סופ"ש ברמת הגולן עם תחושה של עוד

המשימה של נטאלי סילבר כשליחת מערכת אכול ושאטו, הייתה להספיק ביום וחצי ברמת הגולן מספר אטרקציות וגם לנוח. התוצאה: תחושה של עוד, והבטחה לחזור בקרוב

רגע לפני סוף השנה האזרחית, הצפנתי לרמת הגולן לטובת סופ"ש אחר, מעט רגוע, מיוחד, ובעיקר קסום ואפוף ניחוחות נוסטלגיים. זאת לצד אומנות ורוחניות, הרבה מים וגם אוכל טוב.
המשימה שהוטלה עלי ע"י מערכת אכול ושאטו, הייתה להספיק ביום וחצי מספר אטרקציות וגם לנוח. התוצאה: תחושה של עוד, והבטחה לחזור בקרוב.

את הטיול התחלנו בשישי בצהרים בעזרתו של ג'וני (מכשיר הניווט ברכב, שזכה לכינוי ג'וני בשל הקול המסוקס סטייל ג'וני קאש). שמנו פעמינו לכיוון ה"פאלקון" – מתחם סימולציות לחימה חדש שנפתח באזור התעשייה חצור הגלילית.
מה הכייף בזה? מדובר במרכז להדמיית לוחמה המשלב ציוד אלקטרוני חדיש ומגוון לצד אזור ללוחמה בשטח בנוי, כולל אוטובוס ורכבת (אמיתיים), מתחם בנוי, אזורי הצללה ומחבוא, וכמובן תסריטים מובנים לאימוני חיילים ושוטרים, ומותאמים לפעילות לחובבי הלחימה שרוצים להרגיש את האדרנלין בדם.

משם המשכנו, "על הדרך", לקבר עמוקה וזאת כמובן בעזרתו האדיבה של ג'וני, שהכיר דרכי קיצור לכל מקום, כולל הכוונה מדויקת לארוחה קלילה ב"ורד הגליל", מתחם הארחה מקסים המציע מגוון ארוחות טעימות למטיילים, כולל מנות המתאימות לילדים ונוער, טיולי סוסים ומרחבי דשא וירק. התחלנו את הטיול בארוחה עשירה הכוללת מבחר לחמים, סלטים וגבינות, וכמובן אומלטים לבחירה ודגנים. בסיום הארוחה מומלץ להצטרף לאחת הסדנאות (תופים,רכיבה וכו'), להסתובב בחוות הסוסים של המקום, וכמובן לצאת לרכיבה במרחבים שמסביב לבית הארחה.

אומנות וקולינריות
הגענו בשעות הערב אל רום 1125 ביישוב נמרוד, הידועים יותר בשם הצימרים של דיאגו. מדובר בשתי בקתות עץ ביישוב נמרוד בצפון רמת הגולן. הבקתות ממוקמות על קצה ההר בישוב היהודי הגבוה בארץ בגובה 1125 מטר מעל פני הים, והקרוב ביותר לחרמון.
הבקתות מבודדות, מאובזרות (מטבח מצויד, מסכי פלסמה,די וי די, ג'קוזי, ספריית סרטים, WIFI, משחקי חברה), בעלות חלונות פנורמיים לכל הכיוונים.
הכול מעשה ידיו של דיאגו גולדפרב, צייר אשר מעביר בסטודיו שלו ביישוב, סדנאות ציור, הרצאות וסיורים.
המקום, יש לציין, עוצר נשימה ונראה כאילו נלקח מאגדת ילדים קסומה. התחושה למבקרים הינה כמו בענן (בשל הגובה הרב), עם אוויר נקי ונוף מדהים מכל עבר. כנראה שכל אלו הם הסוד שמאחורי היצירות המדהימות של דייגו, המשלב בציוריו נופים שחורים וירוקים, צבעים חמים ותחושה על-זמנית.

אומן בגולן
דייגו, יליד ארגנטינה, טכנאי תעופה במקצועו, בחר באומנות כדרך חיים והגיע לנמרוד חורש אודם, דיאגו גולדפרבבשנת 2002, שם פתח גלריה בה הוא יוצר ומלמד אחרים ליצור.
הסגנון המיוחד של דיאגו בא לביטוי בקווים חדים וכתמי צבע חמים ועזים, המתבהרים לנגד עיני הצופה, ככל שמתרחקים מהציור. כמו כן ניכרים במיוחד בציוריו קלות היד וחופש התנועה הנובעים ממשיכות מכחול אינטואיטיביות –תוצר בשלותו ובטחונו הנשענים על ניסיון עבודה אינטנסיבית, יומיומית ולאורך זמן. בין יצירותיו תמצאו דמויות מהמזרח הרחוק, נופים מרמת הגולן, וכמובן – פרות מקומיות בנופים ביתיים. מעבר ליצירות המדהימות, מדובר באדם מיוחד, אמיתי, נוגע, ואיש שיחה חם, החי את עבודתו ויצירותיו.

מכשפה וחלבן בתוך ענן
את הערב סגרנו בארוחת ערב במסעדת קדירת המכשפה והחלבן, השוכנת בבקתת עץ שכולה חלונות, החולשת על הנוף המדהים של אגם ברכת רם ועמק התפוחים והדובדבנים.
למרות שהבאנו סווצ'רים היה קר מאוד, ולכן שמחנו לגלות כי בפנים מחכה לנו אח חמימה, לצד חווייה של טעמים מיוחדים באווירה קסומה של מסעדת הרים ייחודית ושונה.
תחת השגחתן של מאות מכשפות הבית, בובות המרחפות מעל ומשמשות ככרטיס ביקור, כשבחוץ ענן ערפילי וחושך, הזמנו מבחר מטעמים.ההמלצה שלנו: אל תוותרו על מאכלי הקדירה הכבדים והעשירים – החל מקדירת טלה, אוסובוקו עגל וסלמון, וכלה בעוף פטריות ושמפניה. גבינות עיזים ויינות בוטיק מפנקים.

ומה לקינוח?
סדנת ציור עם דייגו פתחה את בוקרו של יום שבת, כולל השכמה מוקדמת, ארוחה עשירה, וטיול במרחבים העצומים של היישוב. הרי אביטל ובנטל, דיאגו גולדפרב
ארבע שעות של הכרת טכניקות ציור ולימוד לא הספיקו לנו, אבל בשל לו"ז צפוף נאלצנו להשאיר אחרינו יצירות לא גמורות והבטחה שנשוב לבקר.

משם המשכנו לקייקי כפר בלום, חוויה רטובה אקסטרימית, שגרמה לנו להפעיל את כל החושים וגם שרירים שלא הפעלנו זמן רב. 
חזרנו אל ורד הגליל לארוחת צהרים עשירה, אחריה נפלנו שדודים ועייפים על הדשא לשנ"צ (שנת צהרים), רגע לפני הנסיעה חזרה למרכז.

הטלפונים שכדאי לכם לשמור:
ורד הגליל – 6935785 -04
פאלקון חצור הגלילית – 072-2555630
יישוב נמרוד צימרים – רום 1125 6870049 – 04 
סדנת ציור וביקור בגלריה של דיאגו גולדפרב – 057-4322983
קייקי כפר בלום – 6903388 – 04

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר