מצעד הקינוחים בסוף כל ארוחה

יש קינוחים פשוטים וטעימים, יש קינוחים מורכבים וטעימים ויש קינוחים שרק נראים מורכבים אבל הם בעצם פשוטים ומאוד טעימים
בכתבה זו נביא לפניכם את המצעד של הקינוחים השווים שתוכלו להתענג עליהם גם אחרי הארוחה, וגם סתם אם מתחשק לכם משהו מתוק וטוב

אוכל נחשב לאחת ההנאות של החיים. ככזה יש ציפייה רבה בסופה של ארוחה טובה לאותו ביס מתוק ומנחם שהופך את כל הארוחה לשווה במיוחד. יש קינוחים פשוטים וטעימים, יש קינוחים מורכבים וטעימים, ויש קינוחים שרק נראים מורכבים אבל הם בעצם פשוטים ומאוד טעימים. בכתבה זו נביא לפניכם את המצעד של הקינוחים השווים שתוכלו להתענג עליהם גם אחרי הארוחה, וגם סתם אם מתחשק לכם משהו מתוק וטוב.

קינוחים פשוטים

בקטגוריית הקינוחים הפשוטים תוכלו למצוא את המנות האחרונות הבאות:

עוגה בחושה – עוגה שבדרך כלל תוכלו למצוא את כל המרכיבים שלה בבית שלכם. כל מה שנדרש הוא לערבב אותם יחד בקערה, להעביר לתבנית ולאפות. בקטגוריה זו תמצאו את העוגות הבאות: עוגת שוקולד, עוגת גבינה, עוגת חמאה, עוגת מייפל, עוגת דבש, עוגת תפוזים, עוגת תפוחים ועוד שלל עוגות נפלאות.

עוגיות – גם הכנתן של עוגיות שונות אינה מורכבת במיוחד. הן טעימות מאוד והן קינוח נהדר שאפשר להגיש לצד כוס שתייה חמה לאחר ארוחה מאוד גדולה ומשביעה, שבה רוצים לנשנש משהו מאוד קל. בקטגוריה זו תוכלו למצוא את העוגיות הבאות: עוגיות שוקולד צ'יפס, עוגיות חמאה, עוגיות אמסטרדם, עוגיות שומשום, עוגיות טחינה ועוד שלל עוגיות כיד הדמיון הטובה.

סלט פירות – אם מתחשק לכם סיום מרענן וטעים, סלט פירות הוא בדיוק הקינוח לשם כך. תוכלו להשתמש בכל פירות העונה (תלוי בעונה שנמצאים בה כמובן), להוסיף מיץ תפוזים וליהנות מסלט נהדר ומזין. למי שרוצה לשדרג אפשר להוסיף גזר מגורר, צימוקים לבנים או שחורים, אגוזי מלך ועוד.

כדורי שוקולד – קינוח קטן, מתוק ואהוב במיוחד. כדורי השוקולד באמת מעניקים ביס קטן של משהו מתוק וטוב. את כדורי השוקולד אפשר לצפות עם קוקוס טחון, סוכריות צבעוניות עבור הילדים, שכבת קקאו עבה שמדמה טראפלס, ואפשר גם לטבול אותם בציפוי של שוקולד מריר, חלבי או לבן ועוד.

עוגת ביסקוויטים – העוגה הפשוטה והמוכרת הזו היא מושלמת לסיום של ארוחה. היא קלה מאוד להכנה אך טעימה במיוחד, שכן היא מכילה שכבות של ביסקוויטים וקצפת טעימה ומתוקה בין שכבה לשכבה. את חלקה העליון אפשר לעטר עם פירות טריים, שברי שוקולד ועוד.

קינוחים מורכבים

עוגת שוקולד משכבותקינוחים מורכבים הם כאלו שיש להכינם מכמה חלקים. למשל, בסיס של עוגת ספוג שוקולד ועליה שכבה של בראוניז, שעליו תהיה שכבה של קרם שוקולד דחוס, מעליו שכבה נוספת של מוס שוקולד אוורירי, ומעל ציפוי של של גנאש שוקולד עבה במיוחד. אם חשקה נפשכם בקינוח מורכב, תוכלו למצוא שלל מתכונים של עוגות שוקולד עשירות מאוד שהכנתן תימשך זמן לא מבוטל, ויש להרכיב אותן בכמה שלבים ממש כמו זו. למרות המורכבות והעבודה הקשה, בסוף הטעם שיתקבל הוא לא פחות מאלוהי.

קרוקומבוש – מגדל הפחזניות הצרפתי שממולא בקרם פטיסייר, מציג אתגר טכני שמצריך ידע בהכנת בצק הפחזניות כך שיצאו אוויריות וטעימות ממש כמו בקונדיטוריה. שלב מילוי הפחזניות והכנת קרם הפטיסייר אינו מורכב במיוחד, אך בסיומו יש לערום את הפחזניות בצורת מגדל כשבבסיסו עומד קונוס, ומה שיחבר אותן יחד הוא הקרמל שישמש כדבק. רק לאחר שהקרמל יתייבש והתקשה תוכלו להוציא אותו החוצה מבלי שאף פחזנית תיפול.

קינוחים שנראים מורכבים אבל פשוטים

קרם ברולה – קרם הווניל הטעים שאנו פוגשים לא אחת במסעדות אומנם נראה מורכב או קשה להכנה, אך הדבר רחוק מן המציאות. הכנתו פשוטה וקלה, אך באפייה כמו באפייה חשוב מאוד להקפיד אחר ההנחיות כדי לקבל קרם ברולה שהוא רוטט במרכז, יציב מסביב, ושכבת הסוכר המקורמלת שעליו תישבר עם צליל שמזכיר שבירה של זכוכית עדינה. אלו הם הקריטריונים להצלחת הקינוח.

פבלובה – הקינוח המתוק שנקרא על שמה של הפרימה בלרינה יכול להיראות מורכב, אך למעשה הוא פשוט מאוד. הקפידו להכין את המרנג כנדרש. יש כמה סוגי מרנג שאפשר להכין כאשר הם תלויים במתכון ובזמן שבו ישהו בתנור. המרנג היבש לחלוטין, זה של הנשיקות, מתייבש לא פחות משש שעות בתנור בחום נמוך. לעומתו מרנג שמכינים רק שלוש שעות, יצא יותר נימוח במרכז ועם מעטה פריך יותר. על המרנג שמים קצפת ולרוב רוטב של פירות יער, שבאמת אין כל בעיה להכין לבד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר