אוניקס – אבן חן קולינרית בחיפה

הסיפור של המסעדה החל בקשר שנוצר, ולא במקרה, בין שני אנשים ממקומות אחרים, בתים שונים, וחלום אחד משותף – להרים חוויה גבוהה ולהעניק במה לביטוי ״פיין״. צילום מחמוד אבו סגייר
מי שמכיר אבני חן מבין את יופייה של אבן האוניקס וכך בדיוק גם הכניסה למסעדה בשם זה – פאר, הדר ומלכותיות. לוחות שיש פורצלן ממוסגרים בתקרות, ציורים ענקיים בשלל צבעים, כוסות יין מוטות זווית, בר ענקי, פלייליסט מבריק וג׳וני אחד

הקולינריה בעולם ממשיכה לפרוץ, תוכניות שוטפות, שפים מתחלפים, משחקים בטלוויזיה, היקום דורש תרבות חדשה. יום רביעי, רוחות חמות באזור – יום חם של ממש. חברה ותיקה סיפרה לי שיש מקום שאני חייב לבקר בו; היא מכירה אותי ויודעת שייחודיות ואוכל מפותח הם הדופק שגורם לי לנוע.

צילום מחמוד אבו סגייר

ניווט לחיפה, העיר הגדולה והקרובה לליבי, והפעם אוניקס. מי שמכיר אבני חן מבין את יופייה של אבן זו, וכך בדיוק גם הכניסה למסעדה – פאר, הדר ומלכותיות. לוחות שיש פורצלן ממוסגרים בתקרות, ציורים ענקיים בשלל צבעים, כוסות יין מוטות זווית, בר ענקי, פלייליסט מבריק וג׳וני אחד.

הסיפור של המסעדה החל בקשר שנוצר, ולא במקרה, בין שני אנשים ממקומות אחרים, בתים שונים, וחלום אחד משותף – להרים חוויה גבוהה ולהעניק במה לביטוי ״פיין״. מחמוד היזם שהקים את החלום, חבר לג׳וני גוריק, שמיותר לכתוב אך בכול זאת – אחד השפים המוכשרים שיצא לי להכיר וללחוץ ידם. 8 שפות, 13 כלי נגינה, וכשרון גדול שעשוי משקט, ענווה ושלווה.

צילום כפיר גליקו

יושבים על הבר ומדברים קולינריה. קוקטייל ראשון מחליק על השיש הארוך: קוקטייל אוניקס – וויסקי מעושן ואמרטו. מרירות עדינה, רמזי קינמון ועישון קל. מעולה לפתיחת הסבב (50 ₪).

צילום כפיר גליקו

פאני פורי – חטיף למנות פתיח, המגיע ממטבח הרחוב ההודי. ממולא גרגירי חומוס, צ׳ילי ועשבי תיבול, על צ׳ייסר חליטה של עשבים ירוקים- הוראת ההפעלה היו לרוקן את הצ׳ייסר לתוכו ולאכול בביס. מגוון ״פיצוצים״ בחך. מנה שזורקת לכול כך הרבה מקומות, ולא מאפשרת לאף טעם להיות על הבמה יותר מדי (62 ₪)

צילום אנטולי מיכאלו

בונבון סלמון – סוכריות סלמון בחיתוך גס, בדיוק כמו שאני אוהב, כבוש בסלק ארומטי בקרם חציל מעושן – עבודת טקסטורה נפלאה, משחקי מרקמים נכונים וחוויה מנצחת (75 ₪).

צילום אנטולי מיכאלו

ויטאלו טונאטו – מנה ידועה מהמטבח האיטלקי הקלאסי, שכבשה את העולם. רצועות בקר במרקם נימוח, מהודרות בקרם דגים וטונה. זו אינטרפטציה וכבוד למטבח המקומי האיטלקי, שמלמד איך ניתן לשלב בין בשר לדגים. עובי הפרוסות היה מושלם, ובנוסף גם טמפרטורת הבשר (68 ₪).

בין לבין, מחמוד אבו סגייר מספר לנו על ג׳וני וג׳וני על מחמוד. מחמוד הוא יזם שבכלל הגיע מענף הבנייה. דרך גברת קורונה חייו השתנו, והביאו אותו לפתוח את 'אויסטר' האגדית, ועכשיו את אוניקס. ג׳וני הגיע לאוניקס דרך כל אבני הדרך ותחנות הרכבת הקולינריות ברחבי העולם.

צילום כפיר גליקו

חציל גן עדן –  היכולת לייצר שש טקסטורות ומרקמים מאותו חומר גלם, מעידה על יצירתיות גבוהה מאוד ללא עוררין, ויד מדויקת שמובילה אותה. כך היה במנה ססגונית זו (60 ₪). אנו ממשיכים להפליג בין ארצות, ולחוות את המסעות של ג׳וני דרך הצלחת ואף הצילחות.

צילום כפיר גליקו

עונג הציידים – בייקון טלה ואנטריקוט כבושים במלח עם שום שחור וכמהין. הפרוסות דקות עד כדי שניתן לראות את האור דרכן. טעם מליחות עדין, ויכולת שליטה פנומנלית בטעמים העזים של הכמהין – מנה מאוזנת וקלילה (68 ₪).

צילום כפיר גליקו

סלט בלוגה – סלט עדשים שחורות וקטנות, המזכירות את ביצי דג הבלוגה המפורסם שהיו בתחתית, ועליהן מאפה קונוס המכיל בתוכו גבינת פטה מאוזנת – מנה המדגישה מעברונים של חם-קר- חמוץ-מתוק – שילוב נכון ואוורירי של חומר גלם פשוט בממלכתיות גדולה. כל אחד מחומרי הגלם הפך כאן לאוניקס בפני עצמו כאשר נפגש עם האחר (56 ₪).

כאשר אתה עובר בין מחוזות, חלומות ועולמות, הגיע זמן לנשום. יוצאים החוצה לנשום אוויר, והפלייליסט ברקע רק דוחס אוויר – אוויר טוב לנשמה. חזרנו. שוטפים את החך עם צ׳ייסר סודה רעננה, ומקבלים על השיש הארוך מנה עיקרית:

צילום כפיר גליקו

טוצלע – צמד צלעות טלה מקוצבות לפאר, ברוטב ציר בקר צרפתי מסורתי, גזר צבעוני ואספרגוס – מרקם רך ונעים של צלעות טלה באיכות נתח גבוהה מאוד, ומידת עשייה מעוררת :השראה (98 ₪). שאפו ג׳וני. הפסקה קלה ועוברים לקינוחים

צילום כפיר גליקו

הלן היפה – אגס מקורמל ומבושל במגוון סוכרים, ממולא טופי – אומרים שהאגס סופג הכול, ואני אומר שגם את הסודות. ביצוע עדין ומרהיב של אגס הפוגש קרם טופי אוורירי – מיותר לציין שהכול מיוצר כמובן בממלכה הזו של אוניקס, והכול בחסות בית היוצר (42 ₪).

צילום כפיר גליקו

ולסיום הלימוצ׳לו המפורסם – שילוב 3 טקסטורות ייחודיות של לימון, מרנג לימון ובזיליקום, קרם לימון מחוספס, ואבקת לימון. טעמים עדינים ועזים גם יחד של ליים, ואיזון מעולה לעשב התבלין בזיליקום (42 ₪).

צילום מחמוד אבו סגייר

מחמוד היקר, אומרים שאין בחירות לא נכונות. כל בחירה נכונה לזמן שבחרת, ולך אאחל שתמשיך לבחור נכון בזמן שיהיה לך עד להצלחה. ולך ג׳וני היקר,  תודה על המסע בזמן ואף ההפלגה למחוזות מהם בנוי עולמנו – ניכר, כפי שאמרתי לך שנייה לפני שעזבנו: אני אדם של אינטואיציות, איזונים, ואף רגשות. תודה על החיבור שהענקת לי במובן האישי לקולינריה שמזמן לא חוויתי. מורגש כי המסע שלך רוקד לו על הצלחות. תמשיך את הקצב ואת הבשורה, האמונה בתרבות ושיח חדש שמגיע לחיפה. תודה שהפגשת בין כל ממדי הזמן עבורנו: עבר הווה ועתיד, לך ולדורות אותם אתה מגדל.

אוניקס – העצמאות 104 חיפה, *8117, א-ש 18:00-00:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר