שותא בקיבוץ שמרת – אווירה שונה שמתאימה לאוכל

התיבול בכל המנות עדין ולא אגרסיבי אך עם נוכחות. צילום מאתר רסט
שותא היא מסעדה מומלצת בגלל הטעם וגם כדי לגוון את האוכל "הרגיל" שרובנו אוכלים בבית ובמסעדות, הממוקמת מצוין לכל המטיילים

חזרנו למסעדת "שותא" לאחר שסעדנו בה סמוך לפתיחה. שמחנו לראות שהמסעדה התרחבה ויש בה חנייה מסודרת, למרות שחנייה אינה בדיוק בעיה כשהמסעדה נמצאת בקיבוץ. "שותא", מסעדה גיאורגית-גרוזינית, נמצאת בקיבוץ שומרת, על כביש 4 בין עכו לנהריה, סמוך ליציאה הדרומית של העיר עכו. מבחינה גאוגרפית המסעדה שוכנת בלב הגליל המערבי ועל הציר המרכזי שלו. חשוב לציין לכל העולים לרגל בשבתות לקניות בירכא, ש"שותא" ממוקמת שמונה דקות נסיעה מצומת אחיהוד, ומומלץ לבצע את הסטייה בדרך כדי לבקר במסעדה.

צילום מאתר רסט
צילום מאתר רסט

מיד בכניסה ברור שהגעתם למקום שאינו ככלל המקומות. עיצוב המסעדה, הריהוט והמוזיקה, מכניסים לאווירה שונה, המתאימה לאוכל המוגש. הקירות מלאים בתמונות בהן גם של המשורר הגאורגי שותא רוסתוולי, שעל שמו קרויה המסעדה. למרות השעה הרגועה יחסית, יום שישי בצהרים, המסעדה הייתה מלאה באנשים. לפי הצורה בה התיישבו השכנים שלנו והדרך בה הזמינו, נראה שהם אורחים קבועים וותיקים.

סלט שותא. צילום אילן זוסמן
סלט שותא. צילום אילן זוסמן

כשהתיישבנו קיבלנו את לחם הבית עם שני מטבלים, האחד מעגבניות – מזכיר קצת מטבוחה, והמטבל השני משזיפים ירוקים – טעם חדש לנו וטעים מאוד, חמצמץ ומתובל היטב. אלה הוגשו יחד עם לחם הבית, שלולא הקלוריות היה יכול להיות ארוחה שלמה. לצערנו לא הייתה בירה גאורגית והסתפקנו בסטלה.

חינקלי. צילום אילן זוסמן
חינקלי. צילום אילן זוסמן

כמנה ראשונה בחרנו סלט שותא – קולרבי עם עגבניות, בצל ירוק, רימונים, תפוז ופטרוזיליה. התיבול היה מעולה, ויחד עם מרכיבי הסלט נוצר שילוב טעים ויפה לעין. מנה ראשונה נוספת הייתה חינקלי במילוי בשר עגל טחון בצל ועשבי תיבול – מנה יפה לעין וטעימה מאוד. פיזרנו את רוטב העגבניות על החינקלי, ואכלנו את הבשר והבצק בתענוג גדול. בכלל, ראוי לציין את התיבול בכל המנות שהוגשו לנו במסעדה – עדין ולא אגרסיבי אך עם נוכחות, שתרם רבות לאיכות האוכל.

ציצוס גובתה. צילום אילן זוסמן
ציצוס גובתה. צילום אילן זוסמן

הגיע זמן המנות העיקריות: ציצוס גובתה הן קציצות טלה, מבושלות בעגבניות טריות עם דלעת על מצע פולנטה. שילוב המרכיבים האלה היה מוצלח, למרות שבתחילה חששתי מהפולנטה. הבשר היה מצוין והתיבול נהדר. מנה עיקרית נוספת כללה פרגיות על האש עם תפוחי אדמה וירקות מאודים – מנה מוצלחת וטעימה.

צ'ורצ'חלה מאגוזים וענבים. צילום אילן זוסמן
צ'ורצ'חלה מאגוזים וענבים. צילום אילן זוסמן

בשלב הקינוחים המליצה לנו המלצרית על שתי מנות: צ'ורצ'חלה היא מאכל גאורגי אופייני העשוי מאגוזים וענבים. פשוט תענוג, נשנוש בלתי נגמר. השני היה מאפה עם מסקרפונה ופירות יער, לצערי לא נתנה לי זוגתי לסיים מאכל מעולה זה בגלל בעיית הקלוריות שלא מפסיקה לרדוף אחרי.

שותא היא מסעדה מומלצת בגלל הטעם וגם כדי לגוון את האוכל "הרגיל" שרובנו אוכלים בבית ובמסעדות, הממוקמת מצוין לכל המטיילים. היכנסו לתפריט ולכל המחירים

שותא – קיבוץ שמרת, כביש 4 בין עכו לנהריה, 04-8219208. שני-שלישי: 09:30-17:00, רביעי-חמישי: 09:30-22:00, שישי: 09:30-24:00, שבת: 09:30-22:00

 

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר