סבתא בישלה גורמה וזכתה בפרס בינלאומי

סבתא בישלה גורמה התחרה מול מאות ספרי בישול של שפים ומחברי ספרי בישול נחשבים בעולם
מקום שלישי לספר סבתא בישלה גורמה בקטגוריית ספר הבישול הטוב בעולם בתחרות גורמנד העולמית – "האוסקר של ספרי הבישול"

הספר סבתא בישלה גורמה, פרויקט שפים וקשישים ניצולי שואה של עמותת "קבוצת שורשים", זכה במקום השלישי בקטגוריה היוקרתית של ספר הבישול הטוב בעולם, ובמקום השני בקטגוריית ספרים ללא מטרות רווח. זאת בתחרות פרסי הגורמנד (Gourmand World Cookbook Awards) – הנחשבת לאוסקר של ספרי הבישול. בנוסף זכה הספר בחותמת היוקרתית Best in the World של גורמנד.

סבתא בישלה גורמה התחרה מול מאות ספרי בישול של שפים ומחברי ספרי בישול נחשבים בעולם, והצליח להגיע לשלישייה הפותחת של ספרי הבישול הטובים בעולם. מספרים לנו כי במהלך התחרות שנערכה בינטאי – סין, זכו הספר ותמי שכנאי, יו"ר קבוצת שורשים, לתשואות רבות מהקהל ורבים מהמשתתפים בתחרות. "לספר הזה חיים משלו", אומרת שכנאי. "הוא התחיל כפרויקט קטן שהלך והתעצם כמו כדור שלג, כשעוד ועוד אנשים נחשפו אליו וביקשו לעזור למכור, לקנות ולהפיץ אותו בכל דרך אפשרית, רגע הזכייה הוא שיאו של הספר – זה הרגע אותו אני מקדישה לקשישים שלנו שהתרגשו כל כך להיות חלק ממנו – וכולו מוקדש להם".

הספר ותמי שכנאי, יו"ר קבוצת שורשים, זכו לתשואות רבות מהקהל ורבים מהמשתתפים בתחרות
הספר ותמי שכנאי, יו"ר קבוצת שורשים, זכו לתשואות רבות מהקהל ורבים מהמשתתפים בתחרות

הספר, שגם תורגם לאנגלית ועתה יוצאת גרסה שלו באנגלית, שתשווק בעולם עם החותמת היוקרתית Best in the World של גורמנד, נמכר בארץ כבר בלמעלה מ- 10,000 עותקים בהפצה פרטית. כל מי שעבדו על הספר – השפים, הצלמים, העורכות והמגיהות, המאפרות, המסיעים והמפיקים – עשו את עבודתם בהתנדבות מלאה, כך שמלוא התמורה ממכירת הספר מופנית לפעילות הקבוצה. הספר זמין במספר חנויות  ומקומות. את הרשימה המעודכנת ניתן לראות באתר.

הילה אלפרט עם פרידה הדר
הילה אלפרט עם פרידה הדר. צילום איתיאל ציון

סבתא בישלה גורמה הוא סיכומו של פרויקט, בו חברו קשישים ניצולי שואה ל-24 שפים מהמובילים בארץ. הקשישים "השתלטו" על מטבחי השפים, וכל קשיש יצר יחד עם השף שלו מנה קלאסית מהמטבח השורשי של הקשיש, ווריאציה מעודכנת ומודרנית של השף. הספר מתעד את 24 המפגשים, המתכונים והמנות שנוצרו באותו המפגש, הסיפור האישי של הקשיש והשף, בליווי צילומים של מיטב צלמי האוכל בארץ. הספר קיבל את תמיכת ארגון אונסקו ומרכז שמעון ויזנטל העולמי, שתרמו רבות ותמכו בהוצאתו לאור. כתיבה-  גלי וולוצקי, עריכה – אלינוער רבין, עיצוב ועריכה גרפית  -סטודיו ציפורה עוזיאל. הפרויקט התבצע בשיתוף הקרן לרווחת נפגעי השואה ועיריית תל אביב.

שף מאיר אדוני עם רחל מנהיים
שף מאיר אדוני עם רחל מנהיים. צילום שחר פליישמן

השפים שהשתתפו: מאיר אדוני, אייל שני, שלום קדוש, עומר מילר, משה שגב, רימה אוליברה, אביב משה, דיוויד פרנקל, הילה אלפרט, יורם ניצן, אוראל קמחי,  מעוז אלונים, ניר צוק, מנה שטרום, ויקטור גלוגר, עזרא קדם, אורי נבון, יואב בלימן, אייל לביא, תמר כהן צדק, יאיר פיינברג, גלית והנס ברטלה, מיקי שמו ואורנה ואלה.

מחיר הספר 70 ₪. כל ההכנסות ממכירת הספר יועברו ישירות ל"קבוצת שורשים" להמשך פעילות עם הקשישים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר