נא להתנהג בהתאם: כל מה שרציתם לדעת על נימוסים במסעדות

בצרפת מניחים רק את הלחם על השולחן עצמו, ובהודו מותר לאכול עם הידיים – אבל רק ביד ימין
שמירה על נימוס סביב השולחן תאפשר לכם ליהנות מהארוחה ולהביע כבוד כלפי חברים או שותפים עסקיים. מתל אביב ועד הודו – כך תעשו זאת נכון

לפי נתוני חברות כרטיסי האשראי, ישראלים מוציאים בממוצע כ-9 מיליארד ש"ח בשנה על מסעדות. ההוצאה הממוצעת הגבוהה ביותר היא בתל אביב, והישראלי הממוצע מוציא 205 ש"ח בחודש על בילויים מן הסוג הזה, כאשר כל עסקה ממוצעת עומדת על 90 ש"ח. במילים אחרות, ישראלים אוכלים לפחות שתי ארוחות בחודש במסעדה, וזה תירוץ מעולה לתרגל נימוסים והליכות.

איך אוכלים עם אנשים אחרים?

במידה ואתם מבלים במסעדה עם עוד אנשים, הדבר החשוב ביותר הוא להמתין עד שהאוכל יוגש לצלחות של כולם מסביב לשולחן. במסעדות שמכבדות את עצמן, בכל מקרה יקפידו להוציא את המנות ביחד, אך האחריות האישית שלכם היא להמתין ולהתאזר בסבלנות. בנוסף, גם אחרי שהאוכל מגיע אולי תצטרכו להאט את קצב האכילה ולא להיראות חמדנים.

עוד טיפ חשוב לנימוסים במסעדות, הוא לא להושיט את היד מעבר לצלחת של מישהו כדי לקחת משהו. למרות שאתם חושבים שזה עדיף כדי לא להטריח אחרים, רוב האנשים מעדיפים לאכול בלי יד של מישהו אחר מול הפרצוף. חוץ מזה, שמרו על הכוסות שלכם מצד ימין, אל תמשיכו לאכול מכלים שנפלו לרצפה, ולעולם אל תאכלו עם הידיים – אלא אם מדובר בגבעולי אספרגוס או בכנפיים.

אוכלים לבד? יש עוד כמה כללי נימוסים שעליכם להכיר. מסעדה היא לא מקום לצעוק למלצר, וגם אין סיבה לעשות זאת. פשוט הרימו את היד עד שהמלצר יראה אתכם, הסבירו לו מה חסר לכם, ואל תתביישו לשאול על מנות שמתעכבות. בסיום הארוחה תוכלו גם לשאול האם אפשר להשאיר טיפ באמצעות כרטיס אשראי, ולהתלבט בין 10% טיפ על שירות בסיסי ל-15% טיפ על שירות יוצא מגדר הרגיל.

איך נראים נימוסי שולחן ברחבי העולם?

כללי הנימוסים במדינות זרות שונים לעיתים מאלו שהתרגלנו אליהם בישראל. בארצות הברית, למשל, נהוג להשאיר טיפ של 10%-20%, ובארוחה עצמה שומרים על המרפקים מחוץ לשולחן, אפילו אם זה אומר שיד אחת צריכה להישאר בחיקכם. לחילופין, ארוחה ממוצעת בברזיל נמשכת שעתיים, אבל לא מקובל לתת טיפ. כמו כן, בסין משתמשים במקלות אכילה, ונהוג למלא את הכוס של מי שיושב לידכם לפני שתמלאו את שלכם. עוד מקובל להשאיר מעט אוכל בצלחת בסיום הארוחה כדי לסמן שהכמות הספיקה, ואפילו נהוג לגהק כדי שהמארח יהיה מרוצה.

לבסוף, ביפן תצטרכו לטעום מכל מה שמציעים לכם, ולא מומלץ לסרב לכוסית סאקה. לשם השוואה, בבריטניה לא מרעישים כשלוגמים מרק, בצרפת מניחים רק את הלחם על השולחן עצמו, ובהודו מותר לאכול עם הידיים – אבל רק ביד ימין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר