רוצים לשלב את היין המושלם לארוחה שאתם מגישים? כך תעשו זאת

אם גם אתם רוצים לדעת כיצד לשדך את היין הנכון למנה הנכונה לפניכם המדריך המקוצר כיצד תעשו זאת

ארוחה מושלמת היא ארוחה שמורכבת ממספר מנות טעימות, מפנקות ולעיתים אף חדשניות, שמעוררות אצלנו את החושים, בלוטות הטעם והריח. אך ארוחה שכזו אינה מושלמת לגמרי אם היא אינה מלווה ביין משובח, שידגיש את הטעמים של המנה. בקבוק של יין טוב ללא ספק ישפר את חווית האכילה ויוסיף הנאה מרובה. אם גם אתם רוצים לדעת כיצד לשדך את היין הנכון למנה הנכונה, לפניכם המדריך המקוצר כיצד תעשו זאת.

כללי יסוד

כשמדובר ביינות ובשילובם עם טעמים שונים, יש מספר כללי יסוד שחשוב מאוד לקחת אותם בחשבון:

כלל ראשון: בארוחות קלילות מומלץ להגיש יינות קלים, לעומת ארוחות דשנות וכבדות שבהן מומלץ להגיש יינות בעלי גוף כבד וטעם עוצמתי יותר.

כלל שני: יינות באופן כללי אינם מחמיאים לסוגי מזונות מרים, מאכלים חריפים, מאכלים המשלבים בצל "חי", או כל מאכל אשר גורם לצריבה באזור הלשון.

כלל שלישי: יינות מתוקים יתלוו היטב לגבינות כחולות, בשל ניגוד הטעמים שנוצר בפה בין חריפות ומליחות הגבינה למתיקות היין. כמו כן, קינוחים גם ישתלבו נפלא לצד יין מתוק, כאשר היין חייב להיות מתוק פחות מהקינוח עצמו. לעומת היינות המתוקים, יינות בעלי חמיצות ישתלבו נפלא לצד מאכלים בעלי אחוזי שומן גבוהים.

כלל רביעי: יינות אדומים צעירים מאופיינים ברמה גבוה של טאנינים, אשר מהם נגרמת העפיצות של היין. בהגשת יינות כאלו יש לשים לב היטב לתבלון שבמנות, שכן תבלון יתר ידגיש את עפיצות היין, וטעמו יהפוך לתפל וחסר איזון. חשוב מאד להיזהר שלא להגיש מנות אשר יאפילו על היין, ולהיפך.

יינות שמשתלבים עם מנות פתיחה ומנות ראשונות

מנות פתיחה הן לרוב מתאבנים קלילים, שמטרתם לעורר את בלוטות הטעם ואת הרצון שלנו לאכול. גם מנות פתיחה לרוב יוגשו כמנות קטנות, שכן הן מסמלות את תחילתה של הארוחה.

מנות כגון: אנטיפסטי, סלטים, מאפים קלים, דגים קרים וירקות טריים, ישתלבו נפלא לצד יינות לבנים כגון: שרדונה, יין לבן יבש או חצי יבש, גוורצטרמינר, וגם יינות בעלי טעם פירותי.

מנות כגון: קוויאר, סשימי וסושי, יוחמאו יותר לצד יינות מבעבעים, וודקה או ריזלינג.

גבינות

אחד השילובים המוצלחים ביותר עם יין הוא גבינות. בין אם מדובר בגבינות רכות בעלות מרקם עדין ומלטף, עם יינות כריזלינג וסוביניון בלאן. לעומתן לצד גבינות חריפות נשלב יין מתקתק כגון מוסקטו, ויינות המוכרים כיינות קינוח מתוקים ועשירים.

דגים

גם מנות הדגים מוחמאות משילוב של יין עדין המתגלגל על הלשון. הסוד בהתאמת היין הנכון למנת הדגים שלכם אינו מתייחס לסוג הדג, אלא דווקא לאופן עשייתו של הדג ולרוטב שבו יוגש. אך באופן כללי נציין שלדגים מתאים יין לבן, והוא זה שישתלב עימם באופן הטוב ביותר. תוכלו לשלב יין לבן עם דגים בתנור, אנשובי, דגים חריפים, דגים בשרניים (סלמון), דגים בסגנון נא כסביצ'ה, טרטר או קרפצ'יו, דגים בעלי בשר רך (פורל, סול), דגים בעלי טעם מתקתק, וגם דגים מעושנים.

אם אתם רוצים בכל זאת לשלב יינות אדומים לצד הדג שלכם, נמליץ לכם להגיש סטייק טונה, דגים מטוגנים או דגים בצלייה על הגריל.

יינות לעיקריות

אם דווקא במנות העיקריות עסקינן, לפניכם המלצה מה כדאי לשלב עם מה.

לעופות מבושלים, צלויים בתנור או מאודים, יחמיא טעמו של היין הלבן העדין, שכן גם העוף הוא בשר עדין וקל לעיכול. לעופות צלויים על הגריל יתאים יותר יין אדום צעיר.

לעומת העופות, בשר אדום משתלב באופן מושלם לצד בקבוק יין אדום. ככל שנתח הבשר שאותו אתם מכינים משובח יותר ומוגש לצד רטבים עשירים במרקמם, כך יש להתאים למנה זו יין עשיר בטעמים בעל גוף כבד. אלו חלק מהיינות שתוכלו להגיש עימם מנות בשר: קברנה, שיראז, מרלו, סירה, יין אדום צעיר, קריניאן, וגם יינות אדומים עוצמתיים בטעמם. מומלץ לשלב לצידם: בשר אווז, אוסובוקו, קרפצ'יו בקר, קבב, רוסטביף, המבורגר, ביף סטרוגנוף, מנות קדירה (גולש), בשר דל שומן (פילה), עגל צלוי ובשרים שומניים (אנטריקוט, שוק טלה).

לסיכום, כעת תוכלו להגיש מגוון מנות לצד היינות אשר יחמיאו לטעמן, וישתלבו עימן בהרמוניה מופלאה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר