נתוני בוקינג לקיץ 2020: חופש קרוב – אנחנו נשארים בארץ

מסעדות בלונדון - ליהנות מהרמה הגבוהה של המנות ומהנופים
מרחק הנסיעה של ישראלים לחופשה בחודשים יוני עד אוגוסט השנה ירד ב-82% לעומת השנה שעברה. עיירות חוף ואתרים כפריים היו היעדים הטרנדיים של הקיץ

שנת הקורונה שינתה גם את פני התיירות בעולם, אך מנתונים של אתר Booking.com עולה שטיולים וחופשות בעולם לא נמדדים רק בקילומטרים. אז נכון שתוכניות החופשה של רבים השתנו באופן דרמטי ב-2020, אבל שנה זו נתנה למטיילים הזדמנות לגלות או לגלות שוב יעדים קרובים סמוך לבית.

צילום פאפא רצי
שילוב של תאילנד ואילת – מסעדת הפינה התאילנדית בעיר. צילום פאפא רצי

מבחינת האתר את דפוסי הנסיעות של ישראלים בקיץ השנה, עולה כי מרחק הנסיעה הממוצע לחופשה של מטיילים ישראלים בין יוני ואוגוסט 2020 ירד ב-  82% לעומת התקופה המקבילה ב- 2019 – מעל מרחק הנסיעה הממוצע של כלל המטיילים בעולם שירד ב- 63%. אם בקיץ 2019 מרחק זה עמד על 2,533 ק"מ להזמנת חופשה של ישראלי ממוצע – טיסה נאה לחו"ל ונסיעות במהלך החופשה, השנה ירד המרחק הממוצע ל- 462 ק"מ להזמנה, תכלס המרחק בין חיפה לאילת – כפי ששר יגאל בשן המנוח: "אנחנו נשארים בארץ".

בטן גב בים המלח – בעיקר גב. צילום pixabay

כך, 64% מהמרחק של ישראלים לחופשה בקיץ האחרון (1 ביוני – 31 באוגוסט) היו בתוך ישראל, לעומת 3% בלבד בתקופה המקבילה ב-2019. רבים מהמטיילים ניצלו את החופשה כהזדמנות לחיבור מחדש עם המשפחה או החברים, לאחר תקופה ממושכת שהיו בנפרד בשל ההגבלות וצעדי הריחוק החברתי. מקומות קרובים לחוף ואתרי טבע כפריים היו גבוה ברשימת היעדים שהוזמנו על ידי מטיילים ישראלים באופן יחסי מול השנה שעברה, ביניהם כפר בלום, מגדל, עין גב ועין גדי. אבל הפופולריים ביותר היו אילת – מי לא שמע על הפריחה האילתית שנקטעה באכזריות על ידי הסגר השני, תל אביב, ירושלים וטבריה. מיד אחרי ערים אלה אזור עין בוקק ואחריו נופים פתוחים אחרים. בבחירת מקום לינה, אתרי קמפינג עלו לעומת השנה שעברה – כמובן לא בערים, ואחריהם עלייה בבחירת ישראלים ללון באכסניות או בצימר.

הכינרת מלאה – סיבה לנפוש לאורך החופים ובטבריה. צילום pixabay

בסוף 2019 ישראלים חלמו לנפוש בשנת 2020 בחופים יפים (38%) ולערוך טיולים עירוניים (58%). 18% רצו לנסוע לבקר משפחה וחברים – לפני שידעו שהקשר איתם יהיה מוגבל השנה. לפני המגפה 78% ציינו כי ניקיון הוא גורם חשוב שעשוי להשפיע באופן משמעותי על החלטת היעד שבו יבחרו לטייל ב-2020. רבים מהרצונות של אנשים מחופשות ביעדים מרוחקים, סופקו השנה בהנאות פשוטות בסמוך לבית. בין אם בחופי הכנרת ולא בתאילנד, או באילת ובירושלים, קצת יותר קרוב לבית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר