תקן חברתי בינלאומי לחקלאי גרנות

"חקלאי גרנות" הינה חברת שיווק, מכירה והפצה של פירות וירקות לרשתות המזון ולשווקים הסיטונאיים, הנמצאת בבעלותם של החקלאים מהקיבוצים והמושבים החברים בתאגיד גרנות. צילום האוי
תקן Rainforest Alliance נחשב לתקן בינלאומי מוביל של נושאים חברתיים וסביבתיים השומרים על תנאי העסקה, המחייה, הקיימות והסביבה של מגדלים בעולם, בהם תעשיית הקפה, הקקאו והאבוקדו. חקלאי גרנות מהארגונים הראשונים בישראל שהוסמכו לתקן

תקן חברתי בינלאומי חשוב המגן על תנאי העסקה והמחייה של מגדלי האבוקדו בישראל, הוטמע לאחרונה על ידי "חקלאי גרנות" – מגדלת ומשווקת האבוקדו הנחשבת לגדולה בישראל. החברה הוסמכה לאחרונה לתקן Rainforest Alliance, הנחשב לאחד מהחשובים בעולם בנושא קיימות, חברה וסביבה. בכך הופכת גרנות לאחת החברות הראשונות המאמצות את התקן החברתי בישראל.

מקורו של התקן בתעשיית הקפה והקקאו, והוא מקיף את כל הנושאים החברתיים של המגדלים, בהם תנאי העסקה, תנאי מחייה, משכורות וכו', וכן נושאים סביבתיים כמו ניהול משק מים, חומרי הדברה, אי פגיעה בסביבה הטבעית, בחי ובצומח וכו'.

צילום חגי נתיב

נועה טל, מנהלת האיכות של "חקלאי גרנות", מסבירה כי Rainforest Alliance יוצרת עולם בר קיימא יותר, וזאת על ידי שימוש בכוחות חברתיים וכוחות שוק להגנה על הטבע ולשיפור חייהם של חקלאים וקהילות. "העמידה בכל דרישות התקן מאפשרת לנו לשווק ולייצא אבוקדו כמוסמך Rainforest Alliance, ויש לכך חשיבות עצומה", היא אומרת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר