זה הזמן לחלום חלום גלילי במלון גלעדי

כל 158 חדרי המלון והסוויטות חודשו ועוצבו מחדש בשנתיים האחרונות. העיצוב מדגיש את המוטיבים הסביבתיים הייחודיים לגליל כמו שימוש נרחב בעץ, צבעי אדמה, אבן בזלת ואריחים מצוירים היוצרים "אופי" אישי לכול חדר. צילום איריס לוי
המתכון של איריס לוי לחופשה מוצלחת הוא מינונים. שילוב נכון בין תכנון לספונטניות, מנוחה לפעילות, ובין בילוי רטוב לביקור במוזיאון. מלון גלעדי שבקיבוץ כפר גלעדי באצבע הגליל שהוקם בקצה הקיבוץ על מצוק הצופה על עמק החולה, הינו מקום מושלם לחופשה מוצלחת בצפון הארץ
עמק החולה ירוק ושופע צילום איריס לוי

עם בוא הקיץ ואיתו מזג האוויר מתחמם, נאמר לוהט, במקביל עולה הרצון לצאת לחופשה קרירה ומרגיעה. כשאני חושבת על קריר בקיץ אני חושבת על אצבע הגליל. חולמת על מקום עם אוויר הרים צלול, נוף ירוק ומים – הרבה מים זורמים. אם אפשר להזמין גם הר חרמון מושלג ברקע, אבל.. כאן הגזמתי – שלג על החרמון כשמד הטמפרטורה מראה ביום טוב 30 מעלות לפחות? תהיי הגיונית!

יצאנו להכיר מקרוב את מלון גלעדי המחודש. בעבר ביקרנו במלון כשעוד קראו לו מלון כפר גלעדי, אבל היום אחרי השיפוץ וההרחבה המסיבית שעבר, יאמרו המדקדקים עבר ממש מתיחת פנים שלמה, זו אותה גברת יפהפייה אבל האדרת שודרגה בגדול.

מלון גלעדי טובל בירוק צילום איריס לוי

מלון גלעדי  שבקיבוץ כפר גלעדי באצבע הגליל, הוקם בקצה הקיבוץ על מצוק הצופה על העמק החולה מצד אחד ועל הרי נפתלי מצד שני. המלון שוכן בלב מדשאות מטופחות, גינות פרחים, ועצים המייצרים פינות חמד מוצלות.

ברגע שמחנים את הרכב במגרש החנייה, השלווה הכללית יורדת עלינו. נכנסים ללובי המלון המרווח, המרוהט בריהוט עץ מזמין שיוצר אווירה עוטפת נינוחה. חלל הלובי מלא בעבודות אומנות נהדרות, יצירותיהם של אומנים מקומיים – פסלי עץ של יעקוב הורוביץ, שטיחי קיר של בלה קפלן ועוד. בלב הלובי ממוקם בר גדול המגיש תפריט חלבי עשיר, יינות גליליים וקוקטיילים מרעננים.

כל אזור הכניסה סגור בחלונות גדולים המקנים לעומדים בלובי אפשרות לראות את הגן המטופח בחוץ, ממש יוצר תחושה של להיות בחוץ בשעה שניצבים בתוך המבנה הממוזג.

הלובי נעים ומזמין צילום איריס לוי
פסלים פרי ידיהם של אומני המקום צילום איריס לוי

,כל 158 חדרי המלון והסוויטות חודשו ועוצבו מחדש בשנתיים האחרונות. העיצוב מדגיש את המוטיבים הסביבתיים הייחודיים לגליל, כמו שימוש נרחב בעץ, צבעי אדמה, אבן בזלת ואריחים מצוירים היוצרים "אופי" אישי לכול חדר. החדרים מאפשרים למגוון רחב של הרכבים משפחתיים להתארח, החל מסוויטת הפרימיום המהודרת המתאימה לזוג, עד לסוויטת ג'וניור דלוקס וסוויטת הבוטיק, המתאימות לשהייה של זוג עם עד שלושה ילדים.

חדרים מעוצבים בטוב טעם צילום איריס לוי

מסעדת המלון, המשמשת כחדר האוכל המרכזי של המלון, בניצוחו של שף אריק ג'ינו שעובד במלון כבר 16 שנים, מציעה לאורחים ארוחות מזנון עשירות במיוחד, המוכנות מרכיבים טריים בלבד. בארוחת הבוקר החלבית המגוון הינו אינסופי – מבחר גדול של ירקות וסלטים טריים, גבינות מסוגים שונים, מאפי ירקות, מגוון עשיר של דגים, לחמים ועוד. כמובן עמדה מכובדת של חביתות – הרי בלי חביתה טובה לא ניתן להתחיל את הבוקר. מרכז המשיכה הגדול בארוחת הבוקר הוא הטאבון הענק, ממנו מוציאים מדי רגע פיצות נהדרות שנחתכות ונחטפות מיד על ידי הסועדים, ולא מספיקות אפילו להתקרר.

מבחר גדול של גבינות בארוחת הבוקר צילום איריס לוי
ירקות טריים המזמינים להרכיב את הסלט כמו שאתם אוהבים
שף המלון מזה 16 שנה אריק ג'ינו צילום איריס לוי

במסעדת המלון מוגשת גם ארוחה בשרית בשעות הצהרים והערב. מבחר ענק של סלטים, תבשילי קדרה ועוף, דגים, וגם נתחים יפים של בשר הנפרסים לעיני הקהל . המזנונים פרושים ומאוד מזמינים, ומשדרים שפע וטריות. ניתן, בתיאום מראש, להזמין מנות ללא גלוטן, ומנות לצמחונים ולטבעונים.

לצידו של שף ג'ינו עובדת הקונדיטורית צופנת מלך סוויסה ממושב שדה אליעזר, שחייה חולמת ונושמת קונדיטוריה מגיל 21. צופנת אופה ויוצרת מנות אחרונות טעימות, שנראות מיליון דולר.

אני ממליצה לשבת בחדר האוכל בצד המזרחי, מול החלונות הצופים לעמק החולה. הנוף ממש מושלם.

מבחר תבשילי ירקות ותוספות בארוחת הערב צילום איריס לוי
נתחים נפרסים לעיני הסועדים צילום איריס לוי
מנות אחרנות פרי יצירתה של שף קונדיטורית צופנת מלך סוויסה צילום איריס לוי

לעת ערב, לאחר ארוחת ערב טעימה, עלינו למרפסת המיוחדת של המלון הצופה על הנוף המרהיב. יושבים בערסל עם קוקטייל מרגריטה ביד, מתנדנדים ונושמים – פשוט תענוג.

אין כמו קוקטייל מול נוף העמק צילום איריס לוי
מרפסת המלון – המקום המושלם לקבל בו את הערב צילום איריס לוי
קוקטייל מול שקיעה איריס לוי

מיקומו של מלון גלעדי מושלם למטיילים. מבחר גדול של טיולים ואטרקציות פרושות לפנינו – רק צריך לבחור. במרחק 20 דקות נסיעה נמצא אגמון החולה, המהווה בית לציפורים נודדות רבות, ובו בעלי חיים וצמחייה ייחודית. ממש בצמוד לו "אגמון מרקט" – מתחם קניות וקולינריה עם דוכני מזון שווים, מסעדת שף, וגם אטרקציית הכדור הפורח בגובה 120 מטרים מעל הקרקע, עם תצפית עוצרת נשימה על העמק כולו ועל הרי הגליל והגולן. במרחק 18 דקות נסיעה אפשר להגיע אל "קייקי כפר בלום" לחוויית רפטינג במי הירדן. בפארק "צוק מנרה" תמצאו את הרכבל המפורסם, מגלשות הרים, באנג'י, טרמפולינה וטיפוס הרים. כמובן הר החרמון הקסום שפעיל בכל ימות השנה במרחק 50 דקות נסיעה, ועוד ועוד.

אבל האמת היא שאנחנו בחרנו לא לצאת מכפר גלעדי – במלון ובקיבוץ יש כל כך הרבה פעילויות לכל המשפחה. שתי בריכות המתינו לנו. בריכת שחייה חיצונית פתוחה בחודשי הקיץ עם אזורים מוצלים ומיטות שיזוף, ויש גם בריכת שחייה מקורה ומחוממת אשר פתוחה לאורך כל השנה, עם אפשרות לרחצה לילית. בספא יש תפריט טיפולים עשיר ומגוון. במועדון הילדים והנוער "גילעדודס" מציעים פעילויות מגוונות, כולל סדנאות בישול, וטיול עששיות מרתק לעת ערב בשבילי הקיבוץ.

בריכה מקורה הפעילה כל השנה צילום איריס לוי
בריכה חיצונית לימות הקיץ טובלת בירוק צילום איריס לוי

קיבוץ כפר גלעדי חוגג השנה 106 שנים להקמתו. בשנת 1916 הקימו אנשי "השומר", בהנהגתם של ישראל גלעדי וישראל שוחט, את "כפר-בר-גיורא" כהגשמה לרעיון הנועז של הקמת "קן נשרים" בגבולות הארץ. עם מותו של גלעדי ב-1918 שונה שם המקום לכפר-גלעדי, ומאז הפך למעוז יהודי יציב בצפון הארץ. עלילות רבות ועלומות נקשרו במקום, עם סיפורי גבורה והקרבה עצמית למען תקומת והקמת מדינת ישראל.

הבית הראשון בקיבוץ צילום איריס לוי

אחד מסיפורי הגבורה, שחשבו שהוא בכלל אגדה אורבנית או כפרית, הוא זה של הסליק של כפר-גלעדי. תורה שרייבר בת קיבוץ כפר גלעדי, לוקחת אותנו לסיור מרגש בין שבילי המקום ומחזירה אותנו לתקופת הקמת הקיבוץ, העלייה לקרקע, מלחמת העצמאות ועד ימינו – ביקור בבית הראשונים בו צופים בסרטון קצר, ומגיעים למחסן בו מצוי הסליק כש"בדרך נס" מתגלה הכניסה אל הסליק עצמו. יורדים אליו בסולם, ומתרגשים לנוכח מאות כלי הנשק השמורים והמוכנים לירי… הסיור מומלץ ומתאים גם לילדים. משך הביקור כשעה וחצי.

הרבה שנים זה היה סוד ולכן " לא מדברים על זה " צילום איריס לוי
תורה יורדת במעבר הסתרים לתוך הסליק צילום איריס לוי
הסליק מלא בעשרות כלי נשק מסוגים שונים צילום איריס לוי

,בקיבוץ יש עוד הרבה מקומות לביקור, כמו שביל הלולים שהינו חלק מאתרי המורשת של קיבוץ כפר גלעד – שביל שמשני צדיו שכנו לולים קטנים ובקצהו הייתה מדגרת אפרוחים ומכאן שמו “שביל הלולים“. היום מבני הלולים הישנים שופצו ושמשים גלריות ליוצרים מקומיים. יש חנות משקפיים מיוחדת, ו"צפרא קרמיקה" – אומנית מוכשרת יוצרת במקום, וגם בית קפה מקסים ומבשלת בירה חמודה- "אוריז"

מוזיאון בית השומר הינו אתר מומלץ נוסף לביקור, שהוקם על ידי אנשי “השומר” כדי להנציח את מורשת פורצי הדרך בתקופת העלייה השנייה, בהקמת ארגון שמירה והגנה על היישוב היהודי בארץ ישראל, בעבודה עברית חקלאית ובהקמת התיישבות. במוזיאון מוצגים פסלי ברונזה של הפסלת בתיה לישנסקי, סרטים קצרים המתארים את חוויותיו של איש “השומר” דרך מכתבים למשפחתו, תמונות מרהיבות של צלמי התקופה ליאו קהאן ואברהם סוסקין, מוצגים אותנטיים – פריטי לבוש, כלי נשק, כלים חקלאיים, ועוד.

מוזאון השומר שבכפר גלעדי צילום איריס לוי
תערוכת קבע מרשימה המתארת את תולדות השומר צילום איריס לוי
פסלי ברונזה במוזאון השומר צילום איריס לוי

רגע לפני שעוזבים את המלון ואת קיבוץ כפר גלעדי, נעצור באנדרטת האריה השואג – פסל בדמות אריה מעשה ידי הפסל אברהם מלניקוב, שנחצב מאבן גיר שהובאה מהמחצבות של כפר גלעדי. הפסל הוצב בשנת 1934 בבית הקברות  בין תל חי וכפר גלעדי, כמצבת קבר ואנדרטה לזכר שמונה ההרוגים בקרב על תל חי. בזכות גבורתם של הלוחמים אנחנו יכולים להגיע לגליל לטייל ולנפוש. הגליל יפה בכל עונות השנה מלא באתרים היסטוריים, אתרי בילוי בטבע בהם אפשר לשבור את שיגרת החיים הקבועה ולהטעין את המצברים.

הכותבת היא שף איריס לוי – קולינריה עילית במיטבה, 054-4944205 וגם בפייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר