סל הקניות של שחר 803: אזני המן

אזני ההמן הטובות ביותר בטעימה הן של טאטי - לא קטנות מדי ולא גדולות מדי, עם בצק מצוין ומגוון מילויים הנעים בין הקלאסי לבין היצירתי. צילום מיטל ווינברג
מסורת זו מסורת, וגם השנה מביא שחר בן-פורת את ממצאי טעימת אזני המן הגדולה שלנו, כשיש מצטיין אחד עם ציון 10 מושלם ושלושה עם ציון 9

TATTI BAKERY

הרשת הקטנה מציעה השנה את אזני ההמן הטובות ביותר שטעמנו – לא קטנות מדי ולא גדולות מדי, עם בצק מצוין ומגוון מילויים הנעים בין הקלאסי – תמרים, שוקולד, פרג והדרים, לבין היצירתי כגון ריקוטה מתוקה, קוקוס ופתיתי שוקולד, מרציפן ופטל, ואפילו ארטישוק איטלקי וגבינות. הקוקוס עם השוקולד הוא הברקה, שמציגה כיצד אפשר לשלב בהצלחה את הקוקוס המעודן באזני המן, כשהשוקולד רק משדרג את הכל ולא מפחית ממנו. תוספת ההדרים לפרג הופכת את המלית למרעננת יותר; ואפילו מילוי השוקולד, שאנו לרוב פחות מתלהבים ממנו, זכה כאן לתשבחות. המחיר 12.5 שקלים ל-100 גרם. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 10

מתוקה. צילום בני גם זו לטובה
מתוקה. צילום בני גם זו לטובה

מתוקה

מתוך הליין של הרשת, אזני המן עשויות מבצק מעורב בשוקולד הן ההברקה השנה. הבצק עשיר בחמאה ובשוקולד ויש לו טעם מצוין, כזה שמדגיש את המילוי. בפנים: בראוני שוקולד ודובדבני אמרנה, קרם פיסטוק וצ'יפ שוקולד, פאדג' ומלית קוקוס או קרם תפוז, ג'ינג'ר וצ'יפ שוקולד. המילויים אינם גדולים במיוחד, אבל יש מספיק מהם. אהבנו את השילוב עם האמרנה, וגם התפוז הפתיע לטובה בטעמיו. הפאדג' היה לטעמנו יותר דומיננטי מהקוקוס, וגם הפיסטוק דרש כמות יותר גדולה של מילוי כדי להיות מורגש דיו. עוד מציעים כאן אזני המן במילוי שוקולד פאדג', פרג, קרמל ואגוזים, או חלבה וקפה. המחיר 38 שקלים ל-290-300 גרם. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 9

פיס אוף קייק. צילום אפיק גבאי
פיס אוף קייק. צילום אפיק גבאי

פיס אוף קייק

אזני המן במילוי פטל, פרג, שוקולד וקרם נוגט, קובית תפוחים עם צימוקים וקינמון, אגוזי מלך עם קינמון וצימוקים, ותמרים עם אניס, הל, קינמון ואגוז מוסקט; אלה הן בין אזני המן שמציעה הרשת. ויש עוד: אזני המן טבעוניים מקמח מלא, במילוי של פרג, שוקולד או חלבה; ואזני המן ללא תוספת סוכר במילוי פרג ושוקולד. אלה יתחבבו במהרה על מי שמעדיף אזני המן גדולות, ועשויות מבצק חמאה מצוין. המילויים כאן נדיבים, ומכל ההיצע נמליץ על התמרים המתובלים ועל הפרג הקלאסי. המחיר 9 שקלים ל-100 גרם. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 9

שמו. צילום דן פרץ
שמו. צילום דן פרץ

קונדיטוריית שמו

המקום הטוב ביותר ליהנות בו מאזני המן העשויות מבצק שמרים זה כאן, הודות למיומנות הגבוהה המאפיינת את הרשת בכל הקשור למאפי שמרים (ולא רק). נכון שהקשר בין אזני המן מבצק שמרים במילוי ריקוטה וצימוקים לבין חג פורים הוא מקרי בהחלט, אבל אם מתעלמים מהקשר לחג, הבא לידי ביטוי בצורת המאפה בלבד, אפשר ליהנות ממאפה שמרים-גבינה מצוין. בצק השמרים מכיל גם אגוזים או פרג, כשהפרג הוא לטעמנו המוצלח מבין כולם. ואם הולכים על בצק פריך (עשיר בחמאה, כמובן), אפשר לבחור במילויים דוגמת שזיפים ביין, מרציפן, תמר מג'הול, פרג, אגוזים או שוקולד. יש גם אפשרות לאזני המן מבצק פריך ללא סוכר במילוי פרג או אגוזים. הבצק הפריך מצוין – אוורירי במידה, טעמו קליל, וכמות המילויים השונים היא מהנדיבות שפגשנו. המחיר 39 שקלים ל-350 גרם אזני המן מבצק פריך, 5 שקלים לאזן המן מבצק שמרים. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 9

רולדין. צילום רונן מנגן
רולדין. צילום רונן מנגן

רולדין

הליין הגדול של אזני המן שמציעה הרשת השנה, מבוסס ברובו על בצק שקדים וחמאה עם מילויים דוגמת פרג; שוקולד; אגוזים מקורמלים; תמרים, אגוזים ותבלינים ארומטיים; פטיסייר קרמל ובוטנים מלוחים; גבינה, שוקולד לבן ומרמלדת משמש; קרם שקדים ומרמלדת תות; פטיסייר וניל ושוקולד; וכן בצק פריך מלוח במילוי גבינות מוצרלה, ריקוטה וקראסט של שומשום זעתר; ובצק שקדים פריך ללא קמח במילוי קרם אגוזי לוז ושוקולד חלב. הרשת ממשיכה לשמח את לקוחותיה בגיוון הרחב, אם כי לא הכל התחבב עלינו. דווקא אלה המלוחים היו המוצלחים ביותר שטעמנו, ולא רק בשל העובדה שהם מאפשרים ליהנות מגרסה מלוחה של המאכל המתוק, אלא גם בזכות השילוב המוצלח של הרכיבים. בצק השקדים של אזני ההמן הוא מהטובים שטעמנו, אבל במקרים כמו פטיסייר וניל ושוקולד או קרמל ובוטנים מלוחים, קשה לזהות את הטעמים המובטחים. מה כן אהבנו? את מילוי הפרג הנדיב כמו גם את האגוזים המקורמלים, ואת הגבינה עם השוקולד הלבן ומרמלדת המשמש. המחיר 12 שקלים ל-100 גרם. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 8

 

ארקפה. צילום אלון מסיקה
ארקפה. צילום אלון מסיקה

ארקפה

מכל אזני ההמן שמציעה הרשת, תפסו את תשומת הלב – והחך שלנו – אלו המשלבות קרם שקדים עם פירות יער. ללא ספק, השילוב הכי פחות קלאסי שאנו מכירים בתחום, אבל גם אחד המסקרנים. מה גילינו? בצק חמאה מצוין עם מעט מיץ סלק בתוכו, שמספק את הצבע האדום שלהן; ומלית המבוססת בעיקר על קרם שקדים עם כמות מספקת של פירות יער כדי שנרגיש את השפעתם. מה עוד מציעים כאן? אזני המן במילויים של תמרים, קרם פטיסייר, פרג ותפוחי עץ, אגוזי מלך וצימוקים. המחיר מ-4 שקלים ליחידה, 39 שקלים למארז של כ-300 גרם. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 8

בוטיק סנטרל. צילום טל סיון ציפורין
בוטיק סנטרל. צילום טל סיון ציפורין

בוטיק סנטרל

הטבעוניים ביניכם ישמחו לדעת שהרשת מציעה אזני המן שנעשו ללא מוצרים מן החי, אותם ממלאים בתמרים ואגוזים. אנחנו טעמנו דווקא את אזני ההמן הקלאסיות – בצק עשיר בחמאה עם מעט ברנדי, שנותן להן טעם מיוחד. המילוי באלו שטעמנו הוא פרג, ולצערנו הכמות שלו לא הייתה מהנדיבות. המחיר 29 שקלים ל-220 גרם. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 7

ביגה. צילום אסף לוי
ביגה. צילום אסף לוי

ביגה וקפה גרג

הבעלות המשותפת על שתי הרשתות, היא הבסיס לכך שאזני ההמן שמייצרים בביגה נמכרות בשתי הרשתות תחת מיתוגים נפרדים, ולכן איחדנו אותן. המבחר שונה בין שתיהן, וכולל מילויים כגון פרג, חלבה ופלורנטין (בוטנים ואגוזים שונים עם דבש ושמנת מתוקה). בצק החמאה של אזני ההמן טוב, והוא בדיוק בין רכות לפריכות. יש כמות מספיקה מהמילויים השונים באזני ההמן, ומאלו שטעמנו, הפרג של הרשת הוא המוצלח מכולם. המחיר 33 שקלים ל-320 גרם. להשיג בסניפי ביגה וקפה גרג.

ציון: 7

ברמן. צילום אסף אמברם
ברמן. צילום אסף אמברם

ברמן

אנחנו מאוד אוהבים קוקוס, ומעולם לא חשבנו לשלב אותו במאפה דוגמת אזני המן. בקונדיטוריה זו חשבו על כך, ומכאן שאפשר לרכוש בסניפי הרשת לקראת החג אזני המן במלוי קרם קוקוס, לצד אזני המן במילוי נוגט, תמרים ושוקולד, אזני המן בבצק קקאו ובמילוי שוקולד, אזני המן מבצק שמרים, ואזני המן ללא סוכר במילויים שונים. יש אמנם כמות יפה של קרם קוקוס באזני ההמן, אבל הטעם עדין מכדי לספק את מי שאוהב את טעמו של אגוז זה. הנוגט, לעומת זאת, דומיננטי יותר, ולכן מורגש היטב, אם כי היו שטענו שהוא מתוק מדי. הבצק של שני הסוגים הללו הוא בצק פריך חביב בטעמיו. המחיר 32.9 שקלים ל-300 גרם. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 6

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר