פרס מבקרי היין הגרמניים ליוזמת היקבים התאומים ישראל-גרמניה

מפגש יקבים תאומים ישראל-גרמניה ב-2015
את הפרס יקבלו בשם יוזמת "יקבים תאומים" דוברת היקבים התאומים הישראלים – רנה זלצמן מחברת זג יינות שהגתה ופיתחה את היוזמה, ודוברת היקבים התאומים הגרמנים – אווה ראפס מיקב קאופמן (האנס לנג), שתמכה וליוותה את היוזמה מתחילתה

זו הפעם ה- 11 בה מעניק איגוד עיתונאי היין דוברי גרמנית – .WeinFeder e.V, את "פרס מבקרי היין הגרמנים". הזוכה לשנת 2017 היא יוזמת "יקבים תאומים" – 18 יקבים ישראלים ו- 18 יקבים גרמנים המשתפים פעולה ביוזמה זו, שמטרתה שיפור איכות היין באמצעות החלפת ידע וחיזוק ההבנה בין המדינות.

יקב ספרה והיקב הגרמני התאום שלו
יקב ספרה והיקב הגרמני התאום שלו. צילום Jurgen Sterzenbach

טקס הענקת הפרס יתקיים במרכז היין של ריינהסן "פרוביאנטאמט" שבעיר מיינץ בגרמניה ביום חמישי, 19 באוקטובר 2017, בשעה 18:30 בערב, בהשתתפות ראש עיריית מיינץ – מיכאל אבלינג, והקונסולית הכללית של ישראל בדרום-גרמניה –  סנדרה סימוביץ'. את הטקס ינחה וולפגנג יונגלס – יו"ר האיגוד, וכן תישא דברים רומנה אשנספרגר, Master of Wine.

יקב פלם והיקב התאום שלו
יקב פלם והיקב התאום שלו. צילום Jurgen Sterzenbach

את הפרס יקבלו בשם יוזמת "יקבים תאומים" דוברת היקבים התאומים הישראלים – רנה זלצמן מחברת זג יינות שהגתה ופיתחה את היוזמה, ודוברת היקבים התאומים הגרמנים – אווה ראפס מיקב קאופמן (האנס לנג), שתמכה וליוותה את היוזמה מתחילתה.

יקב יתיר והיקב התאום שלו
יקב יתיר והיקב התאום שלו. צילום Jurgen Sterzenbach

במסגרת האירוע תוצג הצטרפותם של זוג היקבים האחרונים ליוזמת "יקבים תאומים": יקב וורטמן מחיפה, ותאומו יקב ברנרד שטנר ממיינץ, כאשר הערים חיפה ומיינץ הן בעצמן ערים תאומות. מיינץ, המוכרת  לנו כ"מגנצה", היא בירת אזור היין הגדול ביותר בגרמניה – ריינהסן, ולכן היא גם אחת משמונה "ערי הבירה של היין" בעולם כמייצגת של גרמניה.

יקב מרגלית והיקב התאום שלו
יקב מרגלית והיקב התאום שלו. צילום Jurgen Sterzenbach

בטקס גם יעניק איגוד עיתונאי היין דוברי גרמנית את פרס אישיות היין של השנה. הזוכה לשנת 2017  הוא ארמין דיל – בעליו של יקב שלוסגוט דיל באזור נאהה, שהוא גם מבקר יין, עיתונאי, ועד שנת 2009 היה גם המוציא לאור של מדריך היין לגרמניה של גו-מיו (Gault Millau).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר