בירה ישראלית חדשה: אלכסנדר Imperial Stout

הצוות של מבשלת אלכסנדר
המבשלת החליטה לעטר את הבקבוקים ביצירה של אמן ישראלי, והציור על התווית הוא פרי יצירתו של האמן הרב תחומי גיא פיטשון
עיצוב התוית: גיא פיטשון
עיצוב התוית: גיא פיטשון

מבשלת הבירה אלכסנדר מוציאה לשוק בירה חדשה המתאימה לחורף, שלפי אנשי המבשלת מאפשרת למתוח קצת את הגבולות ולשחרר כמה מהיצירות של הברומאסטר שלה, "שימחישו את העושר האדיר של אמנות יצירת הבירה ומתאימות לחובבי בירה מתקדמים". המבשלת החליטה לעטר את הבקבוקים ביצירה של אמן ישראלי, והציור על התווית הוא פרי יצירתו  של האמן הרב תחומי גיא פיטשון.

סגנון הבירה הוא אימפריאל סטאוט, שנולד באנגליה במאה ה-18 והאגדה מספרת שהפך לבירה המועדפת על הצארינה קתרינה הגדולה מרוסיה, ונקרא בהמשך Russian Imperial Stout. מאפייני הסגנון הם אחוז אלכוהול גבוה, ושימוש בלתת קלויה הנותנת לבירה צבע שחור ומרירות עמוקה. האימפריאל סטאוט של אלכסנדר עשויה ברוח הסגנון, ומוגדרת כבירה גדולה בטעמים, בעושר, במורכבות ובאלכוהול, עם רבדים של טעם שמתגלים בכל לגימה.

דבר המבשלת: סגנון: Imperial Stout.  אלכוהול: % 10.4.  שמרים: תסיסה עילית, אייל. מראה: שחורה עם ברק אדמדם, ראש קצף סמיך בצבע חום. אף:  ארומה עשירה ומורכבת, לתתים קלוים, קפה, קרמל שרוף, אלכוהול, ליקריץ.  טעם: עמוק עשיר ומורכב, אספרסו אלכוהולי, פירות מיובשים, פולי קקאו, קרמל כהה, ליקריץ, מולסה ועוד טעמים. גוף מלא וחלק, סיומת ארוכה בטעם קפה אלכוהולי עם מרירות חלקה ומהנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר