סוראמרה – רביעי מעל הים בלב תל אביב

רביעי בסוראמרה: מקיפים את הבניין ומגיעים לכניסה רחבה של מגרש חנייה תת קרקעי בה ממתינים כבר כ-20 איש. צילום איריס לוי
רק בימי רביעי עד 25.9.19 מתארחת בסוראמרה סדרת ערבי שף של כולי תמאם וקוקה-קולה, בהם צמד השפים המסקרן סתיו נטע חיים ונאור אורדמן מקיימים סדרה של שמונה ארוחות שף ייחודיות

אנחנו גרים בכפר ומאוד אוהבים את האווירה הכפרית הרגועה, אבל גם מאוד נהנים מגיחות די תכופות, האמת, לתל אביב. עם התקדמות הנסיעה האיטית בפקקים בכניסה לעיר, הדופק כבר עולה. הקצב, השמחה – הרי אמרו שזו עיר ללא הפסקה. הפעם הולכים להכיר את סוראמרה SURAMARE -, בספרדית 'מעל הים'.

צילום איריס לוי

יש משהו מחתרתי ולא כל כך ברור בהסבר איפה המקום נמצא, מה שמגדיל את הסקרנות והעניין במקום. מגיעים לרחוב סעדיה גאון 24 על יד קרליבך – פינת הרחוב, ולא רואים פאב או מסעדה. מגלים שלט קטן בו כתוב שהכניסה לסוראמרה מסביב דרך החניון של רחוב צקלג. טוב, מקיפים את הבניין ומגיעים לכניסה רחבה של מגרש חנייה תת קרקעי, בה ממתינים כבר כ- 20 איש. בדיוק ב- 20:30 כפי שהובטח, השער החשמלי מתרומם. החלל של החניון הפך לסוג של מיצג רטרו, עם משחקי מחשב ישנים מוקרנים על הקירות – טטריס, פקמן ועוד – אהבנו.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

מתקבלים רק לפי רשימת ההזמנה – 'תלחצו 10 במעלית', אומרת המארחת. הדלתות נפתחות לחלל של פאב. הצוות המארח מקבל את כל האורחים בכניסה, ומוביל אותנו לסוג של מרפסת פתוחה מהממת הצופה על כל תל אביב מזרחה – כל המגדלים הגבוהים של תל אביב מוארים. לרגע הרגשנו שאנחנו בניו יורק. מתיישבים על הבר – המקום הכי שווה. עוד לא מספיקים להתארגן, ומיד נמזג כבר הצ'ייסר הראשון; מה שמבטיח שיהיה לנו כאן ערב שווה במיוחד.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

ג'ואל, הברמן המקצועי והמקסים, דואג לנו כל כך יפה, ועוזר לנו לבחור מרשימת הקוקטיילים המיוחדים לימי רביעי. מדי יום רביעי מתארחת בסוראמרה סדרת ערבי שף של 'כולי תמאם' וקוקה-קולה, בהם צמד השפים המסקרן של כולי תמאם, סתיו נטע חיים ונאור אורדמן, מקיימים סדרה של שמונה ארוחות שף ייחודיות – ימי רביעי בלבד ובהזמנה מראש בלבד. זה התחיל ב-14.8 ויתקיים בימי רביעי עד 25.9, 20:30-00:30. השילוב יוצא הדופן בין מנות שף עוקצניות עם קוקטיילים טובים במקום כל כך מיוחד הוא הצלחה ברורה.

קונספט המקום הוא צעיר ובועט. מוזיקה נהדרת מושמעת על ידי ה-DJ במקום. מגיעות הנה חבורות של צעירים וגם הרבה צעירים ברוחם, מי שחוגג יום הולדת עם החברה או שני זוגות בני 50 + שנפגשו לערב של אלכוהול ואוכל טוב. אחרי שני קוקטיילים: קוקו לוקו (54 ₪) – מורגן ספייסד, קוקה-קולה, חלבון, לימון ואנגוסטורה שהיה טוב; וקפרושקה (54 ₪) – סוג של קפרינייה נהדרת מגריי-גוס בהשריית אורגנו מרטיני אקסטרה דריי וליים, היינו ממש מוכנים להזמין את המנות הראשונות.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

סלט חם לי קר לי (48 ₪) – ירוקים עונתיים, קולרבי מפויח, גרידת לימון טרי, פלפל ירוק חריף, גבינת טולום טורקית, שמן זית ועגבנייה סחוטה. היה טעים – שילוב נחמד של ירקות מבושלים חמימים עם ירקות טריים שהתקבצו יחד יפה סלט נחמד מאוד.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

כרובית עם קרם שום טבעוני (36 ₪) – סטייק כרובית שבושל בסו-ויד ונצרב בשמן זית, עם צנוברים, עירית ורוטב חמצמץ על בסיס מיצוי טעמים מכרובית טרייה וליים ישראלי. מנה ים תיכונית כיפית, שאף תפריט של בית אוכל בישראל אינו שלם בלי הכרובית. איזון טוב בין כל מרכיבי המנה יצר מנה טעימה שהולכת נהדר עם אלכוהול.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

הזמנו גם טורקי אסלי (59 ₪) – בצק מחמצת עם בשר טלה טחון שבושל לאט לאט בציר עוף מצומצם וראס אל חנות, יוגורט כבשים, והשילוש הקדוש של פטרוזיליה, בצל סגול וסומאק. סוג של פיצה-לחמהעג'ון בלקני כזה. מנה עסיסית ביותר שמאוד אהבנו.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

כולם הלכו לג׳מבו (56 ₪) – קרם תירס עם בצלים מקורמלים וניחוחות ים תיכוניים. יקיטורי של ג'מבו שרימפס, בועות פרמז'ן וסלטון של אספרגוס, צ'ילי אדום, שמן זית, אגוזי מקדמיה וזרעי כמון. מנה קטנטונת של שני שיפודי יקיטורי עם שני שרימפסים על כל אחד. טעימה קטנה ונחמדה מאוד.

סוראמארה היא מקום בילוי מיוחד ושונה. אווירה של חו"ל, וגם סוג של ביתיות נינוחה . הצד הקולינרי נחמד אבל לא בשורה גדולה. ואולי בכלל מי צריך בשורות גדולות בכל מקום? הקוקטיילים מוצלחים מאוד, שירות יוצא דופן ואווירה מחשמלת ממש. ממליצה לכם להגיע ובטוח שאנחנו נגיע לעוד ערב כאן. אם יהיה מקום, כמובן.

להזמנה לחצו כאן או דרך הודעה פרטית לעמוד הפייסבוק של Suramare

הכותבת היא איריס לוי קולינריה עילית במיטבה, 054-4944205 וגם בפייסבוק

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר