דובנוב 8: ארוחת בוקר באמצע העיר הסואנת

אין כאן ניסיון להמציא את הגלגל, אבל הם יודעים לתת מענה טוב למה שאנו רגילים לצפות לו ממנות מסוג זה. לנו זה מספיק, במיוחד עם האפשרות לבהות בירוק לידנו

פעמיים ביקרנו בשבועות האחרונים במסעדת דובנוב 8, ובכל פעם הופתענו מחדש. זה לא מסוג המקומות הטרנדיים ששומעים עליהם כל הזמן בתקשורת, ולמרות זאת המסעדה הזו, המגדירה את עצמה כביסטרו, בר ובית קפה ביחד, פועלת בהצלחה כבר לא מעט שנים. זה גם אינו מסוג המקומות שכאשר חולפים על פניהם ברחוב, מראה המקום והסועדים עושים חשק להיכנס פנימה. זה בעיקר משום שהמקום פנימי יחסית, חבוי מהעין, אבל מי שמכיר ונכנס, נהנה קודם כל מהמיקום: הצמחייה שממול המסעדה מספקת נוף ירוק נעים לעין בטבור של העיר הסואנת.

הביקורים שלנו יוחדו לארוחת בוקר, בעיקר משום שתפריט ארוחות הבוקר עבר רענון קל באחרונה. הוא אמנם שומר על מסגרת זמן קשיחה ומוצע לסועדים עד 12:30 בלבד – אבל מציע מגוון מספיק רחב ומספק.

העיקר הוא כמובן ארוחת בוקר ישראלית, ליחיד או לזוג, כפי שעושים כמעט כל בתי הקפה בימינו. המבחר כולל חביתה לבחירה עם גבינת שמנת, בולגרית 5%, אבוקדו, טפנד זיתים, סלט טונה, זיתים, טחינה, חמאה וריבה ביתית. בצד זה מוגשים סלט ירקות קצוץ, סלסלת לחמים, שתייה חמה ומיץ טבעי. אם מזמינים את הארוחה הזוגית – וזה החידוש היחיד בתחום, מקבלים גם כוס קאווה או מוזלי קטן.

אין לנו משהו מסעיר או ייחודי לומר על ארוחת הבוקר הזו. אך מספר האנשים הגדול שממלאים את דובנוב 8, הוא עדות לכך שההקפדה על האיכות, כפי שבאה לידי ביטוי בארוחה שלנו, לא הייתה עניין מקרי או חד פעמי. חביתה מטוגנת היטב כפי שביקשנו וללא עודפי שמן; הלחם טרי ומספק; הירקות טריים, וגם אם הסלט בסיסי, הוא טעים. הממרחים אמנם סטנדרטיים (אנחנו מהמרים שטעמנו את הגבינות של מחלבת גד), אך טובים. כל זה תמורת 56/102 שקלים (ליחיד ולזוג, בהתאמה).

בצד אלה הזמנו בביקור אחד כריך חביתה, שהנו חידוש נוסף בתפריט. את הלחם בוחרים מתוך התפריט – לכו על הלחם הכפרי, הוא מוצלח; ומקבלים אותו עם גבינת שמנת בכמות יפה, עגבנייה, מלפפון, בצל וחסה טריים, וכמובן החביתה. בצד קיבלנו אותם הזיתים מארוחת הבוקר. שוב, לא מיוחד, אפילו סטנדרטי, אבל מספק (36 שקלים).

כריך הפטה היה מוצלח יותר, ולא בגלל השילוב בין גבינת פטה טובה לבין פלפלים קלויים וממרח פסטו. הניגודים של הטעמים והמרקמים יוצרים כריך מעניין יותר, והעובדה שהוא נמכר גם כחצי כריך, משמחת (22/36 שקלים).

התפריט כולל עוד אפשרויות, כמו מספר סוגי שקשוקות, מוזלי עם פירות, פרנץ' טוסט ואפילו קפה ומאפה. אין כאן ניסיון להמציא את הגלגל, אבל הם יודעים לתת מענה טוב למה שאנו רגילים לצפות לו ממנות מסוג זה. לנו זה מספיק, במיוחד עם האפשרות לבהות בירוק לידנו.

מסעדת דובנוב 8
רח' דובנוב 8 תל אביב
טל. 03-6968655/6

א'-ו' 8:00-24:00, שבת 9:00-24:00

צילום שירה רז

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר