פרס איגוד מבקרי היין דוברי גרמנית לשנת 2017 הוענק ליוזמת "יקבים תאומים"

מקבלות את הפרס: רנה זלצמן (משמאל) ואווה ראפס (מימין). במרכז רומנה אשנספרגר, Master of Wine
הדיווחים על הטקס בעיתונות ובבלוגים בגרמניה כבר הניבו פניות של יקבים גרמנים להצטרפות ליוזמת "יקבים תאומים". יקבים ישראלים המעוניינים להצטרף ליוזמה מוזמנים לפנות אל רנה זלצמן – 054-2231409

בטקס שהתקיים במרכז היין Proviant בעיר מיינץ (מגנצה) שבגרמניה, העניק איגוד מבקרי היין דוברי גרמנית WeinFeder, את פרס האיגוד לשנת 2017 ליוזמת "יקבים תאומים" בה לוקחים חלק כיום 18 יקבים מישראל ו- 18 יקבים מגרמניה. WeinFeder – בתרגום מילולי 'נוצת היין' וגם 'עט היין', הוא איגוד של מבקרי היין בגרמניה, אוסטריה ושוויץ.יו"ר האיגוד – וולפגנג יונגלאס, העניק את הפרס לרנה זלצמן מחברת "זג יינות" – דוברת היקבים התאומים הישראלים שהגתה ופיתחה את היוזמה, ולאווה ראפס מיקב קאופמן (האנס לנג) – דוברת היקבים התאומים הגרמנים, שתמכה וליוותה את היוזמה מתחילתה. בתעודת הפרס נכתב כי היקבים התאומים מקבלים את הפרס עבור פעילותם המצטיינת וארוכת השנים במיטוב איכות היין, ועבור תרומתם להבנה בין העמים. כמו כן הוענק גם מגן שצורתו מזכירה את סחרור היין בכוס לפני טעימתו.

מימין לשמאל: רומנה אשנספרגר, אווה ראפס, רנה זלצמן, וולפגנג יונגלאס, סנדרה סימוביץ', מאלנקה שטנר, חי וורטמן, מיכאל אבלינג
מימין לשמאל: רומנה אשנספרגר, אווה ראפס, רנה זלצמן, וולפגנג יונגלאס, סנדרה סימוביץ', מאלנקה שטנר, חי וורטמן, מיכאל אבלינג. צילום KruppPResse

בטקס נכחו עשרות משתתפים, בהם עיתונאים, ידידי ישראל מארגונים שונים ואורחי עיריית מיינץ, כאשר רבים הגיעו גם מערים מרוחקות כמו ברלין ודיסלדורף. הקונסולית הכללית של ישראל בדרום-גרמניה –  סנדרה סימוביץ' שנכחה בטקס, הדגישה את תרומתן של יוזמות כדוגמת "יקבים תאומים" לחיזוק הקשרים בין ישראלים לגרמנים, שהוא משימתה העיקרית כקונסולית. ראש עיריית מיינץ – מיכאל אבלינג, אמר שיוזמות פרטיות כדוגמת "יקבים תאומים" זוכות להישגים חשובים, במיוחד כשיושבים יחד על כוס יין. מיינץ היא בירת אזור היין הגדול ביותר בגרמניה – ריינהסן, ולכן היא גם אחת מתשע "ערי בירה של יין" בעולם, כנציגה של גרמניה. רומנה אשנספרגר, Master of Wine, המכירה היטב את יינות, יינני ויקבי ישראל, הרצתה על החיבור בין ישראלים וגרמנים באמצעות היין.

חי וורטמן מיקב וורטמן מחיפה ומאלנקה שטנר מיקב ברנרד שטנר ממיינץ מציגים את מגן "יקבים תאומים"
חי וורטמן מיקב וורטמן מחיפה ומאלנקה שטנר מיקב ברנרד שטנר ממיינץ מציגים את מגן "יקבים תאומים". צילום Joachim Kaiser

באירוע השתתפו גם נציגים של שישה מהיקבים התאומים הגרמנים, ובמהלכו צוינה גם הצטרפותם של צמד יקבים נוספים ליוזמה – יקב וורטמן מחיפה ותאומו יקב ברנרד שטנר (Stenner) ממיינץ, שייחודם בכך שגם חיפה ומיינץ בהן שוכנים היקבים, הן ערים תאומות. את יקב ברנרד שטנר ייצגו הבעלים ברנרד שטנר ובתו מאלנקה שטנר, בוגרת גייזנהיים – אוניברסיטת היין המובילה בגרמניה, ואת יקב וורטמן ייצגו חי וורטמן ואלעד כהן. חי וורטמן, הבעלים של היקב החיפאי, אמר: ״גאווה גדולה וחוויה מרגשת להיות חלק מיוזמת היקבים התאומים ישראל-גרמניה, ולייצג את חיפה וישראל. שמחנו מאוד לפגוש את היקב התאום שלנו, ברנרד שטנר. נוצר חיבור מהרגע הראשון, ואנחנו מרגישים שזו התחלה של ידידות נפלאה".

מימין לשמאל בערב ההוקרה ביקב שטנר: אלעד כהן, חי וורטמן, מאלנקה שטנר, שטנר הבן, ברנרד שטנר
מימין לשמאל בערב ההוקרה ביקב שטנר: אלעד כהן, חי וורטמן, מאלנקה שטנר, שטנר הבן, ברנרד שטנר. צילום רנה זלצמן

בתום הטקס נמזגו למשתתפים יינות של היקבים התאומים הישראלים והגרמנים שנציגיהם נכחו באירוע: וורטמן ושטנר, סוסון ים וקאופמן (הנס לאנג), טוליפ ופרינץ זאלם, ויתקין וגיאורג מוסבכר, יתיר ושלוס ווסטרהאוס, כישור והנס וירשינג. למחרת הטקס התקיים ערב הוקרה אותו ארגנו חברי אגודת הידידות ישראל-גרמניה (DIG) מהעיר מיינץ ביקב שטנר לכבוד האורחים מישראל –  נציגי היקב התאום חי וורטמן ואלעד כהן.

הדיווחים על הטקס בעיתונות ובבלוגים בגרמניה כבר הניבו פניות של יקבים גרמנים להצטרפות ליוזמת "יקבים תאומים". יקבים ישראלים המעוניינים להצטרף ליוזמה מוזמנים לפנות אל רנה זלצמן – 054-2231409.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר