רוצים לחסוך בעלויות הטיול? קראו לפני שמזמינים לינה, טיסה וקרוז

מובטח לכם חיסכון של עד כמה מאות דולרים לכרטיס ככל שתקדימו להזמין טיסה
יאיר בר זוהר הוא בעל האתר "יאיר טיולים" – מסלולי טיול ומדריכי ערים מפורטים וטיפים לחיסכון בתיירות. עצור! למה לשלם יותר כשאפשר פחות? קרא מידע זה, רגע לפני שאתה מזמין

אני מכיר שלושה סוגי מטיילים − את הספונטאניים, את המתוכננים מראש, ויש את אלה שרוצים לטייל ולחסוך בהוצאות. אם גם אתם שייכים לסוג השלישי, יש לי מאמר עם מידע שיאפשר לכם לחסוך מהעלויות הצפויות שלכם. איך? למה? כמה? איפה? התשובות כאן − אך לא בהכרח בסדר הזה.

השלב הראשון בתכנון טיול, הוא תכנון טיול עם גמישות ואז לגשת להזמנת טיסה הלוך ושוב, ורק לאחר מכן לפנות להזמנת שירותי תיירות − לינה, רכב וכו'.   על כך ארחיב בהמשך עם מידע חדש, עדכני ומפתה.

שוק התיירות הוא אחד השווקים הפעילים והדינמיים ביותר כיום, גם בארץ, וגם בעולם כולו. מחירי החופשות והסדרי הלינה תלויים בגורמים רבים ומשתנים מרגע לרגע, מה שגורם לכולנו להיות עם היד על הדופק ותמיד לחפש את המחירים הזולים והמשתלמים ביותר. אבל מהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת? האם הגיע הזמן לנטוש את סוכני הנסיעות? האם אתרי ההזמנות שאנו מכירים באמת מספקים את המחירים הטובים ביותר? מסתבר שלא תמיד. אתרי השוואת למלונות ולטיסות הגיעו לאינטרנט, ומשלבים בתוכם את הטוב מכל העולמות.

ישנן דרכים רבות ומגוונות להזמנת חופשה: אפשר להיעזר בסוכן נסיעות מקומי, לשוטט בין אתרי ההזמנות הגדולים והמוכרים באינטרנט, או לנסות את המזל באתרי הדקה ה-90. לכל שיטה יש יתרונות, וכמובן, גם חסרונות. בשנים האחרונות הופיעה שיטה חדשה המשלבת בתוכה את יתרונותיהן של כל השיטות – אתרי השוואת מלונות. אנו נסקור את הדרכים השונות, נציין את היתרונות והחסרונות, ולבסוף נסיק מסקנות. הבה נתחיל:

לפני עידן האינטרנט זו הייתה אחת השיטות הבודדות להזמין חופשה
לפני עידן האינטרנט זו הייתה אחת השיטות הבודדות להזמין חופשה

סוכן הנסיעות המקומי

כולנו מכירים את השיטה הזו, מכיוון שהיא הוותיקה ביותר ומכיוון שלפני עידן האינטרנט זו הייתה אחת השיטות הבודדות להזמין חופשה. בשנות ה-90, האינטרנט אפשר קשר ישיר ומידי בין מיליוני אנשים, חיסל מרחקים גיאוגרפיים, ויצר "כפר גלובלי" חדש. לאט-לאט סוכני הנסיעות הפכו לפחות רלוונטיים, והעסקאות שהציעו נהיו פחות אטרקטיביות. מאגרי החופשות והמלונות של הסוכנים קטנים בהרבה מאלו של אתרי האינטרנט ברוב המוחלט של המקרים, או שהם פשוט עושים שימוש באותם מאגרים. אם יש סוכן נסיעות בקרבת מקום מגוריכם ואינכם מומחים גדולים בתחום, אולי כדאי לכם בכל זאת להתייעץ אתו לפני הזמנת חופשה. והפתעה  מחכה לכם בהמשך.

Kiwi פיתחה עבור סוכניה טכנולוגית חיפוש שמבוססת על איסוף נתוני אלגוריתם המשלב טיסות סדירות של חברות תעופה קלאסיות עם טיסות זולות
Kiwi פיתחה עבור סוכניה טכנולוגית חיפוש שמבוססת על איסוף נתוני אלגוריתם המשלב טיסות סדירות של חברות תעופה קלאסיות עם טיסות זולות

הדרכים להשיג טיסות מוזלת

השלב הבא הוא להבין איך פועל עולם ההזמנות בחברות התעופה. במדינות רבות בעולם, החל מיום חמישי אחר הצהרים עד יום ראשון בערב, קיים עומס בכל סוגי הטיסות. בימים אלה הביקוש לטיסות גדול והטיסות מלאות ויקרות. מיום שני בבוקר ועד יום חמישי בצהרים, עולות לאוויר טיסות שאינן מלאות. באופן טבעי יש לחברות התעופה עניין מסחרי בנוסעים, וחלקן מורידות מחירים באופן משמעותי.

תופעת ההוזלות משתנה מעת לעת ומתקופה לתקופה, אך היא מתגלה בעקביות ובמחזוריות  בכל חברות התעופה. חכם מה הוא עושה? מנצל את הידע הזה לתועלתו. מי שהתעמק כמוני בנושא, יודע שיש אתר בעל בינה מלאכותית שמסוגל לאתר את המידע הרלוונטי בעניין טיסות מוזלות, שמבוסס על אלגוריתם של אתר kiwi. אני ממליץ להתנסות באופן עצמאי בחיפוש מחירי טיסות לפי ימים. כך יהיה בידכם קלף מיקוח רציני מול כל נציג או סוכן.

וכמה מילים על אמת בפרסום. אם ראיתם שנשארו 7-9 כרטיסים אחרונים, זה לא בהכרח נכון. מדובר בשוק תחרותי בין ענקים, ואתם לעולם לא תדעו את האמת לאמיתה על מצב הטיסה. מובטח לכם חיסכון של עד כמה מאות דולרים לכרטיס ככל שתקדימו להזמין טיסה, ולכן: עליכם לבחור את היעד אליו אתם רוצים לטוס; ולקבוע את טווח התאריכים לטיסות הלוך וחזור אם אפשרות להתגמש.

ישנם כל כך הרבה אתרים להזמנת טיסות שטוענים שהם הכי טובים והכי זולים. יתכן, ואינני חולק עליהם. אני חושב שבנושא טיסות חשוב שיהיה גיבוי של סוכן עד רגע ההמראה, ולכן אני מתמקד בחברת Kiwi שפיתחה עבור סוכניה טכנולוגית חיפוש שמבוססת על איסוף נתוני אלגוריתם המשלב טיסות סדירות של חברות תעופה קלאסיות עם טיסות זולות  (Low Cost). המנוע מאפשר חיפוש רחב של טווחי תאריכים (Any time), יעדים (Anywhere), והגדרת רדיוס שישלב טיסות מכמה שדות תעופה. למנוע החיפוש החדשני יש יכולת ליצור עבור המשתמש מסלולים ייחודיים שלעתים קרובות ימצאו ב- 50 עד 90 אחוזים זולים יותר מאשר ההצעה קיימת בשוק.

אז נכון שכל האפליקציות של מנועי חיפוש כרטיסי טיסה זולים מבטיחות טיסות זולות, רק שהפעם אפליקציית Kiwi גם מספקת למשתמש את כל האלטרנטיבות לטיסות קונקשן. במקום לשבור את הראש ולהרכיב לבד מסלול שנראה כזול ביותר, כעת קיימת האפליקציה Kiwi שתעשה זאת עבורך. ורגע – אם זה לא מספיק, חברת Kiwi היא מעבר לאפליקציה; היא משמשת כסוכנות נסיעות ללקוח שבוחר לקנות דרכה. כלומר, כל רכישת הכרטיסים, הצ’ק אין, ואם תרצו גם ביטוח למקרי ביטול וכו’. שירות הלקוחות ילווה אתכם מרגע הקניה ועד רגע הנחיתה ביעדכם.

למה Kiwi?

החיפוש מתבצע אצל כל חברות תעופה בעלות הנמוכה בעולם.

חוויית משתמש קלה ומהירה, הבחירה מבוססת על מפה אינטראקטיבית שפרושה לעיני המשתמש, מפשטת ומבהירה עוד יותר את כול הנתונים שנמצאו.

החיפוש מתבצע במהירות הבזק בתוך טווחי תאריכים גמיש ואזורים גיאוגרפיים רחבים (יכולת הגדרת רדיוס מהיעד).

הכי חשוב: ל Kiwi יש שירות לקוחות, כלומר מדובר לא רק במנוע חיפוש, אלא בסוכנות נסיעות על כל המשתמע מכך.

חשוב לשים לב שהמערכת נותנת טיסת חזרה שלא תהיה אחרי חודש או שנה… לשים לב טוב טוב לתאריכים.

הע/ארות אישיות

אני בעל ניסיון רב שנים בשימוש בטיסות ובקבלת שירותי תיירות מסוגים שונים. הדרך שהעליתי בפניכם חסכה עבורי כ-700 דולרים לכרטיס טיסה ליעד ארוך, ועד כ-200 דולרים ליעדים קצרים. יתרה מזאת, לפעמים תנאי הטיסה ולוחות הזמנים היו אף טובים יותר משל המתחרים.

 שיטת התשלום באתר Booking: מסירת פרטי כרטיס האשראי בזמן ההזמנה, כאשר החיוב מתבצע בפועל רק בשלב עזיבת המלון
שיטת התשלום באתר Booking: מסירת פרטי כרטיס האשראי בזמן ההזמנה, כאשר החיוב מתבצע בפועל רק בשלב עזיבת המלון

אתרי הזמנות לינות העיקרים

בעבר היו אתרי חברות מצוינות שהיו זולים, אך הם נסגרו  ו/או נבלעו על ידי פרייסלין ואקספדיה, דבר שצמצם את התחרות (אבל קראו בסוף נושא הלינות על טריק  שאני משתמש בו לא מעט שנים בהצלחה של מעל 50%).

קבוצת Priceline

חברה מובילה בעולם בתחום הזמנות בתי מלון באינטרנט, עם מאגר מלונות ברחבי העולם כולו. מורכבת מארבעה מותגים עיקריים – Agoda, Booking, Priceline, ו- Traveljigsaw. בנוסף יש לקבוצה מותגים נלווים שונים. קבוצת Priceline מספקת שירותי תיירות מקוונים באירופה, צפון אמריקה, דרום אמריקה, אסיה התיכונה, המזרח התיכון ואפריקה. מותגי הקבוצה דומים במאפייניהם, אך לכל אחד תכונות ייחודיות משלו:

Agoda

האתר ממוקם בתאילנד, עיקר התמחותו במלונות בשווקי המזרח, וכן הוא מאפשר גישה לעסקאות בלעדיות במקומות אלו. נרכש על ידי קבוצת Priceline בשנת 2007. ייחודו העיקרי הוא שכל הזמנה ניתנת לביטול לפי התנאים המפורטים בתקנון האתר.

Booking

עיקר התמחותו של האתר היא בדגש על מלונות אירופאיים, והוא מציג מחירים תחרותיים בתחום המלונות הפרטיים. שיטת התשלום באתר Booking: מסירת פרטי כרטיס האשראי בזמן ההזמנה, כאשר החיוב מתבצע בפועל רק בשלב עזיבת המלון.

Priceline

אתר זה עושה שימוש בגימיק של מכרז הפוך. המזמין הוא זה שמציע את המחיר עבור חדרי המלון (יש לציין גם את היעד והתאריכים). במידה והספק מאשר את ההצעה, אין אפשרות לבטל את ההזמנה. כמו כן, על המזמין להיות בעל כתובת דואר תקנית בארצות הברית, קנדה, מקסיקו, בריטניה ואחרות (כתובת מישראל אינה מתקבלת).

 קבוצת Expedia

קבוצת הזמנת טיולים באינטרנט המהווה את משרד הנסיעות הגדול והוותיק ביותר, המתמחה בעסקאות עם רשתות בתי המלון הגדולות. אתרי הקבוצה בעלי יכולת שילוב טיסות, הזמנות למופעים, ואפילו הכללת מספר פריטים שונים, כמו למשל הזמנת כרטיסים והעברה משדה התעופה, בהזמנה אחת. החברה נוסדה לפני כ-15 שנה על ידי מיקרוסופט, ונמצאת בשימוש של עשרות מיליוני לקוחות מדי שנה.

הקבוצה מורכבת מעשרה מותגים עיקריים:trivago, travelocity Orbitz, Expedia, Hotels, eLong, Hotwire, Egencia, Venere, Classic Vacations, ועוד עשרות אתרים.

אחד האתרים הראויים לציון מתוך רשימה זו הוא Hotwire, שעושה שימוש בשיטת המכרז ההפוך, אך בצורה ייחודית למדי. המזמין מקבל הצעות מחיר זולות מאוד מבלי לדעת את שם המלון וכתובתו. הנתונים שהוא כן מקבל הם: אזור, דירוג כוכבים ודירוג הגולשים. במידה ובוצעה הזמנה, שם המלון וכתובתו נשלחים באופן מידי. המזמין יודע שהוא מקבל הסדרי לינה מרשתות ידועות שעברו אישור של החברה ומפורטים באתר החברה. חסרונה של השיטה הוא שלא ניתן לבטל הזמנה.

גם לאתר פרייסלין יש שיטה מכרז הפוך: בחרתם, נעניתם ואישרתם? מצוין. מיד תקבלו אישור בדואר האלקטרוני עם כל הפרטים על המלון שמתאים להזמנה שלכם, כולל כתובת מדויקת. לאחר ביצוע ההזמנה אין אפשרות לבטלה. ואולם – אם תהיו בטוחים ביעד הנסיעה ותבטחו את עצמכם בביטוח ביטול, הכסף יוחזר לכם בניכוי דמי השתתפות.

שתי הקבוצות (פרייסלין ואקספדיה) שולטות יחד על יותר מ-80% משוק ההזמנות המקוונות. מאגרי הנתונים של אתרי כל הקבוצות זהים למדי, אך לעיתים רחוקות אפשר למצוא הבדלים במחירים. כמו כן, חברות הבת משתמשות באתרי חוות הדעת שלהן בתור מקור מידע זהה לזה של חוות דעת של הגולשים. כאשר ניגשים לקבל מחיר בכל אחד מן האתרים הללו, קיים סיכוי רב שהמחירים באתרים השייכים אותה קבוצה יהיו זהים. אם רוצים לדעת את חוות הדעת של הגולשים אודות מלון מסוים, יש סיכוי שחוות הדעת יהיו זהות לחלוטין באותה קבוצה. בנוסף, כמות החדרים בכל קבוצה מוגבלת עקב הסכמים ייחודיים שנערכים בין הקבוצות.

דבר נוסף משותף לכל אתרי ההזמנות הללו: כולם מבטיחים לכם את המחיר הזול ביותר. הטענה הזו מעלה מספר שאלות חשובות: איך כולם טוענים שהם הכי זולים? זה בלתי אפשרי? איך אפשר למצוא את האתר שמציע את המחירים הכי זולים בכל רגע נתון? האם יש צורך לפנות זמן כה רב כדי לחפש בכל האתרים?, איך להימנע מהבלבול הנוצר עקב ריבוי האתרים? האם אתם באמת שולטים בחומר?

הידעתם כי המחירים משתנים לעיתים קרובות על-ידי המלונאים עצמם, שמזינים את המידע והתמחור בפלטפורמה שקיבלו? כך, כל פעם משהו אחר מופיע ראשון על הבחירה של המלון באתרי אקספדיה או פרייסלין או של רשתות הלינה. והידעתם כי חברות לינה מקודמות לפי גודל העמלה שהמלונאים נותנים לספקי אינטרנט; העמלה שנעה מ- 15% עד ל- 45%. כדי לענות על השאלות האלה, נוצר פתרון חדש המשלב בתוכו את הטוב מכל העולמות – אתרי השוואת מלונות.

זהו כלל אינו אתר הזמנות, והוא משמש אך ורק בתור מנוע השוואת מחירי לינה
זהו כלל אינו אתר הזמנות, והוא משמש אך ורק בתור מנוע השוואת מחירי לינה

אתרי השוואת מלונות

הרעיון שעומד מאחורי אתרי השוואת המלונות, הוא חיפוש תוצאות מתוך מאות אתרי אינטרנט בתצוגה מאוחדת, על פי קריטריונים ספציפיים שנקלטים מהמשתמש ומאפשרים הצגת תוצאות מותאמות אישית ברמה גבוהה. הרובוטים של מנועי ההשוואות מחפשים במאות אתרים בו זמנית, תהליך שלוקח מספר שניות בודדות, כדי לתת למשתמשים את התוצאות המדויקות ביותר. הדבר חוסך זמן ואת הטרחה שבביצוע חיפוש ידני. כמובן שהם יכולים גם לחסוך כסף, על ידי סימון תוצאות החיפוש הזולות ביותר. חשוב להיעזר באתר השוואות אובייקטיבי ללא חסויות, פרסומות וחלונות קופצים.

אחד האתרים המובילים והחדשניים ביותר בתחום הוא HotelsCombined. זהו כלל אינו אתר הזמנות, והוא משמש אך ורק בתור מנוע השוואת מחירי לינה. זאת חברה בבעלות יהודי שחי באוסטרליה. האתר עובד בשיטה ייחודית לקבלת התוצאות הטובות ביותר לפי קריטריונים שהמשתמש מגדיר לפני ביצוע החיפוש. האתר סורק בזמן אמת את כל אתרי ההזמנות בעולם, לפי מדינה, עיר, שם מקום הלינה, תאריך, כוכבים, מרחק ממרכז העיר, שירותי תיירות, טווח מחירים, פופולאריות ועוד. המחירים מתעדכנים בכל רגע ורגע, והתוצאות המתקבלות משקפות את מצב השוק בצורה השקופה והמפורטת ביותר.

האתר מתגאה במאגר מקומות הלינה הגדול ביותר ברשת האינטרנט. על מנת למנוע את תופעת הביקורות הממוסחרות והספאם, עבור כל מקום לינה יש ביקורות מאתרי הנסיעות הגדולים, שבהם הזינו הלקוחות את דעותיהם אחרי ששילמו ועזבו את המלון, כך שמובטח שמי שכתב את חוות דעתו אכן שהה במלון. כתוצאה משכלול האתרים שבהם נכתבות חוות הדעת, רמת האמינות הסטטיסטית של אתר השוואות המלונות היא גבוהה ביותר. האתר נקי מכל סוג של פרסומות, חסויות וחלונות קופצים, על מנת לשמור על אובייקטיביות מרבית.

הע/ארות אישיות

במלונות, החיסכון משמעותי יותר מהטיסות. החיסכון מתבטא ב- 35 דולר עד 60 דולר, ועכשיו תכפילו את מספר ימי הלינה. בטיול של חודש חסכתי בממוצע 1,300 דולר, ובטיול של 10 ימים החיסכון הגיע בממוצע ל- 400 דולר.

שאלות רבות נשאלות ברשת בנושא אפשרות הזמנה שאפשר לבטל, ואפשרות הזמנה ללא אפשרות ביטול. ההפרשים ביניהם הם עצומים. היות ויש חובה לעשות הזמנה כמה שיותר מוקדמת, אני ממליץ על השיטה הבאה: למצוא את האתר הכי זול באותו רגע עם אפשרות לבטל. ממתינים חודש וחצי לפני הנסיעה ועושים ביטוח בריאות ושזאת הסיבה העיקרית לביטול. אז ניגשים לאתר זה או אחר ובודקים מה התמחור לאותו זמן, מבצעים את ההזמנה ללא ביטול ומבטלים את השנייה. מקרה שקרה לי. הזמנתי מלון בוטיק בבוקינג ב-8,000 שקל, חודש לפני הנסיעה אותו מלון באתר אחר היה ב- 3,900 שקל (לא טעות) ללא אפשרות לבטל. אז ביצעתי את ההזמנה וביטלתי את השנייה. כך שלכל מקרה אנחנו מסודרים. ושלא יפחידו אתכם בנושא של מי האחריות? למי תפנה במקרה ויש בעיה?

השירות באתרים שהמלצתי מעולה, ולכן הם מצליחים מאוד (מיליוני הזמנות ביום). דוגמא קטנה: אני אישית הזמנתי מלון 4 כוכבים בעיר פריז ל-6 לילות באחד מהאתרים עליהם המלצתי, ושאין בו החזר כספי לאחר הזמנה. לאחר חודש הודיעו לי מאתר ההזמנות כי הדירוג שלו הוא 3.5 כוכבים, וזה לאחר שהם בדקו אותו. והדבר המפליא, שהם שאלו אותי האם להחזיר את הכסף או לקבל זיכוי של 35 דולר (המחיר שלו במקור במרכז העיר היה גם במבצע של 65 דולר כולל ארוחת בוקר). תגידו לי במלוא הרצינות ואת האמת, האם אתם הייתם מקבלים שירות כזה אצל… . מניסיון של 42 שנה והיכרותי את הנפשות הפועלות, רק מעטים יעשו זאת (רק הסוכן הגאון שלי שהכרתי לפני כשש שנים).

 לסיכום נושא הלינות

ישנן דרכים רבות ומגוונות להזמנת חופשה, בין אם זו שיטת המכרז ההפוך, מבצעי הדקה ה-90, או אתרי ההזמנות הוותיקים והמוכרים. יש עובדה אחת שאי אפשר להתכחש לה – אתרי השוואת המלונות נמצאים כאן ועכשיו, ומומלץ מאוד להיעזר בהם לפני שמזמינים חדר במלון. הם יכולים לחסוך לכם זמן יקר, כסף רב וכאב ראש מיותר. את הזמן והכסף שחסכתם תשקיעו בתכנון הטיול, זו הרי המטרה העיקרית. לא משנה באיזו שיטה תבחרו בסופו של דבר, תמיד חשוב לזכור מספר כללים:

תמיד תקראו את כל האותיות הקטנות, לפני כל הזמנה, גם אם כבר הזמנתם מאותו אתר בעבר.

שימו לב שיש הזמנות מוזלות שאי אפשר לבטל שירותים ספציפיים מתוכן. לכן, מומלץ לבדוק עם סוכן הביטוח או סוכן הנסיעות שלכם האם אפשר לעשות ביטוח עקב בעיות בריאות.

לכל אתר יש מגבלה על כמות החדרים בהזמנה אחת. היזהרו לפספס מלון איכותי וזול יותר בגלל חריגה מכמות החדרים שבמבצע.

וטיפ חלומי שאני משתמש בו: לאחר שמצאתי את האתר הזול. אני מצלצל או כותב למחלקת ההזמנות של המלון ומקבל הנחה, ארוחות ואפשרות לבטל. מה הרציונל? למלונות שקשורות בחוזה לחברות ההשוואה יש הסכם המונע מהם לפרסם בצורה רשמית מחיר יותר זול, אך לא מונע להוריד מחירים במייל.

אם אתה רוצה לעשות אופטימיזציה של השייט שלך, עליך להבין שיש עשרות משתנים שקובעים את המחיר
אם אתה רוצה לעשות אופטימיזציה של השייט שלך, עליך להבין שיש עשרות משתנים שקובעים את המחיר. צילום pixabay

הזמנת קרוזים

אחד הדברים הכי נפלאים ושמתעצם לאחרונה זה תחום הקרוזים. עד כדי כך שבחמש השנים הקרובות יעלו עוד 65 ספינות חדשות, וביישנות יעשו בנייה מחודשת. כמו כן, קרוז יוצא בדרך כלל זול יותר מטיול רגיל שתארגן עם רכב ומלונות. ולא לשכוח את כל אמצעי הבידור שיש לך. למעשה יש לך מלון צף ונקודות עגינה כשאתה יוצא לחקור את המקום (תלוי בזמן).

היום יש חברות חכמות שיודעות לשלב הפלגה נחיתות ביעד מסוים, ומשם אתה מקבל תוספות כמו נסיעות ברכבות בוטיק אל יעד מסוים שתשהה בו מספר ימים (לא טעות), חוזר לספינה וממשיך. מרתק, לא?

אבל, נושא הקרוזים הוא אחד הדברים הכי מסובכים שנתקלתי בהם בתחום התיירות. אם אתה עשיר והכסף לא משחק תפקיד, אז החלק הבא לא מיועד לך. אך אם אתה רוצה לעשות אופטימיזציה של השייט שלך, עליך להבין שיש עשרות משתנים שקובעים את המחיר, ומי שלא מבין אז יתכן שחשב ששילם זול ורק קיבל תא במקום גרוע בסיפון. ואחר כך באים בתלונות.

בגלל כמות המידע והתובנות שרכשתי במרוצת השנים האחרונות, כתבתי מאמר מרוכז שלאחר תקראו ממנו, תהיו פרופסורים מומחים בתחום: המדריך לקבלת תואר מומחה בנושא הקרוזים – 59 מאמרים.

לקראת סיום, כשמתכננים את הטיול צריך

שהטיול יהיה מתוכנן נכון בצורה לוגית. למשל שהלינה בהתחלה ובסוף הטיול תהיה במרחק סביר והגיוני.

העלויות סביב: בחרת מלון מאוד בזול, וטיסה מאוד זולה. נפלא? לא תמיד, בגלל שהמרחק ביניהם מייקר את העלות.

יש מצב שממריאים ממדינה מסוימת וחוזרים לארץ ממדינה אחרת,  דבר שמייקר את עלות הכרטיס, וגם לפעמים את מחיר ההשכרה של הרכב.

כשנוחתים בשדה תעופה ששייך לשתי מדינות. חובה לבצע את השכרת בצד הזול משמעותית.

אם מצאת טיסה במחיר שמתאים לך (זול), לפני שסוגרים – לבדוק לינה. יכול לקרות שתמצא טיסה מוזלת אך במקום עצמו יש כנס או אירוע גדול ואין למצןא מלונות – או שהמחירים גבוהים מאוד. (ברצלונה, ערים בגרמניה…).

כשכתוב שיש 7 מקומות שנשארו בטיסה – זה תמיד הרבה יותר מקומות. ולא להיכנס ללחץ כשכתוב שנשאר רק חדר אחד פנוי.

יש חשיבות למספר הימים בטיול, מצד אחד לא להעמיס יותר מדי וגם לא לתכנן טיול על-מנת לסמן V. אתם יוצאים לטייל ברגוע. לא הספקתם? אז בפעם הבאה.

ועכשיו להערת סיום די מפתיעה

אם כל הידע ומקורות המידע, אי אפשר להצליח בהכל, כי העולם יצירתי ומתקדם. לכן אני נוהג למקסם ולעשות את המצב להכי אופטימלי, ואז אחרי שעשיתי השוואות, אני פונה לבדוק את סוכן הנסיעות שלי ,והוא מפתיע אותי פעם בטיסות, פעם בלינות, או שניהם. למשל: הפתיע אותי בטיסה לליסבון ב-130 דולר הלוך ושוב, כשהמחירים נעו בטיסות המוזלות סביב כ- 560 דולר. איך? הוא הודיע לי על מבצע תלוי-זמן עוד לפני שיצא לתקשורת. או כשהייתי בסלוניקי הוא דאג לי למלון בתנאים שאי אפשר לקבל בשום אתר, וגם דאג לי בגלל שהכיר את בעל המלון, וסידר לי דברים שאי אפשר לעשות בשום אתר לינות ועוד הרבה דברים. אבל כמה יש כאלו?

 

פורסם במקור באתר "יאיר טיולים" – מסלולי טיול ומדריכי ערים מפורטים וטיפים לחיסכון בתיירות

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר