בראנץ' נהדר במלון יד השמונה – פינלנד זה כאן

אזור שפלת יהודה מוכר לנו מאוד. יערות קק"ל, ישובים ציוריים מעיינות נסתרים. לכן מציאת פיסת ארץ פחות מוכרת הייתה עבורנו מרגשת במיוחד. מלון כפרי יד השמונה הינו הרבה יותר מבית מלון – מקום של ערכים, נתינה ויופי, עם הרבה אוכל טוב

אנחנו מטיילים בארצנו היפה לא מעט. אוהבים לגלות את אותם מקומות מרגשים ומיוחדים בהם ההיסטוריה – העבר וההווה, משתלבים יחדיו לחוויה מעצימה ומעשירה. אזור שפלת  יהודה מוכר לנו היטב- יערות קק"ל, ישובים ציוריים, מעיינות נסתרים. לכן, מציאת פיסת ארץ פחות מוכרת הינה עבורנו מרגשת במיוחד. מלון כפרי יד השמונה הינו הרבה יותר מבית מלון – מקום של ערכים, נתינה ויופי.

נוף הרי ירושלים רגע לפני הגשם צילום איריס לוי

לאחרונה הגענו למלון הכפרי הנמצא במושב השיתופי יד השמונה. הישוב הוקם בשנת 1971 בפרוזדור ירושלים בלב הרי יהודה בגובה 700 מטרים מעל פני הים. הדרך לבית המלון עוברת בכביש מתפתל בתוך יער אורנים ותיק. זכינו להגיע ביום חורפי במיוחד בו ההר טבל בענן גדול, ואווירת חוץ לארץ הייתה מלאה. מגיעים למתחם החניה, ולפנינו נפרס מראה קסום של כפר הבנוי מבולי עץ מסיבי שממוקמים בין עצי זית ואורן, ומסביב זרוע בפרחי חורף. חוץ לארץ כבר אמרנו?

מבני עץ אורן פיני מסיבי – צילום איריס לוי

סיפורו המיוחד של הישוב יד השמונה התחיל בשנות השבעים, בהגעת קבוצה של פינים נוצרים אוהבי ישראל לארץ. כמאמינים בהתגשמות הנבואות במקרא, ביקשו חברי הקבוצה לתרום את חלקם למפעל הבנייה הציוני בארץ ישראל. על בסיס אמונתם בתנ"ך ובברית החדשה ואהבתם לעם היהודי, ביקשו הפינים להקים בארץ ישוב מעין קיבוץ, שינציח את זכרם של שמונה פליטים יהודים שנמלטו לפינלנד מאימת הנאצים. פליטים אלה הוסגרו לידי הנאצים, בניגוד למגמת העם הפיני שהגן על אזרחיו היהודים בחירוף נפש. מעשה יוצא דופן זה של הסגרת השמונה העיק על מצפון העם הפיני. המייסדים, שביקשו להנציח את זכר שמונה היהודים שהוסגרו, הביעו בהקמת הישוב חרטה פומבית לא רק בשמם, אלא בשם העם הפיני כולו. מאוחר יותר, בסוף שנות השבעים, הצטרפו למושב ישראלים יהודים המאמינים בישו כמשיח, וכן בתנ"ך ובברית החדשה.

פרחי חורף בכל פינה – צילום איריס לוי

,המבקרים יכולים להרגיש בכול פינה בבית המלון את האווירה המקבלת המיוחדת שהמארחים משרים – ממש כאילו היינו בפינלנד. כל המבנים בבית המלון בנויים מעץ אורן פיני מלא שאותם הביאו מפורקים על אניות  מפינלנד, ואז הורכבו בארץ שוב. חדרי האירוח ממוקמים על טרסות הצופות לנוף ההררי המרגש. חדרים רחבים נוחים וחמימים, ברמת גימור גבוהה. חדרי האירוח עברו בתקופת הקורונה שיפוץ מעמיק – מזרנים חדשים, וגם כל המקלחות עברו שיפוץ מסיבי שמבטיח חוויה נעימה במיוחד.

חדר מרווח ומזמין עם ריח העץ באוויר צילום איריס לוי
שבילים רבים בגן התנכ"י של יד השמונה – צילום איריס לוי

כשיוצאים לחופשה קצרה, תמיד מחפשים מה לעשות קרוב, ואיך ליהנות בלי יותר מדי מאמץ. הרי אנחנו בחופש. מלון יד השמונה יכול לספק מספר אפשרויות טובות. אמרתם פינלנד אמרתם סאונה – במלון יש סאונה פינית אוטנטית המשמשת את באי המלון. טיול רגלי קצר – חלק ממתחם המלון הוא גן תנ"כי יפהפה הנפרש על שטח של 8 דונמים, ובנוי ממספר טראסות – מדרגות סלע שונות, ובו מוצגים שחזורים של מבנים שונים מתקופת המקרא ועד לתקופה הביזנטית.

צילום איריס לוי

המבקר במקום פוגש בית בד, גת, גורן, מגדל שמירה, בית כנסת גלילי, מערת קבורה, מקווה, קשת אבן ובור מים. כל המוצגים במקום נתרמו על ידי רשות העתיקות, והוצבו במקום על ידי יהושוע הדרי, שעיסוקו שחזור אתרים ארכיאולוגים. בסיור בגן קסום יש תחושה עמוקה של מקוריות. הטיול, בין עצי זית, גפנים וטרסות חקלאיות הצופים אל הנוף המרהיב באוויר הצלול – שווה. קבוצות יכולות להזמין סיור מודרך במקום 02-5942000

שחזור של גת מקראית בגן התנ"ך צילום איריס לוי
התקינו במקום "מעיין" שמשתלב נהדר. צילום איריס לוי
שחזור של בית בד מקראי – צילום איריס לוי

חלק חשוב בכל חופשה הוא הצד הקולינרי – מה טעמנו ואיפה אכלנו. גם בעניין הזה מציע לנו בית מלון יד השמונה יופי של טעימה. המתארחים לסוף שבוע ייהנו מארוחת בראנץ' מיוחדת, עשירה ומלאת מכול טוב. הבראנץ' מתקיים מדי יום שישי, ופתוח למזמינים מראש גם למי שלא מתארח ללילה במלון.

את מטבח המלון מנהלים שף נדב מלין ואמו ענת לב ארי, הבעלים של קייטרינג לואיזה שמציע מטבח ארץ ישראלי עכשווי. ענת הקימה את קייטרינג לואיזה בשנת 2000 , ומה שהתחיל כעסק ביתי קטן לאפיית עוגות, הלך וגדל והפך עם השנים לקייטרינג לאירוח אירועים מיוחדים.

ענת לב ארי ושף נדב מלין אמא ובן צילום איריס לוי

לפני מספר שנים הצטרף נדב לאמו, מהלך שהיה טבעי לגמרי. נדב החל את דרכו הקולינרית בגיל צעיר עם המון סקרנות למטבח. התשוקה למקצוע הובילה אותו להתמקצע בתחום והוא השלים את לימודי התואר הראשון באוניברסיטה למדעי הגסטרונומיה של תנועת ,slow food שלבחבל פיימונטה באיטליה, שם למד את המשמעות של מסורות קולינריות והחשיבות בבחירת חומרי גלם טריים ואיכותיים. אחרי לימודיו באיטליה המשיך נדב ללמוד ולעבוד במסעדות נחשבות בעלות 2 כוכבי מישלן באירופה .

הבישול במטבח לואיזה מתבסס על חומרי גלם אשר נבחרים בקפידה מיצרנים מקומיים: גבנים, דייגים, מגדלים ויצרנים קטנים, יקבי בוטיק ובתי בד משפחתיים היוצרים באהבה ובמיומנות מנות מודרניות, מדויקות ועזות טעם.

נדב מלין יודע להוציא מהטאבון אוכל נהדר צילום איריס לוי

בחצי השנה האחרונה מגישים נדב וענת את ארוחת הבראנץ' הטעימה והמגוונת שלהם הכוללת מבחר גדול של סלטים, מאפים, ריבות וגבינות, חביתות ותבשילים. הכול טעים ומוגש בטוב טעם. כל אחד ימצא בדיוק את מה שהוא אוהב בארוחה זו. כולל טבעונים וצמחונים אוהבי האוכל הבריא ואחרים. נהנינו מאוד מכול מה שטעמנו והיה ממש קשה לבחור. גם לבטן של גרגרנים כמונו יש גבול. אבל חשוב לי ממש שלא תפסחו על מאפה תרד בר עם גבינה בולגרית, וממש אסור לדלג על גלילות החצילים שהפתיעו בטעמן המיוחד. גלילות החציל במילוי צמחי תבלין ואגוזים, כשמעל נאפתה "גבינת קשיו". מבחר מרשים של מטבלים, והכול תוצרת עצמית כמובן.

מבחר גבינות – גם טבעוניות בהגשה אסתטית במיוחד צילום איריס לוי
ירקות טריים. זיתים בייצור מקומי צילום איריס לוי
מגוון מאפיים חמימים צילום איריס לוי
לאבנה בהכנה עצמית צילום איריס לוי

חלל חדר האוכל גדול וחמים ומאוד מזמין. חלק מחלל האירוח שמור לאירוח קבוצות, מסיבות יום הולדת ואירועים שמחים אחרים. ביום חמישי 17.3.22 יקיים שף נדב מלין משתה פורים מיוחד  – עד לא ידע ארוחת דאדא. נדב מבטיח שבארוחה זו הוא הולך להשתולל. "אצור מנות הקשורות לאומנות הדאדאיסטית של סלבדור דאלי." מספר נדב  " תפריט משעשע, הפכפך המשלב טעם ואומנות".  נשמע לי ממש מסקרן ומומלץ במיוחד. המשתה כולל לינה במלון, ארוחת דאדא, ארוחת בוקר עשירה, וסיור טעימות ביקב קסטל. להזמנת חבילה – 02-5942000

השהות במלון יד השמונה הייתה טובה מאוד, והשאירה לנו טעם גדול של עוד בפה וגם בלב, לאנשים מיוחדים עם לב רחב. לכל הפרטים על לינה במלון והבראנץ' המומלץ של שישי כנסו לאתר המלון

הכותבת היא איריס לוי – קולינריה עילית במיטבה, 054-4944205 וגם בפייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר