יורוסטנדרט מחזירה לישראל את המנדט של הג'ין הבריטי

חברת יורוסטנדרט הישראלית מייבאת ארצה ג'ין של הקבוצה הבריטית החזקה Quintessential המתמחה בייצור של סוגי ג'ין שונים
ג'ין הוא משקה אלכוהולי המיוצר בכל העולם אך בעיקר באנגליה כור מחצבתו כמשקה אלכוהולי עשוי בזיקוק כפול או משולש של אתנול בליווי הערער שנותן לו את טעמו המיוחד

ג'ין וטוניק הוא אחד המשקאות האלכוהוליים הנפוצים בעולם כולו וגם בישראל. למרות שברוב החתונות בארץ הצ'ייסרים הינם על טהרת הוודקה – משקה חסר צבע אבל משכר או אולי משקר בתחושה שאין בו הרבה אלכוהול. הג'ין לעומתו הוא משקה אלכוהולי המיוצר בכל העולם אך בעיקר באנגליה, כור מחצבתו. זהו משקה אלכוהולי עשוי בזיקוק כפול או משולש של אתנול, בליווי הערער שנותן לו את טעמו המיוחד. ברוב המקרים שותים ג'ין כקוקטיל שממסך את טעמו החריף. מקורו של הקשר בין ג'ין לטוניק בחיילים בריטיים, שלחמו בארצות אסיה ונזקקו לכינין כתרופה למלריה. הטוניק – באנגלית תרופה, היה באותם זמנים, מי כינין, שלתוכם ערבבו החיילים הבריטיים את הג'ין, שהיה מעט מר מדי כדי לשתות אותו בפני עצמו.  כך נוצר המשקה הקרוי ג'ין וטוניק, אליו מוסיפים היום גם לימון ליים, קרח, ולפעמים גם שמפניה.

 

 

חברת יורוסטנדרט הישראלית, מייבאת ארצה ג'ין של הקבוצה הבריטית החזקה Quintessential, המתמחה ביצור של סוגי ג'ין שונים. לאחרונה השתתפתי בהצגת הג'ינים החדשים של הקבוצה, בבר היין-מסעדה בעל השם המקורי "שחקי שחקי", מתכתב עם שם שירו של שאול טשרניחובסקי ושוכן, איך לא, ברחוב טשרניחובסקי בת"א. המקום נפתח לפני חמישה חודשים בלבד. והאוכל המוגש בבר, בניצוחה של השפית והבעלים יהלומה לוי, הוא חגיגה לחך. האיש על הבר הוא אחד המוכשרים שפגשתי בשנים האחרונות – דניאל הראל, שרקח עבורנו קוקטילים מדהימים, מבוססים על הג'ינים שהוצגו באירוע.

הימים של ג'ין וערער בלבד חלפו מזמן מהעולם. הג'ין היום הוא משקה שמבוסס על טעמים שונים כתוצאה מזיקוק של המשקה עם פירות ועלים שונים. שיעור האלכוהול של רוב הג'ינים שטעמנו הינו בסביבות 40%. כל הבקבוקים בנפח 700 מ"ל.

 

 

ג'ין גרינאלס Greenall’s  מתובל בפירות יער – מגיע מאחת המזקקות הוותיקות באנגליה, שפועלת מאז שנת 1761. זהו מותג הג'ין השני בגודלו באנגליה בקטגוריית ג'ין סטנדרטי, והשביעי בגודלו בעולם בקטגוריה זו. הוא נחשב  כג'ין הסטנדרטי עם גידול המכירות המהיר בעולם. הג'ין מתובל בפירות יער ואוכמניות, צבעו אדמדם, והוא פותח בטכנולוגיית חליטה של הפירות, המעניקה בחך טעם שונה מהג'ין הרגיל. הוא בעל טעמים של פרי אדום עם ריח ערער, מזכיר קצת משקה הדרים, ומעט מתקתק בסוף השתייה. מתאים ביותר לקוקטלים על בסיס ג'ין (מחירו 89 ₪). טעמנו גם את ג'ין גרינאלס הסטנדרטי בסגנון הלונדון דריי או הביפאיטר המפורסם (79 ₪).

ג'ין BLOOM  – ג'ין פרמיום בעל פרחוניות עדינה. יש בו עירוב של פרחי יסמין ועלי כותרת של ורדים. אדמדם בצבעו, ומומלץ בעיקר בחודשי הקיץ. טעמו חלק, ומזכיר לי קצת מזהר מרוקאי שגם כן עשוי מעלי כותרת של שושנים אדומות. לג'ין בלום מתיקות עדינה, ופרחוניות המוסיפה לו עושר וטעם מורכב ומעניין. לטעמי מהג'ינים הטובים שטעמתי, ואני ממליץ עליו כמשקה עדין ועם זאת בעל בטעם מורכב ומיוחד (179 ₪).

ג'ין OPIHR – לטעמי הפתעת הטעימה. ג'ין מתובל בסגנון מזרחי עם דגש הודי. מעורבבים בו תבלינים הודיים אקזוטיים, פלפל שחור הודי, כוסברה ממרוקו, ועוד טעמים שלא זיהיתי אך היו טעימים, והוסיפו לג'ין רבדים עשירים של טעם. ברקע גם  טעמי הל, ציפורן וקליפות אשכולית. הטעמים חזקים, אך לא מאפילים על הג'ין עצמו. חוויה לשתות אותו, ולדעתי גם ללא קוקטייל הוא חגיגה לחך ולאף (160 ₪).

 

ג'ין BERKELEY SQUARE –  ברקלי סקוור בלונדון היא שם דבר לאזור יוקרתי, וכך גם הג'ין הקרוי על שם הכיכר. זהו מותג פרמיום המזוקק מספר פעמים, ולפי היצרן נעשה כולו בעבודת יד. ג'ין קלאסי עם תבלינים של ערער, פלפל, עלי כפיר, בזיליקום, מרווה ולבנדר. הברקלי סקוור הוא משקה לא לקוקטייל בלבד, אלא ללגימה כמו קוניאק משובח או וויסקי, כדיז'סטיף בסוף ארוחה על קוביית קרח אחת, או ללא תוספת כלשהי. נחשב היום לאחד הג'ינים היוקרתיים בעולם, וכך גם מחירו (499 ₪).

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר