לא על האוכל לבדו – קבלות השבת של בית השנטי

ספר הבישול של בית השנטי "לא על האוכל לבדו" הוא תולדה של מסורת מרגשת שהתפתחה ברבות הימים בבית השנטי: סעודות שבת פתוחות לכל ילד וילדה שלא היה להם היכן לסעוד. כל ההכנסות ממכירת הספר יועברו לבית השנטי לצורך תמיכה בנערים ובנערות שזקוקים להזדמנות שנייה בחיים

לא על האוכל לבדו – קבלות השבת של בית השנטי
עורכת: מיכל מוזס 
מפיקות: מיכל מוזס ודנה לבנת גזית
עריכה גרפית ועיצוב: איילת יהודה
עריכת צילום: יסמין ואריה צלמים
מחיר הספר: 92 ₪ – כל ההכנסות מוקדשות לפעילות בית השנטי
להשיג מ- 1 בספטמבר 2009 בכל חנויות הספרים

מדי שנה לקראת החגים אתם מוצפים בשלל הצעות למתנות – מתווי קנייה ועד כלי בית. השנה יש לכם הזדמנות לרכוש מתנה שימושית שהיא גם תרומה לקהילה:  הספר "לא על האוכל לבדו".

בית השנטי, שהוקם על ידי מריומה, הוא מקום יוצא דופן מסוגו בארץ ובעולם, שנועד לסייע לנוער במצוקה ולהעניק לנערים ולנערות עד גיל 21 שנפלטו מבתיהם קורת גג, ארוחה חמה ואוזן קשבת.

במהלך 25 שנות קיומו עברו בבית השנטי אלפי נערים שקיבלו סיוע בלימודים ובמציאת עבודה. בשל פעילויות אלה ורבות אחרות זכה בית השנטי, שפועל כגוף ללא מטרות רווח, להכרה ממוסדות חברתיים, מגופים עסקיים וממוסדות השלטון ,והוא מהווה כיום מודל עולמי לסיוע, תמיכה והחזרת נוער במצוקה לחברה.

ספר הבישול של בית השנטי "לא על האוכל לבדו" הוא תולדה של מסורת מרגשת שהתפתחה ברבות הימים בבית השנטי: סעודות שבת פתוחות לכל ילד וילדה שלא היה להם היכן לסעוד.
בסעודות אלה ישבו סביב השולחן יהודים, נוצרים ומוסלמים, ששרו בצוותא את שירת "שלום עליכם", על פי מיטב המסורת היהודית, ולאחריה הקריאו סיפורים ומשלים מהווי חייהם שחיזקו אותם ברגעים הקשים וסימנו להם את הדרך להצלחה. כל ההכנסות ממכירת הספר יועברו לבית השנטי לצורך תמיכה בנערים ובנערות שזקוקים להזדמנות שנייה בחיים.

בספר 54 קבלות שבת  ו- 54 מתכונים אותם תרמו השפים והקונדיטורים המובילים בארץ:
יאיר פיינברג, אורי שפט, אביב משה, דניאל זך, שאול בן אדרת, איילת אור, כוכבה מנור, עינב ברמן, אייל לביא, גולן גורפינקל, אבי ביטון, מאיר אדוני, חנוך בר שלום, ישראל אהרוני, אורלי פלאי בורנשטיין, דרור פילץ, ניר צוק, ליאון אלקלעי, שגב משה, עומר מילר, ניצן רז, ארז קומרובסקי, מיכל מוזס, רפי אהרונוביץ, צחי בוקששתר, גיל חובב, ענר צלאל, צביה אזולאי, בן עמי ברתיני שביט, דנה לבנת-גזית, יחיאל ורונן פילוסוף, מיקי שמו, הדר תותיה, ברי סייג.

לפניכם מתכון אחד מהספר, עוגת גזר ואגוזי מלך של מיקי שמו מרשת קונדיטוריות "שמו"; עוגה בחושה, נימוחה וריחנית, שאפשר לאפות כבר ביום חמישי ונותרת עסיסית במשך כל השבת. כמו כן, כזו שלא צריך להתפשר בה עם תחליפי חמאה – המתכון מכיל שמן קנולה במקור:

חומרים:
1 תבנית מאורכת בגודל 10 X 30 ס"מ (תבנית אלומיניום חד פעמית מס' 3)
3/4 כוס (180 מ"ל) שמן קנולה
1 כוס (200 גרם) סוכר
1/3 1 כוסות (180 גרם) קמח
½ כפית אבקת אפייה
1/4 כפית אבקת סודה לשתיה
1 כפית קינמון טחון
1/4 כפית ג'ינג'ר מיובש טחון
1/4 כפית אגוז מוסקט מגורר
2 ביצים
3 גזרים גדולים (300 גרם), קלופים ומגוררים דק (במקום גזר אפשר גם להכין מדלעת)
1/2 כוס (50 גרם) אגוזי מלך קצוצים גס

אופן ההכנה:
מחממים את התנור לטמפרטורה של 170 מעלות.
שמים את השמן והסוכר בקערת המערבל, ומערבלים במהירות איטית למרקם אחיד.
מוסיפים את כל המרכיבים היבשים ומערבבים כחצי דקה במהירות איטית.
מוסיפים את 2 הביצים ואת הגזר (או הדלעת) המגורר ואגוזי המלך ומערבלים עד לאיחוד כל המרכיבים.
יוצקים לתבנית האפייה עד שלושת-רבעי גובה התבנית ואופים כ-45 דקות, עד שקיסם שמוחדר למרכז העוגה יוצא יבש עם פירורים לחים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר