סופ"שים 3-25.11.17: פסטיבל היין ה-19 במטה יהודה – לטייל לשתות לאכול וליהנות

לטעימה המקדימה לפסטיבל שהתקיימה בחנות "דרך היין" בדרך השלום בתל אביב, הגיעו כמעט כל היקבים המשתתפים בפסטיבל והייננים שלהם
למעלה מ- 30 יקבים יארחו בדרך היין סיורים מודרכים וטעימות ביקבים, טיולים  בין הכרמים, העמקים, הגבעות והיערות במטה יהודה, בסופי השבוע בין 3-25 בנובמבר

פסטיבל היין במטה יהודה הוא באמת חגיגת תיירות, יין וחקלאות, כאשר סביב דרך היין של אזור יפהפה זה התפתחה בשנים האחרונות תרבות ומסורת של אירוח אותנטי בבתים, יחד עם אומנות, אטרקציות למשפחות וכמובן היקבים, הטעימות, מרתפי היין, ודרך העשייה והייצור של היין.

היקבים המשתתפים בפסטיבל: יקב יפו, יקב רוגלית, יקב קלע דוד, יקב עמק האלה, יקב משק יין הנס שטרנבך, יקב לה טרה פרומסה, יקב נבו, יקב רמ״א, יקב סוסון ים, יקב רביב, יקב קטלב, יקב ספרה, יקב צפרירים, יקב שריגים, יקב עגור, יקב מטלר, יקב הדר, יקב קסטל, יקב אהרונוף, יקב מצודה, יקב יהודה, יקב ענתות, יקב צובה, יקב גיזו, יקב נבות, יקב כרם ברק, יקב שורק, יקב ברבדו, יקב טפרברג, יקב מוני, יקב צרעה, יקב פלם, יקב קדמא, ויקב שמשון ודלילה.

החזון: יצירת דרך יין ואזור יין ב'לב הירוק' של ישראל
החזון: יצירת דרך יין ואזור יין ב'לב הירוק' של ישראל. צילום ישראל פרקר

לטעימה המקדימה לפסטיבל שהתקיימה בחנות "דרך היין" בדרך השלום בתל אביב, הגיעו כמעט כל היקבים המשתתפים בפסטיבל והייננים שלהם. קובי שקד מדרך היין, שפתח את האירוע, אמר שגם עבור אנשי רשת החנויות זו הזדמנות טובה לטעום גם יינות של יקבי בוטיק שלא נמכרים אצלם. ערן אוחנה, מנהל מחלקת תיירות וחקלאות במטה יהודה, אמר שאת החזון של יצירת דרך יין ואזור יין ב'לב הירוק' של ישראל, מובילה המועצה האזורית מטה יהודה יחד עם חקלאי ויינני היישובים, בשיתוף מחלקת התיירות. כיום, 'דרך היין' של יקבי מטה יהודה היא מפעל משגשג ופורח, ולא בכדי נחשב כפרויקט הדגל של האזור. ערן גם ברך על שיתוף הפעולה עם רשת דרך היין.

נשים בתעשייה: מימין לשמאל אירית פלגרינו מיקב לה טרה פרומסה, אושרת גזר - מנהלת מרכז המבקרים ביקב עמק האלה, שרון כהן מיקב רוגלית
נשים בתעשייה: מימין לשמאל אירית פלגרינו מיקב לה טרה פרומסה, אושרת גזר – מנהלת מרכז המבקרים ביקב עמק האלה, שרון כהן מיקב רוגלית. צילום אמנון פאר

במפגש טעמנו יינות של עשרות היקבים במטה יהודה, שהפכו מזמן לשם דבר בתעשיית היין הישראלית – יקבים  ידועים ומפורסמים לצד יקבי בוטיק קטנים, שכולם ישמחו לארח בסופי השבוע של הפסטיבל, אשר ייפתח באירוע מרכזי ביום חמישי 2.11 החל מהשעה 19:30, במלון יד השמונה בנווה אילן. באירוע יציגו 34 יקבים מהאזור כולו, והמבקרים יוכלו לטעום ממבחר יינות משובחים מכרמי האזור, להכיר את הייננים ובעלי היקבים סביב שולחנות בר עם מוסיקה, וליהנות מהאוויר הצלול כיין מול הרי ירושלים. מחיר הכניסה 60 ₪, כולל כוס יין וטעימות ללא הגבלה.

זאב דוניה (מימין) מיקב סוסון ים ושוקי ישוב מיקב עגור
זאב דוניה (מימין) מיקב סוסון ים ושוקי ישוב מיקב עגור. צילום אמנון פאר

בשלושת ימי שישי של הפסטיבל: 10.11; 17.11 ו- 24.11, יתקיימו סיורי יין מודרכים, שישלבו ביקור בשלושה יקבים שונים בכל פעם, עם טיול בין הנופים התנ"כיים של מטה יהודה. הסיורים המודרכים יתקיימו באוטובוס, ובמהלכם אפשר יהיה לבקר במנזר השתקנים בלטרון ובאנדרטת אלכסנדרוני, לטעום מיינות היקבים מוני ושורק, לנסוע בדרך הפסלים, לשמוע את סיפורו של שמשון הגיבור, ולסיים בטעימות ביקב צרעה, לבקר בכנסיית דיר רפאת ולטייל במקום בו שיסע שמשון את האריה ובמקום בו שכנו לוחות הברית בדרכם מעקרון לירושלים. בימי שבת יתקיימו סיורים מודרכים של מורה הדרך הרצל חובב ברכבים פרטיים.

במהלך סופי השבוע יתקיימו אירועים ביקבים השונים באזור. יקב עמק האלה בקיבוץ נתיב הל"ה, יקיים אירוע "שישי ביקב" עם בראנץ' הכולל טעימות יין. בנוסף יתקיים ביקב אירוע טעימות מיוחד בכוסות רידל לצד כיבוד קל. ביקב קדמא בכפר אוריה יקיימו את השקת יינות 2015, וכן ערב מוזיקה מיוחד עם פרויקט "לה גיטנה" של לירון מיוחס – אמנית כלי הקשה וזמרת במופע מכשף.

אבי יהודה (מימין) מיקב יהודה ונבו חזן מיקב נבו
אבי יהודה (מימין) מיקב יהודה ונבו חזן מיקב נבו. צילום ישראל פרקר

ביקב כרמי יוסף BRAVDO וביקב יהודה בשורש יתקיימו טעימות מודרכות של יינות לצד כיבוד קל, וביקב הדר בעגור יתקיימו קונצרטים של הרכב מהפילהרמונית הישראלית, וכן טעימות יין. ביקב שורק בנחשון תתקיים סדנה העוסקת בנושא אזוריות ביין עם טעימה של יינות סירה מענבים שגדלו בארבעה אזורי גידול שונים, והשף ירון אורלב יארח עם מנות טאפאס ים תיכוניות וטעימות מהטאבון.

ניתן להזמין מקומות ולאכול בתיאום מראש בבתי הבשלנים, וגם לשלב ביקור במבשלות הבירה ובבתי האמנים במהלך סופי השבוע. אם שותים לא נוהגים, אז או נהג תורן או שאפשר להזמין מקומות לינה בצימרים וליהנות מאירוח כפרי במלונות מטה יהודה. המבקרים הלנים במקומות הללו ייהנו משירות הסעות בחינם מבתי המלון והצימרים לאירוע הפתיחה ובחזרה למקום הלינה בתום האירוע, בהרשמה מראש.

פרטים נוספים במחלקת התיירות מטה יהודה, 8108* או 02-9958650,  באתר www.tour-yehuda.org.il ובעמוד הפייסבוק 'הלב הירוק תיירות מטה יהודה'

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר