בוואריה חוזרת לשרונה – נחנך פאולנר ביר גארדן

הביר גרדן הישראלי הינו גינת בירה הרוצה לשחזר תרבות בילוי בווארית שנולדה במאה ה-19 והפכה למוסד חברתי בעולם. הקונספט הוא שתיית בירה כחוויה חברתית, ולצדה מאכלים אירופאיים עממיים כגון נקניקיות.

ההיסטוריה חוזרת על עצמה, אנחנו יודעים, אבל לפעמים היא עושה את זה בצורות מפתיעות, מהסוג שלא היינו מדמיינים גם אם היינו מנסים. הדוגמא הטריה ביותר להפתעות הללו, נפתחה ממש באחרונה במתחם שרונה בתל אביב. שיתוף פעולה בין חברת טמפו בעלת הזכוייות למותג הבירה PAULNER וקבוצת יזמים, הביא לפתיחת הפאולנר ביר גארדן, מקום המוקדש לבירות ואוכל.

מתחם שרונה הוא המושבה הטמפלרית לשעבר. בשטח המושבה הוקם בית כריסטיאן קיבלר, בו היה למעשה הביר גארדן  – "גן בירה" הראשון בארץ ישראל, כולל כמובן גינה בה ישבו אנשים באותם הימים ושתו בירות. הטמפלרים, גרמנים במוצאם, לא רק שמרו על נאמנות לארצם, אלא הפכו לאוהדים פעילים של הנאציזם. בתגובה גירשו אותם הבריטים מארץ ישראל.

כיום נפתח באותו מקום בדיוק עסק ישראלי אמנם, אך כזה המציע לאורחיו מקום בהשראת מוסדות ביר גארדן הגרמניים, עם בירות תוצרת גרמניה ואוכל באותו הסגנון. אך במציאות בה יותר יותר ישראלים עוזבים לברלין, זה כנראה לא צריך להפתיע אותנו.

אז מה יש כאן? גינה חביבה ומרתף אפלולי למחצה ומזמין, אותם תכננה ועיצבה האדריכלית אלונה אליאסי. בצד בר ומספר שולחנות יש במקום מתקן מזיגה עשוי נחושת ובעבודת יד, המשמש את פאולנר בכל הביר גארדנים בעולם. לכל אחת מהבירות המוגשות במקום יש כוס מותאמת המוגשת בטמפרטורה ייחודית.

 

מבחר הבירות כולל: Salvator – בירת לאגר חזקה בעלת טעם לתת עשיר ומעט מתקתק, גוף מלא, וצבע אדמדם בוהק (7.9%); Hefe – Weissbier – בירת חיטה לא מסוננת, בעלת טעם פירותי עדין, גוף מלא, וצבע זהוב חלק; Hefe – Weissbier Dunkel – בירת חיטה כהה, בעלת טעם פירותי ונגיעות של לתת קלוי, גוף מלא, וצבע ערמונים עמוק (5.3% ); Pils – בירת פילזנר קלאסית, בעלת טעם כשותי עשיר, גוף קליל, וצבע בהיר וצלול (4.9%); Marzen – בירת לאגר בעלת טעם מתקתק המזכיר טופי עם נגיעה של כשותיות, וצבע ענבר (5.8%); ו-Munchner Hell – בירת לאגר בעלת טעם מעודן ומעט כשותי, גוף מלא, וצבע זהוב בהיר וצלול (4.9%).

תפריט האוכל מותאם כהלכה לבירה, וכולל מנות דוגמת נקניקיית קאריווסט, המוגשת בליווי רוטב קארי ובצלים מהגריל (32 שקלים); קורנדביף שעושים במקום המוגש עם מלפפונים כבושים וסוגי חרדל (48 שקלים); סלט אייסברג עם שקדים קלויים, תאנים בבירת דובדבן, גבינה כחולה ווינגרט עשבי תיבול (42 שקלים); שרימפס אנד ציפס עם איולי מעושן (68 שקלים); ואפילו קרם בוואריה תל אביבי עם בישקוטי, גאנש שוקולד מריר ושקדים קלויים (35 שקלים).

החוויה הכוללת שמציע המקום אכן מזכירה מאוד מוסדות דומים בחו"ל, בין השאר הודות למתחם עצמו שמנתק לזמן מה מהסביבה התל אביבית הרגילה. שווה ביקור.

 

פאולנר ביר גארדן
רח' אלברט מנדלר 3, מתחם שרונה תל אביב

טל. 053-7933469
א'-שבת 17:00-24:00 או עד אחרון הלקוחות

 

 

צילום אנטולי מיכאלו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר