להנציח את מירית הררי ז"ל עם יינות 'מיריתי'

דידי הררי בעלה האוהב והכואב של מירית מחפש דרכים להנצחתה רק עם דברים שעושים טוב לאנשים. הוא עושה זאת עם משחקים לילדים, מוזיקה, ועתה גם עם יין

בספטמבר 2020, רק בת 52, הלכה לעולמה מירית הררי ז"ל; רעייתו של איש הרדיו דידי הררי, אם לשלוש בנות, סבתא לשני נכדים – שהפכה לסמל של מאבק בסרטן הלבלב וסרטן הכבד שהתגלו אצלה משנת 2018.

מירית ודידי בחוף בוגרשוב. צילום עצמי

דידי הררי, בעלה האוהב והכואב של מירית, מחפש דרכים להנצחתה "רק עם דברים שעושים טוב לאנשים", כפי שאמר לי. הוא עושה זאת עם משחקים לילדים, מוזיקה – עיסוקו העיקרי של דידי, ועתה גם עם יין.

צילום גידי סיידא

היין הוא למעשה שני יינות הנקראים 'מיריתי', כשעל התווית שנות לידתה ופטירתה של מירית – 1967-2020. שני היינות – אדום ולבן, חבית שהניבה 300 בקבוקים מכל אחד מהם, יוצרו בשיתוף מלא עם דידי ביקב לוריא בספסופה, בהובלתו של היינן גידי סיידא. ציור התווית: אסף גלזר חברו של דידי. ביצוע והדפסה: דפוס ש.ע.ל שמתמחה בתוויות יין.

צילם גידי סיידא

"עם השנים שלנו יחד לימדתי את מירית לאהוב יין, והיה לה כייף גדול מאוד לשתות יין. אחרי שנפטרה חשבתי על זה שיין עושה טוב לאנשים, ואני מנציח את מירית רק עם דברים שעושים טוב לאנשים". דברי דידי. "מירית אהבה מאוד קברנה סוביניון, וגידי מיקב לוריא שאני אוהב מאוד, שילב אותו ברגישות שלו עם ברברה, ויצר יין עם טעם של קיץ. יחד עם היין האדום עשינו גם יין לבן מענבי פינו גריג'יו, וקראנו ליינות 'מיריתי'. אני מחלק את היין למשפחה ולחברים, מבקש מהם לשתות אותו עכשיו, ולשמור את הבקבוקים הריקים למזכרת".

צילום גידי סיידא

גידי סיידא, יינן יקב לוריא, מוסיף על היינות ויצירתם: "דידי הגיע אלינו דרך לקוח שלנו שעושה אצלנו יין פרייבט לייבל במסגרת מחלקת הפרייבט לייבל שלנו, המונה היום כ- 40 לקוחות – כולם אנשים שיודעים איזה יינות הם אוהבים לפי טעמם. אנחנו מתסיסים ומיישנים את היינות ביקב לפי חלקות ותתי חלקות. החברים מגיעים לטעימה עיוורת של היינות לאחר 12 חודשי יישון. מתוך החביות בונים להם את הבלנד שהם אוהבים בליווי והכוונה שלי, מתוך 14 זנים שונים בסגנונות שונים, שמרים שונים וטמפרטורות תסיסה שונות. המגוון הוא אדיר והיכולת ליצור את היין האולטימטיבי ללקוח היא מיטבית.

ציור התווית: אסף גלזר חברו של דידי. ביצוע והדפסה: דפוס ש.ע.ל שמתמחה בתוויות יין

דידי הגיע אלינו, סיפר את הסיפור של מירית, וביקש יין אחד לבן ואחד אדום., כאשר הדרישה הייתה "שמש, ים ואהבה". יצרנו יין לא כבד מדי (קיצי) מעניין. בחרנו חלקות מהמובחרות שבכרמינו, ובנינו בלנד של ברברה עם קברנה סוביניון מארבע חביות שונות.  התקבל יין עם צבע דומיננטי ואלגנטיות מובהקת, יין שיהיה מדהים גם לארוחה מורכבת וגם לישיבה ביום קיץ חם בחוף הים.

צילום גידי סיידא

לגבי היין הלבן לא היה דיון – הפינו גריג'יו שלנו ענה מיד על הבקשה; 100% פינו גריג'יו ב -Free Run בלבד נתן את התמורה מיד, ובטעימה כבר נפתחו העיניים הדומעות של כולם בתחושה שפגענו בול עם היינות.

מקווה שנמשיך את עשיית היין כמסורת להנצחה של האישה המדהימה הזאת ושל המסר המשמעותי אותו היא העבירה: "כאן ועכשיו", לחיות את המציאות המדהימה שלנו וליהנות מכל רגע, כי היא החלום בהתגלמותו".

2 תגובות

  1. מחווה מהממת של דידי הררי לאשתו מירית ז"ל.. היא הייתה אשה מדהימה..
    ולהנציח אותה על ידי יין זה מרגש מאוד..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד במדור 

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר