פומו – ג'ינגל ברדיו ואוכל איטלקי ברמת החייל

השף שמוביל את המסעדה מאז פתיחתה הוא שחר ברנע המציג מנות מהמטבח הדרומי הכפרי של איטליה. צילום איריס לוי
השירות בפומו מקצועי, אדיב ולא מתרפס. כל מפית משומשת נעלמה מיד מהשולחן. לא שאלו בכל ביס "חברים איך האוכל" וגם לא עשו ניסיונות להגדיל את ההזמנה

בשעות הצהריים ברמת החייל, בואכה רחוב הברזל, מתחילה הנהירה הגדולה של עובדי חברות ההיי-טק, מחזיקי הסיבוס או ללא, ועובדי בית החולים אסותא, אל הארוחות העסקיות במסעדות הרבות באזור. פומו -POMO , מסעדה איטלקית בלב רמת החייל שנפתחה לפני כשנתיים והג'ינגל שלה מתנגן ללא הרף בתחנות רדיו מקומי, מציעה בימים אלו ארוחה עסקית חדשה אותה הגענו לטעום.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

שם המסעדה גזור ממלכת המטבח האיטלקי – פומודורה, שם חיבה לעגבנייה. השף שמוביל את המסעדה מאז פתיחתה הוא שחר ברנע, המציג מנות מהמטבח הדרומי הכפרי של איטליה עם דגש על שימוש רב בירקות, עשבי תיבול ריחניים ותנור פחמים גדול שמעניק טעם ארומטי למנות הבשר, הדגים ולירקות האנטי-פסטי. ברגע שעוזבים את הרחוב המיוזע והדלת נסגרה מאחורינו, נפתח לפנינו החלל הענק של המסעדה, עם כ-75 מקומות ישיבה.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

העיצוב מודרני ומגניב בצורת מנהרה, עם אלמנטים תעשייתיים מעניינים. תקרה גבוהה וקירות בעיצוב ייחודי תוך בחירת חומרים, טקסטורות וצבעים חומים אדמדמים המשרים אווירה נינוחה ומקבלת, לא רשמית מדי ולא יומיומית – אהבנו.  במרכז המסעדה ניצב בר גדול ומטבח פתוח מאחוריו. לצד הבר עומד  תנור פיצות מכובד מאוד, שכמו באיטליה הוא הלב הפועם של המסעדה.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

הארוחה העסקית כוללת מנה ראשונה ועיקרית במחיר המנה העיקרית. שווה. לשולחן הגיעה פוקצ'ה, שבמרכזה אגם קטן של שמן זית איכותי, צמחי תבלין, חומץ בלסמי ומעט עגבניות מגוררות. אהבנו מאוד מאוד. ניתן לבחור מתוך חמש מנות ראשונות – אנחנו בחרנו סלט פרימוורה  – אנדיב, סלק, חסה סלנובה, גבינת בושה וויניגרט תאנים. הגיע סלט קטן בתיבול טוב ועם נגיעות קטנטנות של גבינת בושה.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

בחרנו גם  כרובית ארוסטיטו עם יוגורט כבשים, עשבי תיבול לימוניים וצ'ילי. הכרובית שנאפתה בתנור והוגשה חמימה על מצע יוגורט מתובל – טעים. למנה עיקרית החלטנו לא ללכת על המנות האיטלקיות הקלאסיות אלא בחרנו מנות יותר קלילות, בעיקר מפני שמדובר בארוחת צהרים, ועוד צריך לחזור לעבוד אחרי.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

דג ים ארביאטה (118 ₪) – פילה מוסר ברוטב שרי מדורה, צ'ילי ומקל פוקצ׳ה. מנה בחריפות בינונית מצוינת. הדג והרוטב היו טובים,  מקל הפוקצ'ה התחבר מצוין למנה, ועזר לספוג את כל הרוטב הטעים. ברור מעל לכל ספק שבמסעדת פומו יודעים לטפל נהדר בבצק – מבטיחים לעצמנו להגיע באיזה ערב לטעום גם את הפיצות.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

פילה בקר מוגש עם ניוקי צרובים ופטריות ברוטב דמי גלאס (156 ₪). אני ביקשתי את המנה שלי בתוספת ירוקים – ברוקולי, שעועית ירוקה, אפונת גינה. לבקשתי, רמת העשייה של הבשר הייתה מדיום בדיוק. בשר טעים ועסיסי, הרוטב לא היה משמעותי במנה – אפשר להוסיף יותר ממנו . התוספת של הירוקים המבושלים הייתה מצוינת. מאוד פשוט לקלקל ירוקים טריים – עוד שתי דקות במחבת והם גמורים. לא במקרה של פומו – הכנת המנה הייתה בול.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

למנה אחרונה (שאינה כלולה בתפריט העסקי) התלבטנו מאוד בין  הקלאסיקה האיטלקית – טירמיסו (54 ₪) לבין פאי לימון וגבינה (48 ₪) – בצק פריך, שכבות קרם גבינה, קולי פירות יער, קרם לימון ומרנג. במקרים כאלה כשיש התלבטות – אין התלבטות. מזמינים את שתי המנות.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

פאי הלימון והגבינה – מ ש ג ע. כל כך טעים. שילוב מושלם בין החמצמצות של הלימון והרכות של הגבינה. קולי פירות היער משדרג כל ביס – אהבנו מאוד. את הטירמיסו פחות אהבנו – אולי זה יותר מתאים לאוהבי הז'אנר, ואנחנו ממש לא.

השירות בפומו נהדר – מקצועי, אדיב ולא מתרפס, ואת זה מאוד אהבנו. כל מפית משומשת נעלמה מיד מהשולחן, לא שאלו אותנו עם כל ביס "חברים איך האוכל", וגם לא עשו ניסיונות להגדיל את ההזמנה שלנו.

כל הפרטים על פומו כאן

הכותבת היא איריס לוי – קולינריה עילית במיטבה, 054-4944205 וגם בפייסבוק

תגובה אחת

  1. מסעדה פשוט נדירה ברמת האוכל והשירות מעוצבת בטעם ניו יורקי ופשוט חוויה קולינרית במיטבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר