בלדי بلدي – ארבע עונות בנצרת: דוחול ספדי ומיכל וקסמן

ד עם נשות המשפחה הם בילו ארבע עונות במטבח הביתי של משפחת ספדי בנצרת, מילאו צלחות וסירים במטעמים מהמטבח הערבי המסורתי (כאלה שלעתים נדירות, אם בכלל, פוגשים במסעדות), ותיעדו את תהליך ההכנה שלהם בפרטי פרטים, כדי שכל אחד יוכל לשחזר אותם במטבח הפרטי שלו

בלדי بلدي
ארבע עונות בנצרת
מאת דוחול ספדי (מסעדת דיאנא) ומיכל וקסמן ("טעמים ראשונים")
יותר מ־ 100 מתכונים מהמטבח הערבי המסורתי
צילומים: דניה ויינר
עיצוב גרפי: דקל בוברוב
הוצאת ידיעות ספרים
המחיר 138 ₪

דוחול ספדי הוא הבעלים והשף של מסעדת "דיאנא" הנצרתית, דור שישי בעיר הגלילית, דור שני במטבח המקצועי, ובן לשושלת בשלנים ובשלניות הידועה בכישוריה הקולינריים ובאוכל המשובח שעולה על שולחנה.
מיכל וקסמן היא בשלנית וכותבת אוכל, מחברת רבי המכר "טעמים ראשונים", "ארוחת ילדים" ו"בואו לאכול", בעלת הבלוג הפופולרי "בואו לאכול", וטור שבועי בערוץ האוכל של Ynet.

יחד עם נשות המשפחה הם בילו ארבע עונות במטבח הביתי של משפחת ספדי בנצרת, מילאו צלחות וסירים במטעמים מהמטבח הערבי המסורתי (כאלה שלעתים נדירות, אם בכלל, פוגשים במסעדות), ותיעדו את תהליך ההכנה שלהם בפרטי פרטים, כדי שכל אחד יוכל לשחזר אותם במטבח הפרטי שלו.

התוצאה היא ספר זה ובו יותר מ- 300 עמודים – אוצר של מתכונים מבית טוב שסובב סביב השוק, המסורת, החגים, עונות השנה, זכרונות הילדות והגעגועים של משפחת ספדי.
החל מקלאסיקות כמו עלי גפן, קישואים וכרוב ממולאים, כיסוני שישברק, מלוחיה, תבשילי טלה וירקות אביב, כנאפה ביתית, מלבי ועוגיות מעמול חגיגיות, עד למנות פחות מוכרות וייחודיות לאזור ולמשפחה, כמו סלט מעלי זעתר טריים, צוואר טלה ממולא צלוי בתנור, ראס אלעספור, מרק פריקה, קציצות טלה על גבעולי עכוב, קובה ניה ממולאת בבשר ובצל קונפי, לבנה עם גבעולי חרדל בר, מסבחה עדשים שחורות ועוד ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר