יום ישראל השני בפסטיבל גורמה ויין של ריינגאו ובכיתת אומן של ויניסימה בגרמניה

בטעימת יינות ישראל: יינות של היקבים בזלת הגולן, טוליפ, מיה, מרגלית, סומק, סוסון ים ופלם
במלאות עשור ליום ישראל הראשון של יקבים מישראל, התקיים יום ישראל השני בהשתתפות השף גל בן משה, קונסול ישראל לדרום גרמניה ד"ר דן שחם, ויוזמת יקבים תאומים ישראל גרמניה

פסטיבל הגורמה והיין של אזור הריינגאו בגרמניה, מתקיים מזה 21 שנה במלון הבוטיק קרוננשלוסיין בכפר אלטווילה-הטנהיים על גדות נהר הריין, במשך 17 ימים בסוף פברואר ותחילת מרץ. בכל יום מתקיימים שלושה עד חמישה אירועי גורמה ויין שונים, כאשר שפים מובילים בעולם מכינים מהמיטב של מטבחיהם, לצד יינות מהמשובחים בעולם. השנה לקחו חלק בפסטיבל 24 שפים, ברובם הגדול מעוטרים בכוכב מישלן אחד עד שלושה כוכבים.

ד"ר דן שחם - קונסול ישראל לדרום גרמניה, בירך את המשתתפים שקיבלו את היינות בהתלהבות
ד"ר דן שחם – קונסול ישראל לדרום גרמניה, בירך את המשתתפים שקיבלו את היינות בהתלהבות

בדיוק לפני עשור, בשנת 2007, שנה אחרי תחילת פעילות חברת זג יינות, אירגנו לראשונה את השתתפותם של יקבים מישראל בפסטיבל במתכונת של "יום ישראל" – אחר הצהרים טעימה מודרכת של יינות משישה יקבים מישראל, ובארוחת הערב שלאחריה הוגשו למשתתפים יינות יקב מרגלית. היה זה אך טבעי שבמלאות עשור ניזום שוב את השתתפותם של יקבים מישראל בפסטיבל, ביום ישראל השני. השנה השתתפו גם שף ישראלי, גל בן משה ממסעדת גלאס בברלין, קונסול ישראל לדרום גרמניה ד"ר דן שחם, הפועל ללא לאות לקידום היין הישראלי בגרמניה, וכן יוזמת יקבים תאומים ישראל גרמניה, והכול בהנחייתה מלאת החיים של רומנה אשנספרגר, MW – מאסטר היין השנייה בלבד בגרמניה, שביקרה מספר פעמים בארץ, ומכירה היטב את יינות ויינני ישראל.

מבקרים ביקב קאופמן השוכן בכפר אלטווילה-הטנהיים - התאום של יקב סוסון ים
מבקרים ביקב קאופמן השוכן בכפר אלטווילה-הטנהיים – התאום של יקב סוסון ים

יום ישראל השני התקיים ב- 2 במרץ 2017, ונפתח בביקורם של ד"ר דן שחם ורעייתו ביקב קאופמן (הנס לאנג), השוכן בכפר אלטווילה-הטנהיים, והוא התאום של יקב סוסון ים. בעלי היקב, אווה ראפס ואורבן קאופמן, אירחו גם את זאב דוניה ורעייתו אורלי מיקב סוסון ים, את יאיר מרגלית ועירית שנקר מיקב מרגלית, את רנה וחוחי זלצמן מחברת זג יינות, וכן שלושה עיתונאים מגרמניה, שוויץ ואוסטריה. אווה ראפס היא כיום גם דוברת היקבים התאומים הגרמנים, ומזה שנים רבות תומכת נלהבת ביוזמת יקבים תאומים בתפקידה הקודם כמנכ"לית איגוד יקבי האיכות של גרמניה, VDP.

זאב דוניה הציג בגרמנית טובה את יינות יקב סוסון ים
זאב דוניה הציג בגרמנית טובה את יינות יקב סוסון ים

אחרי הצהרים התקיימה טעימת יינות ישראל בהנחייתה המלהיבה של רומנה אשנספרגר, בה טעמו 70 המשתתפים 12 יינות של שבעה יקבים: בזלת הגולן, טוליפ, מיה, מרגלית, סומק, סוסון ים ופלם (טוליפ ומרגלית השתתפו גם ביום ישראל הראשון בשנת 2007). יאיר מרגלית וזאב דוניה שעשה זאת  בגרמנית טובה, הציגו את יינותיהם, ורומנה עודדה אותם בשאלותיה להרחיב אודות ישראל כמדינת יין באזור עם אקלים מאתגר. המשתתפים, שד"ר דן שחם בירך אותם בסיום הטעימה,  קיבלו את היינות בהתלהבות.

יאיר מרגלית הציג את יינות יקב מרגלית שהוגשו גם בארוחת הערב של יום ישראל ב-2007
יאיר מרגלית הציג את יינות יקב מרגלית שהוגשו גם בארוחת הערב של יום ישראל ב-2007

השף של ארוחת הערב היה כאמור גל בן משה ממסעדת גלאס בברלין, אשר יחד עם צוותו הרשים בכישרונו הרב. שתי המנות הראשונות היו בניחוח ישראלי: כדור פלאפל עשוי ממקרל מעל פטריות שמפיניון מעושנות עם זעתר; וגזר אפוי עם פריקה, עם תמר ישראלי וקשיו. המנות הבאות הדגימו את יכולות המטבח הבינלאומי של גל: דג צאנדר, בשר יונה ובשר טלה, ולקינוח מנת שוקולד עם מגע קל של שמן זית.

עם כל מנה הוגשו שני יינות של היקבים בזלת הגולן, טוליפ, מיה ומרגלית, וכן של שניים מהיקבים התאומים הגרמנים: פרינץ זאלם ופון הופל
עם כל מנה הוגשו שני יינות של היקבים בזלת הגולן, טוליפ, מיה ומרגלית, וכן של שניים מהיקבים התאומים הגרמנים: פרינץ זאלם ופון הופל

עם כל מנה הוגשו שני יינות של היקבים בזלת הגולן, טוליפ, מיה ומרגלית, וכן של שניים מהיקבים התאומים הגרמנים: פרינץ זאלם, התאום של יקב טוליפ; ופון הופל, התאום של יקב בזלת הגולן. את הארוחה הנחתה רומנה אשנספרגר, אשר בין מנה למנה הזמינה את המכובדים לשאת דברים: הנס אולריך – הבעלים של מלון קרוננשלסיין והיוזם והמארגן של הפסטיבל, ד"ר דן שחם – קונסול ישראל לדרום גרמניה, פרינץ מיכאל זאלם – בעל היקב שביחד עם רעייתו כיבדו את האירוע בנוכחותם, יאיר מרגלית, ומקס פון קונוב, – בעלים והיינן של יקב פון הופל. בסיום הערב המוצלח נקבצו רבים מתשעים המשתתפים  סביב האורחים הישראלים, וניהלו שיחות ערות ולבביות.

רנה זלצמן בכיתת אומן על יינות ישראל מטעם איגוד נשות היין בגרמניה ויניסימה (Vinissima)
רנה זלצמן בכיתת אומן על יינות ישראל מטעם איגוד נשות היין בגרמניה ויניסימה (Vinissima)

וכדי לנצל עד תום את שהות הייננים הישראלים יאיר מרגלית וזאב דוניה בגרמניה, ארגנה אווה ראפס, בעזרתה המסורה של רנה זלצמן, כיתת אומן על יינות ישראל מטעם איגוד נשות היין בגרמניה ויניסימה (Vinissima) בו חברות מעל 400 נשים העוסקות בהיבטים שונים של ענף היין, ומטעם יוזמת יקבים תאומים.  כיתת האומן התקיימה במלון וינדהם גרנד בפרנקפורט בנוכחות כשלושים משתתפות ומשתתפים. רומנה אשנספרגר תכננה והנחתה את כיתת האומן אשר כללה שבעה פלייטים: בלנד לבן – הדרך הלבנה של יקב סומק ומארה ווייט של יקב מיה, זנים לבנים צרפתיים – ויונייה של יקב כישור ושנין בלאן (ג'יימס) של יקב סוסון ים, זנים בינלאומיים מישראל – מרלו רזרב של יקב בזלת הגולן ואספרו של יקב טוליפ, בלנדים של בורדו – קברנה סוביניון ברונזה של יקב בזלת הגולן ואניגמה של יקב מרגלית, בלנדים של הים התיכון – מארה רד של יקב מיה ופליני של יקב סוסון ים, קריניאן – יקב ויתקין ויקב סומק, קברנה פרנק – יקב מרגלית.

יאיר מרגלית עם הסברים מפורטים על ישראל כארץ יין
יאיר מרגלית עם הסברים מפורטים על ישראל כארץ יין

יאיר מרגלית וזאב דוניה הציגו את יינותיהם, ורומנה הציגה את יינות היקבים האחרים, עם הסברים מפורטים על ישראל כארץ יין. באירוע השתתפו גם שלושה יקבים תאומים גרמנים – אווה ראפס מיקב קאופמן (הנס לאנג) – התאום של יקב סוסון ים, סבינה מוסבאכר, בעלת והיינית של יקב גיאורג מוסבאכר –  התאום של יקב ויתקין, ואנדראה וירשינג, בעלת והייננית של יקב הנס וירשינג – התאום של יקב כישור.

זאב דוניה מיקב סוסון ים – התאום של יקב קאופמן (הנס לאנג)
זאב דוניה מיקב סוסון ים – התאום של יקב קאופמן (הנס לאנג)

וכך, לאחר שתיית הרבה יינות מצוינים מישראל ומגרמניה, ומעודדים מאוד מהיחס החם והלבבי לייננים וליינות ישראל מצד המשתתפים והיקבים התאומים הגרמנים, חזרנו ארצה וכבר מתכננים את זוגות היקבים התאומים החדשים ואת אירועי היין הבאים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר