פסטה סובבת עולם

פסטה היא אחד המאכלים האהובים ברחבי העולם והספגטי בראש. צילום pixabay
מדי שנה מציינים בעולם את יום הפסטה ב-25 באוקטובר. לרגל יום זה מציעה Booking.com, שמחברת מטיילים בעולם עם מגוון רחב של מקומות לינה, חמישה יעדים בהם מטיילים בעולם יכולים ליהנות ממנות פסטה מעולות

בייג'ינג סין

יש דעה הגורסת כי מקור הפסטה בצורתה הראשונית –  ספגטי, הינו בסין ובאטריות מהמטבח האסייתי שהובאו לאיטליה במאה ה-13. רוב האטריות הסיניות נעשות בעבודת-יד, וניתן למצוא אותן בכל דוכן אוכל רחוב ומסעדה ברחבי המדינה שאוכלוסייתה הגדולה בעולם. אחד משווקי אוכל הרחוב הידועים ביותר הוא שוק החטיפים וואנגפוג'ינג בבייג'ינג (Wangfujing), שמציע שפע של מאכלי אטריות, אורז, ספרינג-רולס ומנות קטנות נוספות.

איפה ללון: מלון The Peninsula Beijing נמצא במרחק הליכה קצרה משוק החטיפים וואנגפוג'ינג, ומשלים את החוויה הקולינרית עם המסעדות עטורות הפרסים ובתי הקפה שבמלון עצמו. תוכלו ליהנות גם מהספא, מבריכת השחייה וממרכז הכושר שבמקום, או לבקר בכמה מוקדי עניין מקומיים כמו מקדש השמים והעיר האסורה.  

סיציליה איטליה

תענוג לאכול פסטה באחד המקומות בהם נוצרה ואיתם היא מזוהה יותר מכל, איטליה. יהיה לכם קשה למצוא מסעדה בסיציליה שלא מגישה פסטה – מנת הדגל של המטבח הסיציליאני. האי ידוע גם בשווקי האוכל שבו, ובפיאצה קראצ'יולו (Caracciolo) תוכלו להצטייד בפסטה, מצרכים, יין, ומלאכת-יד מקומית.

איפה ללון: Cosmopolitan B&B בפאלרמו הוא מקום מושלם עבור מטיילים חובבי אוכל, השוכן סמוך לשוק האוכל של פיאצה קראצ'יולו (Piazza Caracciolo), ובמרחק הליכה משוק האיכרים המקומי מרקטו דלה ווצ'יריה (Mercato della Vucciria). במלון תוכלו ליהנות מארוחת בוקר מגוונת ועוגות תוצרת בית.

מלבורן אוסטרליה

איטלקית היא אחת השפות המדוברות ביותר באוסטרליה, אחרי האנגלית, וההשפעה האיטלקית ניכרת בכל עיר מרכזית ביבשת, ויותר מכל במלבורן. רחוב לייגון (Lygon) – איטליה הקטנה של מלבורן, מפורסם במנות הפסטה בו. האזור כולו מציע כמה מהמסעדות, המעדניות ובתי הקפה האיטלקיים הטובים ביותר בעיר, ומארח את אירועי Lygon Street Festa מדי שנה, בהם מציינים את ההשפעה האיטלקית והמטבח האיטלקי במלבורן.

איפה ללון: מלון הדירות Tyrian Serviced Apartments Fitzroy ממוקם כ-1.5 ק"מ מרחוב לייגון, ומציע דירות בשירות עצמי עם מטבח מאובזר היטב. תוכלו ליהנות ממבחר עצום של מסעדות ובתי קפה ממש בפתח הדלת, ומהיצע גדול  של פעילויות בגלריות המקומיות לאמנות, בגני קרלטון ובמתחמי הקניות האופנתיים הסמוכים.

 סאו פאולו ברזיל

ברזיל היא ביתה של הקהילה האיטלקית הגדולה ביותר מחוץ לאיטליה, והשפעת קהילה זו על המטבח של סאו פאולו ניכרת, החל במנות פסטה איטלקיות ידועות ועד לשילובים איטלו-ברזילאיים.

איפה ללון: בלה ויסטה היא אחת השכונות האיטלקיות העתיקות ביותר בסאו פאולו. למטיילים חובבי אוכל מוצע  לשהות ב-Loft Max Haus – Regiano de Paulista. הדירות כוללות מרכז כושר ובריכה חיצונית, ונמצאות במרחק הליכה קצרה ממאכלים מעולים במסעדות מקומיות.

ניו יורק ארה"ב

האוכל האיטלקי על טעמיו נדד ברחבי העולם יחד עם המהגרים מאיטליה, וניו יורק היא כנראה המקום הראשון עליו חושבים כשזה נוגע למטבח איטלקי-אמריקאי. ליטל איטלי (Little Italy), שכונה תוססת בלואר מנהטן, שופעת מסעדות איטלקיות בהן תוכלו להתענג על מנות פסטה אותנטיות.

איפה ללון: East Village Apartments ממוקם במרחק הליכה קצרה מהשכונות גריניץ' וילג', סוהו וליטל איטלי, ומציע מתחם שקט ומודרני עם מרפסת חיצונית. הדירות נמצאות קרוב גם למסעדות וברים רבים. 

מנילה הפיליפינים

בדומה לברזיל, גם כאן הוסיפו המהגרים מאיטליה מגע של המולדת למאכלים של ארצם החדשה. מי שרוצים לטעום גרסה חדשה למאכלים מוכרים, יוכלו ליהנות ממנת המקרוני האפוי בכל מסעדה איטלקית במנילה.

איפה ללון: אירוח ברמת 5 כוכבים מחכה לכם ב-Manila Hotel במרחק הליכה קצרה בלבד ממתחם אינטרמורוס ומהקתדרלה של מנילה. מסעדת Mabuhay Palace מגישה מנות קנטונזיות אותנטיות, והמעדנייה במלון מציעה כיבוד קל ומשקאות במשך כל היום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר