תפריט קוקטיילים חורפיים בדאבל סטנדרט

בר דאבל סטנדרט התל-אביבי מציע קונספט של קוקטיילים לא שגרתיים בעלי אופי קולינרי, עם מורכבות חך ועניין

בר דאבל סטנדרט התל-אביבי, נפתח לפני פחות משנה בקונספט של קוקטיילים לא שגרתיים, לקהל המבקש ליהנות בעיקר מקוקטילים קולינריים, בעלי מורכבות חך ועניין; שונים מהקוקטיילים הקלאסיים המוכרים. אחד מבעלי הבר, המיקסולוג יותם שילה, בעל רקע עשיר בתחום הברים והקוקטיילים בארץ ובעולם, מסביר כי "מזה זמן מה אנו עדים לגידול בקהל חובבי קוקטיילים בארץ, המחפשים משקאות מורכבים ועשירים, ולא רק מתוקים, צבעוניים ומתחנפים. משקאות כאלה מזמינים עיצוב מקום ומיקום בהתאם, ובניית תפריט ייחודי מתאים לדרישה".

צוות הבר כולל בעיקר ברמנים ישראלים וותיקים ומנוסים, חלקם זכו בתחרויות בינלאומיות או התנסו בעבודה בחו"ל, כדי שירקחו את המשקאות המתוחכמים האלה ברמה מקצוענית עילית, וגם יידעו לספר לאנשים את ייחודו וסגנונו של כל משקה. עם תחילת החורף, השיק הבר קוקטילים ומשקאות חדשים, במגוון טעמים חורפיים המחממים את החך בימים הקרים של חודשי החורף. התפריט החדש מזכיר באופיו תפריט קולינרי.  המשקאות בו מבוססים על טעמי ירקות שורש, גזר ותבליני חורף בטעמי אדמה עמוקים, מגוון יינות מתובלים, טוויסטים לקוקטיילים קלאסיים, ועוד. על התפריט אחראים יותם שילה וצוות הדאבל סטנדרט.

הגעתי להתרשם ממגוון הקוקטיילים החדשים, שלצדם מוצע, למי שמבקש, תפריט אוכל מצומצם ותואם לסגנון המשקאות, כמו חלת ארטישוק (42 ₪), כרובית טאג' מהאל (34 ₪), סלט עגבניות ווה פו (42 ₪). "אצלנו", מספר יותם, "האוכל הוא הנלווה לקוקטייל, ולא ההיפך".

הבר המלא, עם תחושת החום והמוזיקה המתאימה ברקע, מייצרים אוירה קסומה של בר עדכני בניו-יורק, בניתוק מוחלט מהעולם. מתאים מאוד לשבירת יום שגרה. תוך עיון בתפריט וניסיון להבין את המשקאות וסגנונם, התייעצתי עם יותם לקבלת החלטה. הוא אומר כי רוב הקוקטיילים הורכבו בדרך של ניסוי וטעייה, ולבסוף גובש התפריט שעיקרו בעל נגיעות אסיאתיות עם תבלינים מחממים.המשקאות נחלקים לשתי קטגוריות מחיר ועוצמה: קוקטיילים רגילים – 46 ₪, וקוקטיילים עם מנת אלכוהול כפולה, דאבל – 66 ₪.

Korean Toddy – קוקטייל תה אלכוהולי על בסיס רום, יין שזיפים, ג׳ינסנג, תה ודבש. ההגשה בקנקן תה קטן מעוררת תחושה שאכן המשקה הוא תה. המחיר 46 ₪. הטעימה מסגירה מיד את האלכוהול בתה. נשמע מוזר? ובכן ממש לא. מדובר בשילוב טעמים נפלא. ההשראה, כך סיפר לי הברמן דן קרייזלר, הוגה המשקה, מגיעה מיין הכריסטמס האמריקאי – Wine Muld. האמריקאים מכינים אותו עם יין אדום ועשבי תיבול חריפים, כמו צפורן. הטוויסט של דאבל סטנזרט מתאים יותר לסגנון אסיאתי, ויין השזיפים עם הג'ינסנג מתגלים כמוצלחים לשילוב בתה אף הם.

 Single Mom – קוקטייל שהגיע לאחר פתיחת חך מחממת כזו, מבוסס על טקילה בתוספת סירופ פסיפלורה, סירופ שקדים ותמצית קירסאו. המחיר 46 ₪. משקה מתאים לחובבי טקילה בסגנון טרופי חמוץ מתוק, לא חנפני. בסט סלר שאי אפשר לפספס, ותמיד מתאים לפתיחת ערב וליצירת מצב רוח טוב, בעיקר בחברה.

בשלב הזה הגיע המשקה השלישי, בעליית מדרגה של עוצמות הטעם ותחושת האלכוהול: Boulvardier – קוקטייל קלאסי על בסיס בורבון, ורמוט, קמפרי, קליפות תפוז סיני, ופולי קקאו שבורים. מיושן 30 ימים בחבית בורבון קטנה, בתוספת תיבול ביטר. המחיר 46 ₪. שפע טעמי ביטר קלאסי עם סיומת ארוכה וחדה, התאימו היטב לשיאו של ערב קר בחוץ וחם על הבר. משתדך נהדר עם מנות הבר, כמו טרטר טונה או פוקצ'ה, אך גם מתאים לשתייה נטו.

Istanbul – קוקטייל הסיום שבחרתי, הוא סיפור משמח רק ממרכיביו והליך עשייתו מוודקה, ליצ'י, מי ורדים, אלוורה וטוניק. המחיר 46 ₪. זהו משקה חזק, אקזוטי ומורכב בטעמי החך שלו. את מי הוורדים וליקר הליצ'י, מכין צוות הבר במקום, וחלק מהחוויה בשתייה, היא הצפייה בברמן בהליך ההכנה, ושיחה איתו על אופי המשקה. כפי שציין הברמן עידן דניאל, כך גם הרגשתי בשתיה. משקה נהדר למגוון טעמי חך, בעל אופי חזק ומגוון, בתיבול אוריינטלי ועם סיומת מתיקות עדינה. סיום נהדר לערב חורף תל-אביבי.

 

בר דאבל סטנדרד, דיזינגוף 247 (פינת נורדאו),  03-5550966

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר