קינוחים מכדורים עגולים

קייקפופס הינו קינוח מדליק במיוחד שהומצא לפני שנים לא רבות אשר שילב בין עוגה קטנטנה לבין סוכרייה על מקל. צילום pixabay
ישנם קינוחים שהם לא פחות מיצירות אומנות שכמעט כואב הלב להרוס אותן רק כדי לטעום אותן. יחד עם זאת צורתם אינם גורעת מטעמם אלא רק הופכת אותם ליותר נחשקים

כשחושבים על קינוחים חושבים יותר על טעמים מסוימים או מרקמים מסוימים ופחות על הצורה שלהם. אך למעשה לצורה יש תפקיד רב באופן בו אנו מעבדים את הקינוח שלנו. ישנם קינוחים בעלי צורות א-סימטריות או תלת ממדיים, שהם לא פחות מיצירות אומנות שכמעט כואב הלב להרוס אותן רק כדי לטעום אותן. יחד עם זאת, צורתם אינם גורעת מטעמם של הקינוחים המצוינים, אלא רק הופכת אותם ליותר נחשקים. במאמר זה נספר לכם הכול על קינוחים מכדורים עגולים!

כדורי שוקולד

בראש רשימת הקינוחים העגולים מככבים, איך לא, כדורי שוקולד. הקינוח האהוב שכולנו מכירים עוד מהילדות, הוא קינוח טעים ומהנה במיוחד עבור ילדים. הקטנטנים, אשר אוהבים להשתתף בהכנה לא פעם, נהנים מיצירת הכדורים מעיסת השוקולד הטעימה, ועוד יותר מגלגולם בתוך הקוקוס הטחון או בשלל סוכריות צבעוניות. גם להפריד מנז'טים קטנים ולהכניס לתוכם את כדורי השוקולד היפים הם חלק נהדר מהחוויה, שרק הופך את כדור השוקולד לטעים ויפה יותר.

טראפלס

טראפלס הם למעשה בני הדודים של כדור השוקולד, הם פשוט עשויים מחומרי גלם עשירים יותר ועתירי שומן יותר, ומכאן שטעמם גם טוב יותר. כדורי טרפאלס מציעים את האפשרות ליהנות מטעמים עמוקים של שוקולד משובח, בפרט לאור העובדה שהם מצופים באבקת קקאו, שרק מעשירה ומחזקת את טעמי השוקולד הנימוח המשולב בהרבה חמאה.

קרוקמבוש

קינוח צרפתי מאתגר במיוחד להכנה, אך טעים במיוחד לאכילה. מדובר בקינוח בצורת קונוס, שעשוי כולו מפחזניות מודבקות האחת לשנייה באמצעות קרמל. הכנתו מורכבת ומצריכה מיומנות בהרכבת הפחזניות, כך שניתן יהיה לשלוף את הקרטון מתחת ולהשאיר אך ורק את הפחזניות. טעמיו טעימים ומתוקים כפי שאנו מצפים מקינוח צרפתי, והוא כולו עגול ויפהפה. יצירת אומנות אמיתית מכדורים עגולים.

גלידה

גלידה נחשבת כקינוח טריוויאלי, אך למעשה היא כלל אינה כזו. הקינוח האיטלקי הוא אחד הקינוחים הטעימים והמוכרים ברחבי העולם. הוא מגיע בשלל טעמים נהדרים ושילובים מעניינים, ואפשר לקנות אותו בחנות או להכין אותו בבית באמצעות מכשיר ייעודי שמכין גלידה. רבים נהנים לאכול את כדורי הגלידה בתוך גביע ופל טעים במיוחד, ולשדרג עם שלל תוספות טעימות כמו סוכריות, קצפת ואפילו דובדבן בקצה.

קייקפופס

קינוח מדליק במיוחד שהומצא לפני שנים לא רבות, אשר שילב בין עוגה קטנטנה לבין סוכרייה על מקל. את הקייקפופס אפשר להכין מכל בלילה של עוגה בחושה שאתם אוהבים, להכניס לתוך המכשיר שלהן והופ, לפניכם יש שלל קייקפופס על מקל. לאחר הכנתן מגיע הרגע היצירתי, את הקייקפופס אפשר לטבול ברוטבי שוקולד שונים, אפשר לצפות עם אייסיניג של סוכר, אפשר לעטוף בבצק סוכר, אפשר לקשט עם אבקות נוצצות, ולמעשה אפשר להכין קינוח זה בשלל סגנונות, משולב בטעמים ובתוספות גם טעימות וגם מרהיבות.

פחזניות ממולאות

אומנם פגשנו את הפחזניות בקרוקמבוש, אך פחזנית ממולאת היא קינוח מוכר העומד בפני עצמו. לרוב היא תהיה ממולאת בקרם פטיסייר עשיר או קצפת אוורירית. אפשר לשלב עליה מעט סירופ מייפל, ואף להגיש אותה לצד פירות העונה הטריים.

ביצי שוקולד

אם אתם חובבי ביצי שוקולד, כמו אלה של חג הפסחא או כאלה שניתן למצוא בחנויות המכילות בתוכן הפתעה, דעו כי בהחלט אפשר להכינן בגרסה הביתית וליהנות עוד יותר. בגרסה זו אינכם מוגבלים בסוג השוקולד והשמיים הם הגבול. את הביצים מכינים באמצעות שתי תבניות של חצי ביצה שלתוכן מזלפים שוקולד. לאחר שהוא מתקשה, אפשר להכניס בתוך אחד החצאים איזו הפתעה שאתם רוצים. זה יכול להיות טראפלס שוקולד או דובדבן, ואלו יכולים להיות ממתקים אחרים או הפתעות ממש כמו בביצת קינדר. את החיבור של הביצה עושים באמצעות שוקולד מומס, כאשר "מדביקים" את שני החצאים עם השוקולד המומס, ומכניסים לקירור כדי שיתקשה. תוכלו כמובן לעצב כרצונכם את הביצים, ולהגיש אותן גם למבוגרים וכמובן שגם לילדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר