תעשיית שמן הזית הישראלי חוגגת את תחילת שיווקם של שמני הזית החדשים

בארץ נמכרים בשנה כ-7 מיליון בקבוקי שמן זית. היקף הענף 350 מיליון ₪ בשנה. הגידול המשמעותי ביבול יאפשר ליצרנים הישראליים להגיש לענף הקולינריה ולצרכן הביתי, מגוון עשיר של שמני זית איכותיים

בתי הבד בישראל הפיקו השנה 7,500 טון שמן זית, פי שלושנ מאשר בשנה שעברה, בה הסתכם היבול בכ-2,500 טון שמן.
כך מדווח  גדי הורוביץ, מ"מ מנכ"ל מועצת הזיתים בישראל, עם תחילת שיווקם של שמני הזית החדשים.
לדבריו, הגידול המשמעותי ביבול יאפשר ליצרנים הישראליים להגיש לענף הקולינריה ולצרכן הביתי מגוון עשיר של שמני זית איכותיים, ובכך להרחיב את פלח השוק של שמנים ישראליים מול המיובאים, שבמקרים רבים אינם עומדים בתקני האיכות הקפדניים של מועצת הזיתים בישראל.

בארץ נמכרים כ- 7 מיליון בקבוקי שמן זית בשנה, מהם כ- 30% בקבוקים של ליטר, 50% בקבוקים של 750 מ"ל, ו-20% בקבוקים של חצי ליטר.
ההיקף הכספי של הענף מסתכם בכ- 350 מיליון שקל בשנה.

שמן זית כתית מעולה, הנושא את תווית האיכות של מועצת הזיתים, עולה בין
50-45 ₪ לליטר. לדברי הורביץ, שמן שיימכר לצרכן במחירים נמוכים יותר משמעותית, הוא על פי רוב שמן מזויף או שמן שפג תוקף השיווק שלו.

על פי תחזיתו של סמנכ"ל מועצת הזיתים, גדי הורוביץ, יצטרפו השנה יצרנים נוספים, לחוג 160 יצרני שמן הזית בישראל, שתוצרתם נושאת את תווית האיכות של המועצה. לדבריו, מתוך 210,000 דונם שטחי גידול הזית בישראל, 90% משמשים לייצור שמן זית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר