עוגות בוטיק – Les Gâteaux de la Boutique Central

רשת הפטיסרי "בוטיק סנטרל" חוגגת עשור עם ספר מתכונים כשר חלבי, החושף את סודות ההצלחה של עולם הפטיסרי העכשווי

Les Gâteaux de
la Boutique Central
עוגות בוטיק
מתכונים: שף עופר גל
צילום מזון: חגית גורן
צילום אווירה: דליה גל סברדלין
סטיילינג: בלה רודניק
עיצוב: דוד חליבה
הפקה: דוד חליבה ובוטיק סנטרל
להשיג בסניפי בוטיק סנטרל וברשתות הספרים המובחרות.
המחיר: 120 ₪

בוטיק סנטרל, רשת הפטיסרי התל-אביבית המונה 8 סניפים, חוגגת עשור להיווסדה עם ספר מתכונים חדש, המספק הצצה אל עולם הפטיסרי העכשווי.
מעבר לחוויה חושית המזמינה לעשות, לחוש, להריח וליהנות, מנסה הספר להנגיש את פטיסרי הגורמה אל המטבח הביתי.

עולם הפטיסרי העשיר נחשף עם שפע מתכוני מאפים, בריושים, קרואסונים וקינוחים, הנשענים על הקלאסיקה הצרפתית.
יותר מכך חושף הספר את אחד מסודות ההצלחה השמורים של בוטיק סנטרל: האינטראקציה בין מטבח הפטיסרי המוקפד שמקורו בצרפת, לבין שורשיה של הרשת הנטועים עמוק בסביבה התל-אביבית.

המסע מהקלילות האופנתית של הקרואסון אל המורכבות של עוגת האופרה הקלאסית, מתפרש על פני 205 עמודים המציעים 213 מתכונים.

הספר מחולק ל- 9 פרקים, הכוללים מגוון מתכונים: מאפי בוקר, עוגות בתבנית אינגליש קייק (קראנצים ועוגות בחושות), עוגות שוקולד, עוגות פאי, עוגות מוס, עוגות גבינה, עוגיות מתוקות, מאפים מלוחים ופרק מיוחד של עוגות פרווה.
כמו כן שזורים בספר מתכונים הנותנים מענה לצרכים שנולדו מתוך מודעות הולכת וגוברת לבריאות, כמו מנות ללא גלוטן וללא סוכר, וכן פרק נפרד המוקדש למנות פרווה ללא לקטוז.

הספר פונה הן לאופה המתחיל, החפץ בעוגות בחושות מהירות ועוגיות קלות הכנה, אך בעיקר לאופים מנוסים יותר, חובבי האפייה והקינוחים, המעוניינים להרחיב את האופקים הקולינריים שלהם ולהכין עוגות מושקעות ומוקפדות.

בין המתכונים:
מאפי בוקר – בצק קרואסון מקמח מלא, מאפינס גזר.
עוגות שמרים ובחושות – קראנץ חלבה, עוגת פרג בחושה ללא סוכר.
עוגות שוקולד – אינגליש פאדג' ללא קמח, עוגת שוקולד טופי חמה.
עוגות פאי – טארט טאטן תפוחי עץ,  פאי לימון מרנג.
עוגות מוס – קיפוד לבן, מוס וניל עם פסיפלורה.
עוגות גבינה – מוס גבינה עם קראמבל קקאו, שושנת גבינה.
עוגיות מתוקות – עוגיות מעמול תמרים, עוגיות פיצוץ שוקולד עם אייריש קרים.
מאפים מלוחים – קרואסון פסטו, קיש ירקות.
עוגות פרווה – עוגת גזר פרווה, שכבות קרם ברולה וטוויל שקדים "סמי פרדו".

עופר גל (לשעבר השף של "כפות תמרים" המיתולוגית וכיום שותף ושף הרשת), הצליח לתרגם את תהליכי העבודה המוקפדים הנהוגים בפטיסרי הצרפתי למתכונים המאפשרים ביצוע ביתי.
בתהליך החליט גל להעדיף את המתכון המבטיח את התוצאה הראויה: לא להקל ולעגל פינות, לא לשנות יחידות משקל למידות של כלי בית, לא להציע או להמציא תחליפים, להימנע מקיצורי דרך ,ולהעדיף תמיד את המתכון הטעים והטוב ביותר.
המרכיבים בספר ברובם נגישים וזמינים במרכולים, אך לצדם מופיעים מרכיבים כגון פרלינה, פייטה, גלוקוז וחמאת קקאו, אותם יש לרכוש בחנויות המתמחות בציוד וחומרי גלם מעולם הקונדיטוריה.

בספר מציע גל תמהיל מדויק של מתכונים קלאסיים, כמו עוגיות מקרון או מוס גבינה פירורים, ולצידם מנות יצירתיות ומאתגרות, כמו מוס טופי פצפוצים מרוסס שוקולד או מוס שוקולד חלב עם אגוזים על בסיס דקואז' אגוזי לוז, שנכתבו בשפת הפטיסרי.

הספר עשוי בפורמט מהודר (כריכה קשה). המעצב הגראפי של הספר, דויד חליבה, בחר לשלב את המתכונים על רקע צילומים של העיר המחוספסת. התוצאה הינה קולאז' ססגוני ויוצא דופן של נופי התרבות יחד עם רגעים אורבניים קטנים, שהונצחו על ידי הצלמת דליה גל סברדלין.
כך מנסה הספר לשקף את אופיו של בוטיק סנטרל, להעביר את תחושותיו, לספק מידע אודות הסביבה בה הוא פועל והדברים הקטנים המתרחשים בו והופכים אותו למה שהוא.

צילומי המתכונים של חגית גורן מצליחים לבטא את ההקפדה הנלווית לספר. עבודת הסטיילינג המדויקת והצילום המוקפד יוצרים יחדיו אפקט ויזואלי מרשים, המחדד את החושים ועושה חשק להיכנס למטבח לבחוש ולהקציף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר