אוכל עד הבית: להזמין עם רובוט

הרעיון פשוט וגאוני: מבלי להתקין אפליקציה בנייד; מבלי להמתין בתור עד שהנציג במסעדה יתפנה; ומבלי להתמודד עם נציג שירות לחוץ במסעדה, שששעות העומס רק מגבירות את הלחץ שלו ואת הקושי לשמוע אותנו

בזו אחר זו הגיעו לתיבת המייל שלי ההודעות על כך שהרשתות אגאדיר ופיצה האט מאפשרות לראשונה להזמין משלוחי אוכל בעזרת המסנג'ר של פייסבוק או תוכנת טלגרם. שירות זה מתאפשר הודות לחברה ישראלית בשם תיקתוק, אשר פיתחה את האפשרות לבצע את ההזמנה בדרך זו. היתרון העיקרי שלה טמון בכך שאין כל צורך שבעל העסק ישלם לעובד שיבצע את ההזמנות: זהו בוט (מלשון רובוט), אשר מנהל את כל מהלך ההזמנה.

הרעיון פשוט וגאוני: מבלי להתקין אפליקציה בנייד; מבלי להמתין בתור עד שהנציג במסעדה יתפנה; ומבלי להתמודד עם נציג שירות לחוץ במסעדה, שששעות העומס רק מגבירות את הלחץ שלו ואת הקושי לשמוע מה אנחנו מנסים להגיד לו בטלפון.

עוד משהו שכדאי לדעת: מערכת הצ'אט בוט אינה דורשת רישום, אין צורך לתת מייל או פרטים מזהים. מנגד, היא שומרת על היסטוריית הזמנות לפי משתמש, כך שהחל מההזמנה השניה, משך ההזמנה מתקצר משמעותית.

כדי להבין איך זה עובד, נכנסתי לעמוד הפייסבוק של אגאדיר (אפשר גם בטלגרם), שם פתחתי בצ'ט עם הדף. ברגע שפעלתי בהתאם להודעה שהיתה מולי – לכתוב אגאדיר או היי – החל התהליך. בחרתי באפשרות של משלוח, ואז נכנסתי לתפריטים כדי לבחור בדיוק מה אני רוצה ובסיום התהליך לשלם, כמובן (אפשר לשלם באשראי דרך הצ'אט, במזומן לשליח או לתת פרטי אשראי בשיחת טלפון).

כל זה היה קל, מהיר ונוח בצורה מפתיעה מאוד. תוך 2-3 דקות סיימתי את כל התהליך. החל מהפעם השנייה התהליך יהיה, כאמור, מהיר יותר. וכל הזמן לא יכולתי שלא להרהר בקלישאתיות מתבקשת, "איך לא חשבו על זה קודם?".

עוד כמה מילים לומר על החוויה, והפעם ספציפית על אגאדיר – זמן ההמתנה לאכול היה סביר, וייאמר לזכותם שהם משקיעים באריזות שלהם. סלט הקיסר, לדוגמא, מגיע במיכל פלסטיק ובו יש קומה נפרדת לעוף החם, כך שהוא לא משפיע משמעותית על החסה. ההמבורגר נארז בנפרד מהלחמניה ומהירקות, כך שהכל שומר על הפריכות שלי.

הצ'יפס אמנם לא נחתך ידנית טרם הטיגון שלו, אבל הוא שרד את הנסיעה ועדיין הגיע חם וטעים; ותערובת הבשר שלהם ממשיכה גם אחרי כל השנים לספק אחד ההמבורגרים הטובים בעיר.

לסיכום, אנחנו מקווים לשני דברים בעקבות חוויה זו: שעוד מסעדות ורשתות מזון מהיר יאמצו את השירות החדש, שיחסוך לכולנו זמן; ושאגאדיר ימשיכו לספק את החוויה שהם מספקים כיום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר