קרניבורים? פדריק זה המקום בשבילכם

ברגע שמגיעים למסעדה ועוברים את הדלת החוצצת בין מתחם קניות רועש לפנים המסעדה המטופח, יורדת שלווה על הסועדים כאן. צילום ניסים לוי
מסעדת פדריק הוותיקה בעיר מודיעין היא מסעדת בשרים טובה וכשרה. התפריט העשיר נותן כבוד לבשר המוגש בסגנון קלאסי. מקום מתאים לפגוש בו חברים לארוחה לצד קוקטיילים איכותיים

במתחם הקניות "עינב" בעיר מודיעין, בין חנות מקס סטוק ענקית לממלכת התבלינים "נעמה" ( חייבת לחזור לחנות זאת), שוכנת כבר יותר מעשור מסעדת פדריק.

פדריק עברה כמה גלגולים-שינויים מאז הקמתה; ממסעדה לכול טעם של סועד – בה ניתן היה למצוא בתפריט מנות מכמעט כל נקודה על הגלובוס, ועד היום כשהתפריט שלה ממוקד ומצומצם לטובה.

נעשה ספויילר כבר עכשיו – מסעדת פדריק היא ביסטרו בשרי כשר. בתפריט תמצאו מנות בשר נהדרות, נתחים מיושנים היטב, וקלאסיקות בשריות שמקבלות טיפול מקצועי במטבח המסעדה.

חלל המסעדה גדול ומעוצב. צילום ניסים לוי

נתחיל מההתחלה – את המסעדה מנהלים הבעלים של הקצביה-מעדניית הבשר מיטמן. את "מיטמן" הקימו שלושת האחים יותם, עומר ואריאל לגזיאל, ולה מספר סניפים שהראשון בהם נפתח בצומת שילת בפאתי מודיעין. אספקת הבשר האיכותי למסעדה מגיע מהקצביה וגם למסעדה הנוספת שבבעלות האחים – "גסטון" באיירפורט סיטי.

ברגע שמגיעים למסעדה ועוברים את הדלת החוצצת בין מתחם קניות רועש לפנים המסעדה המטופח, יורדת שלווה על הסועדים כאן. מרום מהכניסה מתגלה חלל גדול מאוד ומעוצב בסגנון חדשני, עם מגוון אפשרויות ישיבה מוצעות, עם מרווח בין השולחנות שמקנה פרטיות. מוזיקה נעימה ברקע, והטמפרטורה הקרירה שהמזגן יצר בהתחלה הייתה נעימה, אך מהר מאוד הקפיאה אותנו. המלצר נענה מיד לבקשתנו והעלה את הטמפרטורה  – שירות טוב.

צילום ניסים לוי

מסביבנו ישבו משפחות עם ילדים, מספר זוגות התלחששו ביניהם – אולי דייט ראשון? בחדר הפרטי מאחור היה אירוע של 50 משתתפים. המסעדה הייתה מלאה בסועדים, ועדיין השירות היה טוב. האקוסטיקה במקום מצוינת, כך שלא סבלנו מרעש – חשוב.

מגוון מנות ראשונות מצוינות. צילום ניסים לוי

המלצר החייכן, שמכיר כל פסיק בתפריט המסעדה, הסביר והמליץ לנו על המנות. בחרנו לאכול מספר מנות ראשונות: סיגר חלקי פנים (64 ₪) – הגיעו שני סיגרים שמנמנים שהוגשו עם קרם טחינה, סלסה עגבניות וסלטון שומר, עשבי תיבול וצנוברים; מנה נהדרת. הבשר תובל היטב. הסיגר טוגן בשמן בחום הנכון כך, שלא הגיע לשולחן ספוג שמן. קרפצ׳יו פילה בקר (54 ₪) – בשר הפילה היה פרוס דק ומעליו פיסטוק קלוי, קרם לימון כבוש, בלסמי מצומצם ופלפל חריף. מנה גדולה ועשירה בטעמים – אולי מעט עשירה מדי, כי כל התוספות הסתירו את טעם הבשר האיכותי. פטה כבד ברולה (54 ₪) – פטה כבדים עם שומן אווז, שהגיע  עם מעטה קרמל ממש כמו בקרם ברולה, ולצדו שתי פרוסות חלת בריוש קלויה וריבת בצל . היה כל כך נימוח וטעים, ממש קשה להאמין שאין במנה זו מלא חמאה (המקום כשר, כבר אמרנו) .

טאטקי סינטה – מנה מומלצת. צילום ניסים לוי

המנה שהכי אהבנו מהראשונות הייתה טאטקי סינטה (68 ₪) – נתח של סינטה עטוף בתבלינים וצרוב קלות, מגיע פרוס ומוגש  על רוטב יין אדום בלסמי ולימון, בצלים צרובים, שמגיע לשולחן עם פלטה חמה. לפי הסברו של המלצר יש לקחת פרוסת בשר , לטבול ברוטב משני הצדדים, ולהניח על הפלטה לצריבה – כל אחד יצרוב לפי דרגת הכנת הבשר שהוא אוהב. כמה אני אוהבת מנות כאלה – לשחק עם האוכל וגם ליהנות ממנו.

לצד המנות שתינו יין אדום איטלקי קיאנטי מונטרו מענבי סנג'ובזה (33 ₪ לכוס, 128 ₪ לבקבוק).

למנה עיקרית אפשר לבחור נתחים מהקצבייה לפי משקל –  נתחי פרימיום מבקר מובחר העוברים יישון בין 17 – 30 ימים, או מתפריט המנות העיקריות בו יש מגוון תבשילי בשר, דגים וגם מנה צמחונית אחת.

בו סאאם – מנה עיקרית לשניים שהינה ממש ארוחה שלמה. צילום ניסים לוי

לפי המלצת המלצר שנראתה מאוד מסקרנת, אנחנו בחרנו את מנת הדגל של המסעדה: בו סאאם (38 ₪ ל-100 גרם בשר) זו מנה לפלות לזוג, שהיא בעצם ארוחה בפני עצמה. מגיע מגש מסתובב ובמרכזו בשר מנתח אסאדו ללא עצם, בבישול ארוך עסיסי בטעמים אסיאתיים. מסביב לבשר מסודרים עלי חסה טריים, שלושה סוגי רטבים – מיונז אסייתי, רוטב בצל ירוק חמצמץ – נהדר, ורוטב האנוי אסייתי על בסיס סויה. לצידם שלושה סלטים קלאסיים – סלט פפאיה, סלט שורשים וסלט קולסלו אסייתי. וכדי שהכול יהיה ממש מושלם מוגשות  גם שש לחמניות באן מאודות חמימות. מה אני אגיד לכם – עונג. מאוד נהנינו וממש לא הצלחנו לגמור את המנה, ואפילו לקחנו את שנותר הביתה.

צילום ניסים לוי

זו קלישאה ידועה אבל אמתית, שלמרות שהבטן מלאה יש לנו קיבה נוספת למתוקים – אז גם אצלנו זה כך. בחרנו מתוך התפריט שתי מנות מתוקות – שוב לפי המלצת המלצר שלנו: מוס לימון (44 ₪) – שכבות של קרם פטיסייר, מוס לימון, שטרויזל ומרנג איטלקי שרוף, שהיה נהדר. כיף להכניס את הכפית עד למטה ולגרוף בביס אחד את כל מרכיבי הקינוח. לא להאמין שמדובר בקינוח פרווה. המנה השנייה הייתה פאדג' שוקולד (52 ₪) – עוגת שוקולד נימוחה עם קרמו אגוזים, כשרוטב הפרלינה נמזג לעינינו. אהבנו פחות מנה זו, שהייתה פחות לטעמנו כי הייתה פחות נוכחת בטעמים.

מוס לימון נהדר – קשה להאמין שהוא פרווה. צילום ניסים לוי
פאדג' שוקולד לאוהבי השוקולד – מנה אחרונה ללא גלוטן. צילום ניסים לוי

פדריק – הקדר פינת הנפח, מרכז עינב מודיעין. המסעדה כשרה, ויש התייחסות למי שמבקשים מנות ללא גלוטן. פתוחה בימים א'-ו' מ-12:00 בצהרים ומציעה ארוחות עסקיות בתפריט מיוחד. במוצ"ש משעה אחרי צאת השבת   

  הכותבת איריס לוי –  בפייסבוק אינסטגרם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר