיניי הסועדים. הזמנת פיצה? רואים אותה נכנסת לטאבון הענק העומד במרכז המטבח האיטלקי. הזמנת סושי? מכינים אותו מול העיניים מחומרי גלם טריים ביותר. כך בכל 7 המסעדות. הכול מוגש בצלחות פורצלן – "אצלנו אין כלים חד פעמים" אומר השף הראשי עומרי קיזל. "בראש כל מטבח עומד סו-שף מיומן, שהתמחה בלימודיו במטבח המסוים אותו הוא מנהל. אפשר לראות משפחות מגיעות לכאן, וכול בן משפחה בוחר את מה שמתאים לו – הילד  אוהב סושי, היא אוהבת פסטה, והוא בכלל חלם מהבוקר על איזה המבורגר עסיסי. וכולם נהנים ביחד בארוחה טובה".

אוכל מכול העולם. צילום ניסים לוי
צילום ניסים לוי
ממלכת המתוקים. צילום ניסים לוי

במרכז המתחם עומדת קופה מרכזית, בה משלמים עבור המזון המוזמן. בהצצה מהירה אפשר להתרשם שהמחירים של המנות שווים לכול נפש; מחיר ממוצע לארוחה מלאה 50-70 שקל.  ובמבט על המגשים שאנשים נושאים אל השולחנות, נראה שמנות האוכל גדולות במיוחד – כמו שישראלים אוהבים.

טעמנו מנת סביצ'ה בר ים עם יוגורט, שהייתה רעננה וטעימה ומחירה 39 שקל.  טעמנו גם רול סושי, מהפופולריים במקום – למון רול  עם סלמון טרי וביצי טוביקו מעל, שהגיע לצד רוטב מיונז חריף, ג'ינג'ר מוחמץ ו-ווסאבי  טרי ומאוד טעים, ומתפצח בפה בדיוק כמו שאני אוהבת. מאוד ממליצה לא לוותר על הארנצ'יני – כדורי אורז במילוי גבינות, המוגשים עם רוטב עגבניות קרמי ומעוטרים בגבינת עיזים – ממש מנת גורמה נהדרת. גם החציל הקלוי על האש עם טחינה – מנה קלאסית שפוגשים בכל מסעדה, במרכזא טעמה משובח במיוחד עם התוספת של מקל פוקצ'ה אוורירית.

סביצ'ה דג טרי – טעים וחמצמץ כמו שצריך צילום ניסים לוי
סושי – יותר יפני מיפני צילום ניסים לוי
חציל קלוי ברוטב טחינה וסילאן בדיוק כמו שאיריס אוהבת. צילום ניסים לוי

לעיקרית אכלנו ריזוטו פירות ים שהיה נהדר! והכיל שרימפס, קלמרי וצדפות (79 שקל), ולא יכולנו שלא לטעום את השווארמה הנהדרת, שילוב של בשר כבש ועגל – מעולה (60 שקל), שהגיעה עם תפוחי אדמה אפויים ורוטב צ'ילי.

שוארמה כבש +עגל – שווה. צילום ניסים לוי

למרות שהיינו מלאים, הרי לכל אחד יש קיבה נפרדת למתוקים, אז טעמנו מאפה עוגת סולת עם קרם ריקוטה בניחוח מי ורדים וטוויל פטל אדום; סוג של הומאז' למנה ערבית מסורתית שעברה שדרוג מודרני. ועוד טעימה קטנה משני טעמים מתוך 45 סוגי הגלידה המיוצרים במקום.

כל כך עשיר טעים ולא מתוק מדי, צילום ניסים לוי

מלאים ומאושרים ירדנו לקומת המעדנייה המרשימה, שהיא סופרמרקט עצום ובו פינת תבלינים ענקית, מקרר גבינות עם יותר מ-400 סוגי גבינות מכול העולם. יש כאן קצביה מפוארת, וגם חדר יין – יותר נכון אולם יין ואלכוהול מכול העולם, בו הושקעה מחשבה עיצובית רבה כדי להקנות למקום תחושה של מרתף יינות עתיק.

זו לא טירה בצרפת זה חלל היינות במרכזא. צילום ניסים לוי
מגוון ענק של תבלינים וקטניות מכול העולם. צילום ניסים לוי
ירקות טריים בשפע. צילום ניסים לוי

Merkaza (מרכזא) הוא קניון גדול הפונה למגוון רחב של לקוחות.  המזון שמוגש במתחם האוכל אינו קשור כלל למושג "אוכל של קניונים". מתאים יותר לאוכל של מסעדות המגישות אוכל מוקפד בטעם ובמראה. אם אתם גרים באזור עמק יזרעאל, או שאתם נוסעים ל.. או חוזרים מ.., אני ממליצה לכם בכול פה לעצור כאן בנוף הגליל וליהנות מאוכל מצוין במחיר הוגן, וגם לסיים את כל הקניות שהייתם זקוקים להן, הכול בעצירה אחת.

מרכזא- העבודה 1 נוף הגליל  שעות פעילות: מדי יום (שבעה ימים בשבוע) 8.30 – 22.00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר