שלושה קברנה סוביניון חדשים של יקבי רמת הגולן: ירדן 2002,גמלא 2003, גולן 2004

ירדן קברנה סוביניון 2002 הנו יין מורכב ובעל גוף מלא עם סיומת ארוכה ומענגת. עשיר בניחוחות דובדבנים בשלים, גרגרי יער ורבדים של שזיפים, תבלינים ואדמה, לצד ארומה עשירה של עץ אלון

יינות הקברנה סוביניון של יקבי רמת הגולן, הנחשבים בין המובחרים שביינות ישראל,יוצאים השנה בעת אחת עם בצירים עוקבים: ירדן משנת 2002, גמלא משנת 2003 וגולן משנת 2004, בהתאם לתקופת היישון שלהם בחבית.

את יינות יקבי רמת הגולן ניתן לרכוש בחנויות היין, במסעדות ובחנות היין שבמרכז המבקרים ביקבי רמת הגולן. את היינות מסדרת גמלא וגולןניתן לרכוש גם ברשתות השיווק.


אזור גידול רמת הגולן

רמת הגולן הוא אזור גידול צפוני בישראל ונחשב טוב במיוחד לגידול ענבי יין איכותיים. באזור גידול זה הטמפרטורות הן הקרירות ביותר והאדמה – בזלת אוורירית. הכרמים על רמה וולקנית זו גדלים מ – 400 מטר ועד 1200 מטר מעל פני הים והגבוהים שבהם פוגשים שלג בחורף. יקבי רמת הגולן ממוקמים בעיר קצרין אשר במרכז הגולן.


ירדן קברנה סוביניון ‏2002
ירדן קברנה סוביניון 2002 הינו יין מורכב ובעל גוף מלא עם סיומת ארוכה ומענגת. עשיר בניחוחות דובדבנים בשלים, גרגרי יער ורבדים של שזיפים, תבלינים ואדמה, לצד ארומה עשירה של עץ אלון.
היין מהנה לשתייה כעת, אך יוסיף להשביח לאורך שנים. היין מתאים למאכלים כגון נתח סינטה ברוטב קברנה מצומצם, נזיד בשר עשיר או סטייק עסיסי צרוב ישר מהגריל.

הבציר
פרט לחודשים פברואר ומרץ שהיו חמים מהרגיל, בעונה שקדמה לבציר 2002 היו טמפרטורות נמוכות מהממוצע. בשל מזג האוויר העונה הייתה ארוכה מהרגיל כשבעקבותיה בציר ממושך בן חמשה עשר שבועות. הבציר נחתם בהצלחה בסוף אוקטובר עם ענבי סנג'ובזה מצפון רמת הגולן. בשל הגשמים שירדו במקביל לימי אביב חמים בחודש מאי הייתה ירידה של כ- 20% ביבול. היבול הנמוך וזמן ההבשלה הארוך הניבו יינות באיכות טובה מאד.
ירדן קברנה סוביניון 2002 עשוי מפרי שמקורו בכרמים ממרכז וצפון רמת הגולן וכרם אחד בגליל העליון. היין התיישן במשך 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי מבין חביות אלה, 40% היו חדשות.

מחיר לצרכן: 105-108 ₪


גמלא קברנה סוביניון 2003
גמלא קברנה סוביניון 2003 מיקבי רמת הגול, משלב ניחוחות של גרגרי יער בשלים, עשבוניות טרייה, עץ אלון ומעט אדמתיות.
ליין מאפייני קברנה סוביניון טיפוסיים, וניתן ליהנות ממנו כעת או לאחר יישון של שש עד שמונה שנים משנת הבציר.
היין מתאים לסטייק טוב על הגריל או מנת פסטה בולונז עשירה.

הבציר
חורף קר ורטוב במיוחד, עם כשליש יותר משקעים מהממוצע, קדם לחודשי מרץ ואפריל קרירים. לאחר חודש מאי, שהיה חם מהרגיל, הטמפרטורות התייצבו לשארית העונה של 2003. מזג האוויר יוצא הדופן ביציבותו והטמפרטורות המתונות הובילו לבציר בן 17 שבועות, ארוך משידענו אי פעם. התנאים האופטימאליים וקצב הבציר הנינוח אפשרו לבצור כל חלקת כרם בשיא הבשלות והטעם.
גמלא קברנה סובניון 2003 נעשה מענבי קברנה סובניון עם תוספת קלה של ענבי קברנה פרנק. כל הפרי מגיע מכרמים ברמת הגולן, רובם מן החלק המרכזי של הרמה. היין יושן למשך שנה בחביות עץ אלון צרפתיות.

מחיר לצרכן: 70-75 ₪


גולן קברנה סוביניון 2004
גולן קברנה סוביניון 2004 בעל גוף בינוני, סיומת מהנה ואישיות מובהקת של קברנה סוביניון. היין משלב ניחוחות של גרגרי יער בשלים עם רמז של עשבי תיבול טריים לצד מאפיינים של חביות עץ אלון ווניל.
גולן קברנה סוביניון 2004 מוכן לשתייה כעת, ובתנאי אחסון נאותים ימשיך להתפתח למשך שלוש עד חמש שנים. ניתן ליהנות ממנו עם מאכלים כמו נקניקיות על הגריל, פיצה, או נזיד בשר חריף.

הבציר
טמפרטורות קרות מן הרגיל ומשקעים רבים אפיינו את החורף שקדם לבציר 2004. בחלק מן הכרמים החום והיובש הלא טיפוסיים בחודשים מרץ ואפריל גרמו להתעוררות פקעים מוקדמת. חודש מאי שהביא עימו טמפרטורות קרות מן הממוצע הרב שנתי השיב את קצב הצימוח למסלולו הרגיל. העונה הסתיימה בבציר קצר ועמוס עם כמות יבול ממוצעת בעלת פוטנציאל איכות טוב.
גולן קברנה סובניון 2004 עשוי כולו מענבים הגדלים ברמת הגולן. היין יושן במשך שישה חודשים בחביות עץ אלון אמריקאיות.

מחיר לצרכן: 44-46 ₪


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר