עולם ישן וחדש במפגש יולו 148

YOLO – you only live once הוא מועדון חברים חובבי יין שהוקם ב-2004 על ידי חובבי יין ותיקים שהחליטו ליהנות יחדיו מהתחביב המשותף
היינות הישראלים במפגש הוגשו בטעימה עיוורת כדי לאפשר טעימה ניטראלית לחלוטין, מה עוד שאחד היינות הוא בלנד שיוצר על ידי המארח שהחליט להעמידו במבחן הטועמים

אחרי הפסקה קלה אני חוזר לספר אודות מפגשי מועדון יולו (YOLO – קראו בסוף מה זה), המתקדמים כסדרם ומשלבים בכל פעם מגוון יינות שונים, מטעמים למיניהם ואווירה חברית טובה. במפגשנו הוגשו שלושה יינות מתוצרת הארץ, והשאר מתוצרת צרפת ואיטליה. בסך הכל שתינו שבעה יינות. היינות הישראלים הוגשו בטעימה עיוורת, כדי לאפשר טעימה ניטראלית לחלוטין, מה עוד שאחד היינות הוא בלנד שיוצר על ידי המארח, שהחליט להעמידו במבחן הטועמים. לחברים לא נמסר כל נתון אודות היינות שנועדו לטעימה העיוורת, כולל לא ארץ הייצור, והם התבקשו להביע דעתם האובייקטיבית עליהם מבלי להתאמץ ולזהותם. שאר היינות הוגשו כשהם גלויים. הפעם אוסיף גם פירוט קל של מנות האוכל שהוגשו לצד היינות. ההתייחסות ליינות בהמשך מוצגת לפי סדר הטעימה.

גלילות 2017, יקב לוריא

גלילות הוא שמו של בלנד פרטי שיוצר על ידי מארח הערב ביקב לוריא, דור שני אחרי גלילות 2015. 70% קברנה סוביניון, 20% מרלו, 10% שיראז. היין יושן כשנה בחבית. רשמי הטעימה של החברים – צבעו אדום בהיר צלול, מזכיר צבע יינות מבורגון. אף פרחוני, מפולפל. בפה מורגש יין צעיר, בעל גוף בינוני, נעים לשתייה, אלגנטי, פרי אדום. סיומת בינונית שמשאירה בקצה מרירות קלה. רוב הטועמים העריכו שלא מדובר ביין ישראלי, אלא נטו לכיוון היין הצרפתי. לצד היין הוגשו תאנים ממולאות בגבינת עיזים ופטריות ממולאות בגבינה. ציון יולו –  15 (90). אין הגדרת מחיר מאחר והיין לא נמכר בשוק.

Chateau Puligny Montrachet, Puligny Montrachet 1er cru Les Chalumeaux 2015 

שרדונה מבית טוב בבורגון. ב- Wine Advocate אמרו לגביו (בציטוט ותרגום חופשי): מבטא היטב את הטרואר שלו מבחינת האף – גרניט, צפחה, ניחוחות מעושנים, עוצמה. חמיצות טובה עם גוון דבשי לקראת הסיומת. עשוי היטב. רשמי הטעימה שלנו – צבע קש חיוור מאד, צלול. אף עשיר, מרגיש כעשב רענן קצוץ. יין פירותי, נעים מאד לשתייה וחלק, מביא לידי ביטוי מגוון טעמים המשלב פרי הדר עם פירות לבנים. חמיצות מצוינת. יין עשיר למרות שגילו הצעיר מורגש. מעט תחושת נפט-זפת עדינה. הסיומת בינונית ונעימה. ציון יולו – 15.5 (91). מחירו בארץ היה 450 ₪. היין לווה במנות של פילה לברק וצדפות סן-ז'אק.

Roches de Bellene, Puligny Montrachet 1er cru, Les Champs Gains 2006

היין נרכש על ידי המארח ביקב עצמו, בביקור המועדון באזור בורגון לפני כשנתיים. רשמי הטעימה – צבע קש מוזהב מרשים בצלילותו. אף מעט מאופק, עם ניחוחות פרי הדר משולבים בצללית של תאנים. בפה –  יין עגול, מאוזן, פירותי, עמוק. מורגש טעם של חבית עץ אלון. סיומת ארוכה ומרובת שכבות. יופי של יין. ציון יולו – 16.6 (93). מחירו ביקב 46 אירו. היין הוגש עם מרק וישיסואז.

אלכסנדר הגדול 2014, יקב אלכסנדר

צבעו סגול כהה אטום. אף פירותי ופרחוני. שילוב של שזיפים, פרי אדום וריח סיגליות. בפה מורגש יין כבד, אלכוהולי. החמיצות נעימה ולצדה מרירות. הסיומת ארוכה. היין זוהה פה אחד כישראלי, בעיקר בשל האלכוהוליות הגבוהה יחסית .  ציון יולו –   14.2 (88). מחירו 320 ₪.

ספיישל ריזרב 2011, יקב מרגלית

רשמי הטעימה – צבע שזיף עמוק ויפה. אף עשיר, אדמתי, פירותי, פרחוני, לא אגרסיבי. אמנם בן 8 שנים אבל עדיין מרגיש צעיר בפה. גוף מלא. מאוזן. פירותי ועטוף בניחוח שוקולד. יין מורכב. החמיצות נעימה. הסיומת בינונית. נשמח לפגוש אותו שוב בעתיד. ציון יולו – 15.2 (90). מחיר הקנייה היה 230 ₪ במועד השקתו. שני היינות לעיל התלוו למנה נכבדה של שוק טלה.

Pio Cesare, Barolo Ornato 2007

עברנו לאיטליה. Wine Advocate העניק לו בעבר תשבחות רבות, בדגש על האיזון המופלא, העוצמה, הפרחוניות, התבלינים והפרי. המבקר המליץ לשתות אותו בין 2015 ל- 2027. החלטנו לא לחכות לסוף התקופה. היין מיוצר בכמויות קטנות ובשנות בציר איכותי במיוחד בלבד. רשמי טעימה – צבע עמוק יפהפה. פרי אדום, טחוב, פרחוני, אדמה רטובה. היין עדיין מרגיש צעיר, בועט, טאנינים בולטים. הוא פירותי ומפולפל בדגש על פלפל לבן. חמיצות מצוינת. הסיומת ארוכה, עדיין משאירה טעם של יובש בחך. אמנם הוא כבר נגיש, אבל ניתן בשקט לחכות איתו עוד מספר שנים וליהנות ממנו אולי עוד הרבה יותר. ציון יולו – 15.9 (92). נקנה בארץ ב- 700 ₪.

Gaja, Ca' Marcanda, Magari 2015, Bolgheri

היה ברור מראש שמוקדם עדיין לשתות את היין הזה, וניתן בשקט לחכות מספר שנים. אבל המארח לא התאפק, וצירף אותו לתפריט היינות. תמיד נוכל לחזור אליו בהמשך ולבחון. צבעו ארגמן צלול. אף נעים מאוד, מאופק, הרבה פרי אדום משולב בפרי שחור, וגוון של פטריות. גוף בינוני פלוס, מרובה שכבות טעם, פירות, קפה, פלפל שחור. סיומת ארוכה, טאנינית, מרירה, ועם זאת נעימה לחך. סיום טוב לערב, מלווה במבחר גבינות. לא הצטערנו על ההחלטה לפגוש אותו כבר עכשיו. ציון יולו – 15.8 (92). נקנה ב- 300 ₪.

מה זה YOLO?

YOLO – you only live once – הוא מועדון חברים חובבי יין אותו הקמנו בשנת 2004. כולנו חובבי יין ותיקים, אשר החלטנו ליהנות יחדיו מהתחביב המשותף. אנו מתכנסים לערב יין ואוכל מדי יום ה’ האחרון בחודש בביתו של חבר מועדון ולפי תכנית שנתית קבועה מראש, בכ- 10 מפגשים שנתיים. המארח קובע את תכנית הערב ורוכש היינות. נוהגים לטעום עד 7 יינות שונים בערב, לכתוב ההתרשמות מהיין בטבלאות מוכנות ולתת ציון, על בסיס 20. כל יין נטעם, והחברים מציגים בעל פה כל אחד בתורו את דעתם ואת הציון. ממוצע הציונים נרשם ומתועד.

המטרות אותן קבענו לעצמנו – ליהנות, להכיר יינות שונים מהארץ ומהעולם, ברמותיהם השונות, ללמוד ולהעמיק בתחום היין ולגלות בו גילויים חדשים, וכאמור ליהנות מהערב המשותף. לכן אנו גם נוהגים לעיתים לגוון ע”י שילובו של בעל מקצוע מתחום היין, ובביקורים משותפים ביקבים ובטעימות. אנו מחווים דעתנו על היינות בפרמטרים המוכרים ובהתייחסות רצינית, אבל אנו מייחסים החשיבות קודם כול לאווירה המיוחדת שיצרנו, ולחוויה הכוללת של שתיית יין בחברותא ובלוויית אוכל מתאים, שגם הוא זוכה לתשומת לב מדי מפגש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר