המקדש: יש סיבה לעלות לרגל

במטבח יש מעשנה העובדת עם שבבי עץ מסוגים שונים בצד ציוד בישול בשיטת הסו-וויד. צילום שחר בן-פורת
אם אינכם רוצים להיכנס לקניון אל דאגה: המסעדה המומלצת יושבת בחלק החיצוני, צמודה לכניסה, ואתם יכולים לחסוך לעצמכם את השיטוט בין חנויות ולהגיע ישירות לדבר עצמו

מסעדה שנקראת "המקדש", ממוקמת בקניון בכפר סבא, ומוקדשת כולה לבשרים. אלה הן שלוש הסיבות לכך שהגענו לכאן מסויגים. כמה טוב יכול להתגלות במסעדת קניון שנדרשת לעבוד עם הרבנות והשפעות הכשרות על טעמו ומרקמו של הבשר, שקיבלה שם עם אסוציאציה משיחית מובהקת? ובכן, מסתבר שהרבה מאוד.

שף לירן בלו משלב בין שיטות הכנה קלאסיות למודרניות. צילום אסף אמברם
שף לירן בלו משלב בין שיטות הכנה קלאסיות למודרניות. צילום אסף אמברם

האיש שעומד בלב המטבח הוא השף לירן בלו, שבעבר היה במסעדות ננה בר, קורדיליה ואמיליה. אחרי תקופה בעולם האירועים הוא חזר לתחום המסעדנות, תוך שהוא מביא סגנון אחר, פחות מקובל (בוודאי מחוץ לתל אביב) ועם זאת מסקרן: הוא משלב בין שיטות הכנה קלאסיות למודרניות, כך שבמטבח יש מעשנה העובדת עם שבבי עץ מסוגים שונים, בצד ציוד בישול בשיטת הסו-וויד. התפריט מבוסס רובו ככולו על בשרים שונים, ומאז שנפתחה המסעדה לפני כחודשיים, הוא התרחב וכולל כיום גם מספר סלטים, לחם לפתיחה וקינוחים.

קרפצ'יו לשון בקר בעישון קר וגלידת חרדל. צילום אסף אמברם
קרפצ'יו לשון בקר בעישון קר וגלידת חרדל. צילום אסף אמברם

הביקור שלנו במקדש היה בשעת הצהריים, כך שקיבלנו את תפריט העסקיות. הדיל ברור – מנה ראשונה במחיר המנה העיקרית. לשמחתנו, המנות הראשונות לא היו בגרסה מצומצמת, כמקובל במסעדות רבות, אלא כמנה ראשונה בגודל רגיל, הכלולה במחיר העיקרית. התחלנו עם קרפצ'יו לשון בקר, מנה מיוחדת המגיעה על צלחת ומעל מכסה זכוכית שקוף, וכל הפנים שלה מלא בעשן שממשיך להעשיר את טעמו של הבשר. פרוסות הלשון מוגשות עם קורנישונים,  נבטים, צלפים, פלפל מדגסקר, צ'ילי ובלסמי מצומצם, וביחד מתקבלת מנה עם עושר טעמים ייחודי, אידיאלית לתחילת ארוחה בעונה החמה.

טרטר שייטל – הכל מתחבר ביחד. צילום שחר בן-פורת
טרטר שייטל – הכל מתחבר ביחד. צילום שחר בן-פורת

מנה נוספת היא טרטר שייטל – במרכז הצלחת מונח הבשר ומעליו חלמון ביצה, כשמסביב מסודרים בקבוצות נפרדות שאר הרכיבים – קורנישונים, צלפים, חרדל, צ'ילי, צנונית, מלח ופלפל, ושני טוסטים קטנים. אנו קצת מסתייגים ממלאכת ההרכבה האישית – באנו לאכול, לא לעבוד, אבל אהבנו את האופן בו הכל מתחבר ביחד ויוצר מנה מעט חריפה ומרעננת בטעמיה. רק כדאי להגדיל את מספר הטוסטים, הם לגמרי לא מספיקים לכל הבשר ותוספיו. 

מבחר נתחים לצריבה אישית על אבן לבה. צילום אסף אמברם

מבחר נתחים לצריבה אישית על אבן לבה. צילום אסף אמברםמתפריט העיקריות, שמחירן הוא זה שקובע את מחיר הארוחה, הזמנו אנטריקוט – 300 גרם של בשר שבושל 12 שעות בעודו עטוף ברוזמרין, והוא מוגש חתוך לפרוסות עם אבן לבה רותחת בצד, להמשך ההכנה האישית (130 שקלים). במקרה זה, האופציה להכין את הבשר בהתאם לטעם האישי היא במקום, במיוחד לאור העובדה שהאבן מאפשרת לאכול לאט, ולא למהר לפני שהבשר יתקרר. הבשר עצמו טוב ורך, העישון מוסיף לו ארומה חביבה, והתוספת של בטטה אפויה במלח ותפוח אדמה מעושן – מוצלחת.

מנה עיקרית נוספת – גולת הכותרת של הארוחה, היא חזה טלה – 300 גרם בשר שעבר עישון בעץ חרוב וברנדי, ונצרב בתנור בחום של 600 מעלות (95 שקלים). בתפריט רשום שהבשר עבר עישון בעצי דובדבן, אבל השף הסביר לנו כי התהליך נעשה עם עץ חרוב. התברר לנו שהמנה נוצרה אחרי שאחד הספקים הביא למסעדה חזה טלה במקום חזה בקר. מכל מקום, התוצאה מענגת במיוחד – הבשר רך מאוד, שומני במידה הנכונה, והעישון אותו עבר מוסיף לו רבדים של טעם, והופך את המנה הזו לסיבה מצוינת להיכנס למכונית ולהגיע עד למתחם אושילנד בפאתי כפר סבא. התוספות, אגב, זהות לאלה שליוו את האנטריקוט.

אם אינכם רוצים להיכנס לקניון, אל דאגה: המסעדה יושבת בחלק החיצוני, צמודה לכניסה, ואתם יכולים לחסוך לעצמכם את השיטוט בין חנויות ולהגיע ישירות לדבר עצמו. אנו ממליצים על המקדש.

המקדש – עתיר ידע 4, מתחם אושילנד, א.ת כפר סבא. 09-7488824. א'-שבת 12:00-22:30

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר