ספר חובה והנאה לשוחרי צרפת ולמטיילים: 50 התענוגות של פרובאנס מאת אביטל ענבר

רוסיון בפרובאנס: נופים צבועים דם וזהב - גווני האוכרה שנתנו לו את שמו "האדמוני"
אביטל ענבר, סופר, מתרגם-ספרות ועיתונאי, שהיה המו"ל של מדריכי גומיו ישראל, הקדיש לצרפת שמונה ספרי-מסע בתוך עשרים שנה, בהחלט מפעל אישי יחיד במינו. הספרים מבוססים כולם על מסעות-תחקיר מענגים שלו

"50 התענוגות של פרובאנס"  (Les 50 Plaisirs de Provence), הספר שהוא גם מדריך שימושי בפורמט נוח עבור המטייל –  יצא לאור 17 שנה אחרי "התענוגות של פרובאנס" של אביטל ענבר, שבעקבותיו הגיעו עשרות אלפי ישראלים לאזור מיוחד זה. הספר החדש, השופע תמונות, לוקח אל היופי, אל המסעדות – ממכוכבות מישלן עד העממיות ביותר, ממליץ על היקבים הטובים בכל סביבה, על מלונות ואכסניות, ומלווה את הקורא והמטייל בשווקים ודוכניהם, בכפרים התלויים, במוזיאונים, בבתי-אמנים, בקאפלות שצוירו במאות ה-15 ו-16 ובמאה ה-20, בנופים מרהיבים ובמסלולי סיורים.

אביטל ענבר בחר את 50 המקומות המומלצים ביותר לטעמו, אלה שהוא רואה בהם Must (חובה) בתחומי האמנות, גסטרונומיה, יין, פלאי טבע, כפרים יפים ועוד. ענבר מבליט כל אחד באייקון של האות מ' באלפבית העברי העתיק. המפות שבספר מציינות את מיקומי החובה בחלקים השונים של פרובאנס. פרקי הספר מתווים מסלול מעגלי, המקל על תכנון הטיול בין תענוגות פרובאנס. אפשר להתחיל בכל נקודה ולסיים בכל נקודה.

50 הנבחרים הם חלק קטן מהספר, ומשובצים בתוך המבחר העצום של שכיות החמדה של האזור. יש גם פרק המוקדש לחבל העתיק של יהודי פרובאנס, Comtat Venaissin – נחלת האפיפיורים שליד אוויניון, שקלט יהודים מגורשים מממלכת צרפת. גם רוזני פרובאנס קלטו מגורשים, וביישובים שונים מציין המחבר נוכחות עתיקה זו. כן "גילה" ענבר גטו נידח מימי הביניים בעיירה קטנה בהרים צפונה מניס, ועוד דברים מעניינים.

"המסעדה הטובה ביותר בקאן והסביבה היא ל'אוזיס (L'Oasis), מסעדת רלה-א-שאטו בעלת שני כוכבי מישלן"
"המסעדה הטובה ביותר בקאן ובסביבה היא ל'אוזיס (L'Oasis), מסעדת רלה-א-שאטו בעלת שני כוכבי מישלן"

לאוכל ולמסעדות יש חלק חשוב בספר קריאה מרתק ומדריך שימושי זה. מטיילים המסתפקים מבחינת אוכל בהפרדה בין בשר לחלב ובדגים בעלי קשקשים – ימצאו את מבוקשם במסעדות בכל הרמות. מסעדות כשרות יש בכל מקום שחיה בו קהילה גדולה, כמו ניס, אוויניון, קאן, אקס-אן-פרובאנס. מסעדות אלו קל לאתר בגוגל. תענוג לקרוא את תיאורי האוכל והמסעדות של אביטל ענבר. התיאבון מתעורר כשקוראים על לובסטר וצבת של סרטן, במקצפת מרעננת של אפונה ירוקה וקציפה של סרטנים בקאוויאר שאכל אצל השף ז'אק שיבואה, או על הארוחות שאכל במסעדת לה פטי ניס של השף ז'ראלד פאסדה במרסיי, כשסיפורם של השף ומשפחתו משתלב באוכל ויוצר חוויה ייחודית. שוחרי היין ימצאו ברחבי הספר מידע שיעניין אותם, החל מיינות הרוזה השולטים על שולחנות האזור עד ליינות שאטונף די פאפ האיכותיים ובראשם יקב שאטו דה בוקסטל המצטיין. מה שברור זה שבכל מסעדה יפגשו את יינותיה, שגם אם אינם גדולים בוודאי מלווים היטב את האוכל.

שדות של לבנדר - הצמח הריחני שמזוהה ביותר עם פרובאנס
שדות של לבנדר – הצמח הריחני שמזוהה ביותר עם פרובאנס. צילום pixabay

וקצת על המחבר: אביטל ענבר, סופר, מתרגם-ספרות ועיתונאי, שהיה המו"ל של מדריכי גומיו ישראל, הקדיש לצרפת שמונה ספרי-מסע בתוך עשרים שנה, בהחלט מפעל אישי יחיד במינו. הספרים מבוססים כולם על מסעות-תחקיר מענגים שלו. אחרי הספרים המוקדשים לצרפת בכללותה, פרובאנס, פאריס, דרום-מערב צרפת, יינות בורדו ואלזאס, "50 התענוגות של פרובאנס" הוא ספרו השביעי בסדרת "התענוגות". הספר השמיני – ספר אלקטרוני בשם "תמונות פאריסאיות", הוא מסע בעולם הרוח של צרפת, בקרב הסופרים שענבר תרגם את ספריהם, והאמנים הדגולים שהתיידד איתם, כמו איב מונטאן ומארגריט דיראס (להשיג אצל "מנדלי מוכר ספרים ברשת").

 

50 התענוגות של פרובאנס מאת אביטל ענבר יצא לאור בהוצאת שטיינהרט-שרב. המחיר 99 ₪. להשיג בחנויות ספרים וב- www.haol.am/434

 

תגובה אחת

  1. פינגבאק: המלצה אישית לספר אלקטרוני חדש: 50 התענוגות של פרובאנס | טיולים.נט |

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר