פאב הדב בחיפה – האגדה מספרת על הדב הגדול

השילוב הנכון הזה בין אוכל וקוקטיילים צובר תאוצה לאחרונה בארץ מול העולם. זאת אומרת שאינך צריך לדעת רק להיות מיקסולוג מוצלח אלא גם לדעת את מרכיבי התפריט, חיבורים והתנגדויות, כדי לדעת מה משתלב נכון וכיצד. צילום מדף הפייסבוק
פאב הדב שינה את פניו לאורך השנים והשתנה מול השינויים הסביבתיים שפקדו את האזור והמדינה בכללותה. לאחרונה נקנה על ידי שני שותפים עם אמונה עזה וטובה במקום ובאנשים שבונים אותו

כמו באגדות כך גם במציאות, הרצון שלנו לאהוב מיתולוגיה  ולכבד את צרכיה. שמונה בערב, שדרות הנשיא חיפה – ציר סקסי ומבוקש כבר שנים, ואנחנו כמה אנשים שרק רוצים להבין מה יותר חשוב – המבנה או החלל שבתוכו. פאב הדב (The Bear – Dinner club) הוא היעד, והנרטיב שעומד מאחוריו: הדב שינה את פניו לאורך השנים, והשתנה מול השינויים הסביבתיים שפקדו את האזור והמדינה בכללותה. לאחרונה נקנה על ידי שני שותפים, עם אמונה עזה וטובה במקום ובאנשים שבונים אותו.

גולן, אחד השותפים. קיבל את פנינו. שולחנות עץ גבוהים, תאורה חמה, ונוף ייחודי על התנועה מסביב – זרימה. ישבנו שלושה חברים טובים על כוס ראשונה של לבן חמצמץ ורענן – סוביניון בלאן  MATURE ניו זילנדי, עם ארומות מנגו וליצ'י לתפארת (35 ₪).

צילום כפיר גליקו

אל השולחן הגיעה צלחת חריפים עם פלפל מרוקאי, שום קונפי, טחינה, זיתים, סחוג ולחם מחמצת – מנה מנחמת לפתוח עימה אירוח שכזה. המטבלים נעשו באופן נכון לתפקיד הנכון – לעורר את התיאבון ולפתוח את הפתיחה; רעיון נכון וכוונה מדויקת (32 ₪).

צילום כפיר גליקו

סביצ'ה מוסר ים – ברוסקטות קלויות למחצה, עם קרם שום עדין ביופיו ובטעמו עליהן. היה על קצת מסוכן להגיש ברוסקטה שכזו ועדיין להימנע ממרקם "רטוב", ועם זאת ביצוע מעולה למנת ביס חמצמצה, מרירה, חרפרפה, שהביאה עימה צבעים אחרים לשולחן. טעם הדג לא השתלט במיוחד, היות שנכבש בצורה טובה בליים, וקושט בשמן זית שלא גנב את ההצגה אלא דווקא השלים אותה (56 ₪).

צילום כפיר גליקו

בזמן זה, תוך כדי הסיפור של גולן שכבר כבר נגיע אליו, מגיעים לשולחן שני קוקטיילים מעולמות שונים: WINNIE THE POOH- על וויסקי דבש, ג'ינג'ר ולימון – טכניקה מעולה של צירוף טעמים משלימים (48 ₪); KUNG FU PANDA – ג'ין, תות ולימון – סימל עולם מתקתק עם הקצפה קלה מעל בכוס דובי חמוד ויפהפה (44 ₪).

השילוב הנכון הזה בין אוכל וקוקטיילים צובר תאוצה לאחרונה בארץ מול העולם. זאת אומרת שאינך צריך לדעת רק להיות מיקסולוג מוצלח, אלא גם לדעת את מרכיבי התפריט, חיבורים והתנגדויות, כדי לדעת מה משתלב נכון וכיצד.

צילום כפיר גליקו

זו הייתה פאוזה טובה כדי לשאוף קצת אוויר עם גולן בחוץ, ולהבין קצת יותר לעומק מה עומד שם. הבחור המקסים הזה מקצוען אמיתי, שנים רבות בתחום, וזמן רב התלבט האם להשאיר את השם או להחליף אותו, מכיוון שלמען האמת רק השם הושאר. המקום לא עבר מתיחת פנים, אלא ״השתלת פנים חדשות״ ממזלג ועד הקינוח.

צילום כפיר גליקו

המשכנו לברזאולה סינטה שמגיעה מהמטבח האיטלקי. מוכרח לומר שזו אדפטציה טובה לקרפצ'יו המפורסם, שנמצא כמעט בכול בר וביסטרו. כבישת הסינטה בוצעה בצורה נכונה ומאוזנת עם מלח וסוכר, בניחוח תבלינים עדין של חרדל וצ'ילי (64 ₪ ).

צילום כפיר גליקו

טוסטאדס בשר מפורק – מנה המגיעה מהמטבח המקסיקני, בשימוש בקמח תירס מתובל עם גוואקמולה ואיולי חלפיניו. שלוש טורטיוטת טריות, שהכילו בתוכן בשר מפורק ונימוח עשיר בטעמים עזים, אך לא מדי (59 ₪).

צילום כפיר גליקו

בין לבין, כשהבר עובד ופתוח לראווה, גולן "מזרים" אלינו אדים של אלכוהול, והפעם על המגרש Smoked Ted – קוקטייל שמגיע מהעולם החדש ובכול מה שקורה ברקע, תוך שימוש בוויסקי מעושן, רימונים ופירות יער ברמיזה חמצמצה  (51 ₪). ציר הכרמל נראה רענן מתמיד, וכך גם התפריט שממשיך להתחלק ולהחליק בגרון.

צילום כפיר גליקו

ארטישוק פריך – ארטישוק בבלילה מטוגנת קלות, לאבנה גלילית, פלפלים שרופים ולימון כבוש. מנה טובה בביצוע טוב, קלאסית למטבח ולמרכיבים (45 ₪).

צילום שטיינר צלמים

לסיום וסיומת הגיעה מנה עיקרית אחת טובה ונחוצה – פילה מוסר ים על פלאנצ'ה, עשוי ברוטב חמאה וציר דגים, שוכב על קרקעית עדשים שחורות. מנת הדג הייתה בגודל נכון (שני פילטים), חתוכה בחלק המרכזי, מוגשת בצורה נכונה עם העור, מה שהביא אותה למרקם נכון ומדויק בפנים. מבחוץ מוסר הים היה צרוב ברובו, וציר הדגים לעתים השכיח לו את מקורותיו. כאן זה היה פשוט נכון (119 ₪).

גולן היקר, "המאמץ מתגמל במלואו רק אחרי שהאדם מסרב לפרוש", אמר נפוליאון היל. אני מניח שבמסע הזמן שלך ובמסע הזמן המיתולוגי של המקום שעבר החלפות כאלה או אחרות, הבנת והכרת את ההרגשה, ואתה חווה כעת את התגמול. המשך במאמץ  בדיוק היכן שאחרים הפסיקו, ותפיץ את הבשורה החדשנית באנרגיה עוצמתית וטובה.

פאב הדב – דינר קלאב – שדרות הנשיא 135 חיפה, 04-8381703

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר