חצילים – מעל 95 מתכונים מפתיעים

בספר "חצילים" יש למעלה מ- 95 מתכונים המראים כמה מגוון ירק זה: ניתן להקפיץ את החציל, לאפות אותו, לצלות אותו, לקלות אותו, למלא אותו, ועוד ועוד

חצילים
מעל 95 מתכונים מפתיעים
אופיר ג'ובני
צילום: דניה ויינר
הוצאת פן וידיעות ספרים
המחיר: 98 ₪


"יש למעלה מ-1,000 דרכים להכין חציל". כך אומר
השף אופיר ג'ובני, המגיש ספר מתכונים המתמקד בחציל.

אז לא 1,000, אבל בספר "חצילים" יש למעלה מ- 95 מתכונים המראים כמה מגוון ירק זה: ניתן להקפיץ את החציל, לאפות אותו, לצלות אותו, לקלות אותו, למלא אותו, ועוד ועוד.
אמנם הספר עוסק כולו בחצילים – אך סדר צריך להיות, ולפיכך הספר מחולק לפרקים: מנות ראשונות ותוספות, קישים ומאפים, בשר ודגים, מנות צמחוניות, ורטבים וריבות.

ההקדמה לספר מציגה את מקורו של החציל, טיפים לקניית חציל איכותי, ואופן הטיפול בו – אחסון, הכנה לבישול והמלחתו. היתרון הגדול של החציל הוא העושר בסיבים. כמו כן אין בו הרבה קלוריות, הוא משביע מאוד ואין בו שומנים.
הידעתם שמקורו של החציל בדרום הודו ואזור סקילנקה?
מהודו עשה החציל את דרכו למזרח התיכון – ומכאן הופץ לכל העולם.
כאשר הערבים כבשו את ספרד במאה ה- 12 הגיע החציל איתם ליבשת אירופה. וכפי שאומרים: מכאן, כל השאר היסטוריה.

מצאנו לכם מתכונים מעניינים בפרקי הספר השונים: מה דעתכם על פלאפל חצילים ומוצרלה, או דים סאם חצילים ועוף? נסו מרק קרם חצילים ופלפלים או חצילים בבצק פילו, לזניית חציל בולונז או צלי כבש וחצילים. גם חצילים ובקר בנוסח סיני מעורר תיאבון, ובוודאי חציל אפוי ברוקפור ומוצרלה או מניפת חצילים בנוסח תורכי.

אמנם אין בספר קינוחים מבוססי חציל כמו ב"קרב סכינים", אבל ריבת חצילונים בסגנון מרוקאי או ריבת חצילים וזעפרן יכולה להיות ממרח טוב על הלחם עם תה או קפה של אחר הצהריים.

השף אופיר ג'ובני, העוסק כיום בקאוצ'ינג ובייעוץ קולינרי, החל את הכשרתו ברשת מלנות דן והתמחה במסעדת 'מול ים'. הוא שימש כשף במסעדה האיטלקית 'פרונטו', ויצר מטבח שף איכותי במסעדת הבשרים NG.



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר