שמענו בין הגפנים 306 – הסיפורים שיעניינו אתכם

התמונה מכרם רוסאן של יקב רקנאטי (ללא קשר לכתוב). צילום מעיין חי
הפעם: גם יקב לוריא יגיע למתחם דלתון, יקב בן זמרה ושיטת הבבושקה, יינות חדשים של גראז' דה פאפא, ברמת הגולן מציעים בילוי בדרך יין פופ-אפית, ולמשקיע עדיין יש עד 5 מיליון דולר עבור יקב מתאים
יקב לוריא החדש בבנייה. צילום גידי סיידא

היקב החדש של יקב לוריא בדלתון קורם עור וגידי(ם)

אלון גונן מדווח: יקב לוריא ממושב ספסופה נמצא בשלבי הקמת יקב חדש באזור תעשייה דלתון על שטח של 2.88 דונם. יקב לוריא בבעלות משפחת הכורמים סיידא (האבא יוסי סיידא הוא כורם ותיק ידוע ומעולה) ובהובלת הבן היינן גידי, מייצר כיום כ- 150,000 בקבוקי יין בשנה, מתוכם  50,000 ליקבים אחרים ולאנשים פרטיים. יכולת הייצור מכל כרמי הינה כרגע כ- 200,000 בקבוקים, והמשפחה נוטעת כרמים נוספים כדי ליהנות מיכולות הייצור המוגברות ביקב החדש.

עיצוב פנים והדמיה רויטל אופיר

גידי סיידא מספר כי בנוסף ליכולות ייצור משוכללות, יהיה ביקב מרכז מבקרים חדשני הכולל פעילויות, עם מקום לאירועים החל מקטנים עד לכאלה של כ- 300 איש. מה עם נגישות? " נגישות זו חובה היום, בוודאי שהיקב ומרכז המבקרים יהיו נגישים".

עיצוב פנים והדמיה רויטל אופיר

"מיקום היקב הוא כזה שיש כרמים כמעט מכל צדדיו", הוא אומר. "ממרכז המבקרים יהיה ניתן לראות את כל תהליך הייצור בלייב תוך כדי שתיית יין. המרכז ממוקם כגלריה בחלל היקב. מצד אחד ייראה כל תהליך הייצור, ומצד שני נוף גלילי מרהיב של הר מירון ואגם דלתון".

 

הסדר במאבק המשפטי על יקב בן זמרה

אלון גונן מדווח: לאחר שנתיים של מאבק משפטי וניסיון למכור את יקב בן זמרה בגלל ריב שותפים, הגיעו הצדדים לפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט. האחים שמעון ואהרון בוז'ו רכשו את חלקו של שותפם יוסי אשכנזי, ויצאו לדרך חדשה. הם העבירו את כל הציוד ליקב לוריא במושב ספסופה, וימשיכו לייצר  את היינות שלהם אצל גידי סיידא ב'שיטת הבבושקה' של יקב בתוך יקב, כאשר ביקב החדש באזור תעשייה דלתון יעמוד לרשותם אולם ייצור פרטי. אי אפשר להגיד שלא תוסס בצפון.

בחצר של פאפא אמנון – תמיד מפגש נעים וטעים. צילום יואב גד

עידו לוינסון בבצירים חדשים לגראז' דה פאפא

יגאל ברנע מדווח: זה יתרון גדול להיות שכן של משפחת לוינסון בהוד השרון. גם שותה יין בכיף, וגם הולך אחרי זה 100 מטר ונשכב בנחת על הספה. מושלם. בקיצור, ביום ו' האחרון טעמתי את היינות החדשים של יקב גראז' דה פאפא של הלוינסונים בגינת ביתו של פאפא אמנון לוינסון, במסגרת ההשקה המסורתית והנדיבה שלהם, יחד עם עוד חברים ורבים אחרים שהגיעו לאירוע.

היינות החדשים. צילום שלי בונה

גראז' דה פאפא לבן 2020 – 100% שרדונה. אני חסיד של היין הלבן של היקב, וגם הבציר הנוכחי לא מאכזב ביחס לציפיות; נהפוך הוא. יופי של יין מינרלי, מעט חמאתי, עם חמיצות נעימה מאוד המשתלבת יפה עם טעמי האפרסק והגוון הטרופי של הפרי. ניתן לשתות אותו בכיף כבר עכשיו, אבל אני משוכנע שגם מי שיחכה וייתן ליין לחכות עוד שנה ויותר בתנאים הנכונים, יוכל להמשיך וליהנות ממנו.

גראז' דה פאפא אדום 2020 – 90% סירה, 10% פטיט סירה. סטס, היינן שהצטרף ליקב לצידו של עידו לוינסון, וכבר צבר ניסיון של מספר שנים ביקב ותורם את חותמו, הסכים איתי בחיוך שהיין התעדן בהשוואה לזה מבצירים קודמים. בעבר, בחלק מהמקרים חשתי שנכון להמתין לפחות שנה-שנתיים עד לשתיית היין, ואילו עתה אני מתרשם שהיין נגיש לחלוטין. אבל עם עוצמתו וטעמיו, אין לי ספק שגם בשנים הבאות ניתן יהיה להתענג עליו. טעמי דובדבן, מעט מתיקות, פלפל שחור, שוקולד, פרחוני. גוף בינוני פלוס. טאנינים רכים ועדינים.

לפרטים ומחירים: סטס – יקב גראז' דה פאפא, 054-4630000

דיתי גולדשטיין מתיירות עין זיוון ועופר בהט. צילום תיירות עין זיוון

והופ, דרך יין נוספת בהתהוות: רמת הגולן

רני רוגל מדווח: מועצה אזורית גולן לא זזה, רמי נעמן תקוע כבר שנים בסבך הבירוקרטיה עם יוזמת יקבי הגליל העליון שלו, אז גוף פרטי (טוב, קיבוצי), עושה זאת ויוצר דרך יין פופ-אפ. 'תיירות עין זיוון' לקחה על עצמה את המשימה למשוך בחודשים נובמבר-דצמבר לחופשה של יומיים בין נופים ויקבי היין ברמת הגולן, הדרכות וטעימות יינות האזור, ביקור בבית בד, ארוחות, ולינה בבקתות כפר הנופש עין זיוון. בין היקבים המשולבים במיזם: עין נשוט, רמת הגולן, בהט, בזלת הגולן. אמנם לא כלולים ברשימה יקבים כמו הר אודם, אסף ושאטו גולן (הממוקם בדרום הגולן), אבל אתם תדעו להגיע גם אליהם.

גם זה יהיה בחורף בגולן: כרם סוביניון בלאן מושלג של תבור למרגלות הר אביטל. צילום מיכל אקרמן

דיתי גולדשטיין מנכ"לית תיירות עין זיוון, אומרת בציטוט המשלב נתונים וגם שירה: "עונת החורף הייחודית והיפה ברמת הגולן, מאפשרת ליהנות מעוצמות העונה הקרה, ברקע נופי כרמי היין ומטעי הפרי בשלכת, כמו גם היכרות עם אנשי היין והקולינריה בגולן, בו תנאים המאפשרים גידול ענבים משובחים וייצור יין איכותי, כגון אדמת בזלת עמוקה ועשירה בחרסית, גובה רב ואקלים, בו יש הפרשי טמפרטורה גדולים בין היום ללילה. על כן בגולן ממוקמים יקבים שהעלו את ישראל על מפת היין העולמית".

הליקרים של יקב בהט. צילום תיירות עין זיוון

זרקור על יקב בהט 

אחד המשתתפים בפעילות הוא יקב בהט הכשר בקיבוץ עין זיוון, אותו הקים ב- 2007 עופר בהט, אגרונום ומומחה לשימור וקירור פרי, ובהמשך הוסיף לו מרכז מבקרים ראוי. הענבים מגיעים מצפון רמת הגולן הגדלים בגובה 1000 מטר בעמק קוניטרה ולמרגלות הר בנטל, וביקב מייצרים מהם כ-10,000 בקבוקי יין בשנה, וגם ליקרים, כמו מדובדבנים ואוכמניות הגדלים במטעי קיבוץ עין זיוון.

היינות של בהט מתיישנים בחביות עץ אלון למשך 12-18 חודש, וכשנה נוספת בבקבוקים לפני שיוצאים למכירה. ביניהם GREEN  סוביניון בלאן 2020,  BLUE שיראז 2017, GOLD גוורצטרמינר 2020,  BLACK קברנה סוביניון 2017, RED מרלו 2016, BROWN  חרמונית 2017. מרכז המבקרים במקום מדוגם וכולל את חדר החביות וייצור יין, חצר לטעימות יין וארוחה – כולל פיצות והמבורגרים, כי תגיעו מרחוק ותהיו רעבים, וכמובן חנות. כל הפרטים באתר.

צילום pixabay

שידור חוזר: משקיע עם 5 מיליון דולר מחפש לקנות יקב

בימים כאלה זו עשויה להיות הצעה מעניינת. אל המערכת הגיעה פנייה מנציגו של איש עסקים רציני, שמעוניין לקנות יקב ישראלי בסכום של עד 5 מיליון דולר. לקשר ראשוני יש לשלוח אימייל אל רו״ח שמאי מיטלמן ([email protected]) עם פרטים ראשוניים על היקב ופעילותו. רו״ח מיטלמן יחזור למשיבים הרלבנטיים לפי שיקול דעתו. בהצלחה לפונים, או לפחות לאחד מהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד במדור 

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר