חוות הבופאלו במושב בצרון – אחת מ-100 המשקים החקלאים המובילים בישראל

אנשי חוות הבופאלו עם אות המשק המוביל שקיבלו בוועידת ישראל לחקלאות
בחווה מייצרים מחלב הבופאלו (תאו – ג'מוס) מוצרים מיוחדים כמו גבינות מוצרלה, ריקוטה ויוגורטים שונים. זהו המקום היחידי בארץ למוצרי חלב הבופאלו והם משווקים בעצמם את התוצרת בכל רחבי הארץ

בוועידת ישראל לחקלאות שנערכה בפעם התשיעית בירושלים ביוזמת קבוצת משוב, התקיים בשיתוף עם חברת 'זרעים גדרה' טקס חגיגי ובו הוכרזו 100 המשקים החקלאים המובילים בישראל. אחת הזוכות היא חוות הבופאלו השוכנת מושב בצרון במישור החוף הדרומי ליד יבנה. בחווה מייצרים מחלב הבופאלו (תאו – ג'מוס) מוצרים מיוחדים כמו גבינות מוצרלה, ריקוטה ויוגורטים שונים. זהו המקום היחידי בארץ למוצרי חלב הבופאלו והם משווקים בעצמם את התוצרת בכל רחבי הארץ.

צילום מהאתר
צילום מהאתר

סיפורה של החווה החל לפני מעל 25 שנה. חגי ועירית טרייסטר (חגי דור שני, הוריו היו ממייסדי המושב בראשית שנות ה-30), שהחליטו לסגור את רפת החלב, הביאו ארצה מדרום איטליה עדר קטן של 50 נקבות בופאלו ו- 4 זכרים. השנים הראשונות הוקדשו לאקלום העדר, לימוד הגידול והכנת תפריט מתאים. בדרך היה עליהם להתגבר על לא מעט קשיים בירוקרטיים לפני שהחלו בייצור ממש. בשנת 2010 נבנתה רפת מודרנית המאפשרת גידול ויצור בתנאים אופטימליים. כיום, בניהולם של חנוך ורעייתו, בני הדור השלישי, כולל המשק את חוות הגידול, המחלבה, מרכז מבקרים וחנות מפעל.

צילום מהאתר
צילום מהאתר

חיים אלוש, מייסד ועידת ישראל לחקלאות, אומר: "כארגון שחרט על דגלו את העצמת החקלאות בישראל, מדי שנה וגם השנה בחרנו במסגרת הוועידה את 100 המשקים החקלאים המובילים בישראל, על פי קריטריונים של הצלחה כלכלית, הכשרת דור המשך, אוריינטציה שיווקית ושילוב פן תיירותי במשק. אסור שהמצב הקשה של החקלאות במדינה, כולל איומי טרור בלתי פוסקים בצפון הארץ ובדרומה, יחלישו את כוחם של החקלאים ויפילו את רוחם. חקלאות ישראלית חזקה תורמת באופן ישיר לישראל חזקה, ואסור לנו לשכוח זאת".

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר